I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jävla granne asså

Övrigt - Blandat

Producent

2013-01-09 21:29

Jävla granne asså

Har en enda jävla granne, en snubbe i min ålder. Han har i det sista börjat sitta uppe om nätterna och spelar hög musik som pumpar i hela huset (bara två lägenheter i den delen av bygget så vi har bara varandra som grannar). Har sagt ifrån några gånger och stått och bankat på dörren och väggen massor av gånger den senaste tiden när han typ spelat hög musik klockan 01:30 en vardag.

Så jag skrev ett litet brev med ett klart och strängt besked som jag tejpade över hela hans dörr. Nu kommer han på dörren och ska leka tuffing, fick lust att slå till honom ärligt talat. Särskilt när han med hög ton ska börja leka "vadå tyst efter kl. tio på kvällen, är du bostadsförening eller?", "ska väl du skita i om jag har polare här varje natt", "försöker du vara kaxig, eller, va, va, vaa?" osv blah blah.. Efter massa jidder, otrevligheter och skrikande så stängde jag dörren och ba whatever. Vi får väl se vad detta mynnar ut i antar jag..

Så hur är era grannar?

//Paz

Moderator

2013-01-09 21:30
vilken jobbig jävel.

Har inga grannar.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-01-09 21:36
Kanske läge att kontakta hyresvärden?
Intressepenisen hårdnar!

2013-01-09 21:36
Ring störningsjouren eller något i den stilen. Tillräckligt många anmärkningar så vräks han.

Hade en granne för några år sedan som hade fest mer ofta än sällan och dunkade på friskt fram till kl 2-3 på morgonen. De slutade med det när jag började spela Redman på vansinnigt hög volym kl 7 på morgonen.
Be the change you want to see in the world.

2013-01-09 21:37
Verkar va en riktig lök... Vet inte vad det stod på lappen men brukar alltid va bäst att vara så diplomatisk som möjligt, haderu frågat på ett blygsamt sätt om han kunde chilla med ljudet efter kl 22 (tex)? Vet inte hur "Har sagt ifrån några gånger" uttryckte dig, han verkar ju agerat rätt konstigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-09 21:37
Sorry

Så hur är era grannar?

Pensionärer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-01-09 21:57
Nej fan, efter att jag skrev detta inlägget funderade jag en stund på om det skulle vara beef nu framöver och hur wack det måste bli. Har fan vuxit ifrån att ha massa beef med folk, haha..

Så jag gick till hans dörr och bankade på den. Sen så jiddrade vi en stund till, men det slutade ändå med att vi var vänner, skakade hand och skrattade till slut, lol..

Två jävla personer som inte tar minsta skit och har lätt att tända på alla cylindrar som råkar bo grannar, smart kombination, ;)

VRGNHNS

Jobbigt? Soft?
Redaktionen

2013-01-09 22:00
har gått från konstant somalijidder till lugnare än lugnast. det enda jag har hört på några veckor nu är när någon slog sig o bestämde sig för att skrika ut smärtan i svordomar. men det var mest uppskattat.

har till och med en fin tjej i dörren bredvid. hon bor med sina föräldrar så jag tänker att det faktumet + avståndsfaktorn gör att jag har mer än en rimlig chans till att gnugga henne.
namaste

2013-01-09 22:01
Nice att det löste sig

. Nja, alltså är väl både soft och lite tråkigt och man hör andra ljud då det är rätt lyhört, hostningar etc. haha
Producent

2013-01-09 22:06
ÅderpåleOne

Haha, det där jävla somalijiddret känner jag till gott, ;)
Jobbade fan ett år i ett område med 50% somalier. Ett jävla tjat om allt hela tiden, höga skrikanden fast de stod fem meter från varandra. Kurden vid sidan av skämtade om att det hänger ihop med att de är krigsflyktingar och därför hör så illa så de måste skrika, haha..

Hur gammal är hon? Du får väl börja smila till henne när du träffar på henne i uppgången.
Producent

2013-01-09 22:07
Redaktionen

2013-01-09 22:14
Haha, det där jävla somalijiddret känner jag till gott, ;)
Jobbade fan ett år i ett område med 50% somalier. Ett jävla tjat om allt hela tiden, höga skrikanden fast de stod fem meter från varandra. Kurden vid sidan av skämtade om att det hänger ihop med att de är krigsflyktingar och därför hör så illa så de måste skrika, haha..

Hur gammal är hon? Du får väl börja smila till henne när du träffar på henne i uppgången.

precis! jag har börjat smila haha

denna tråd fick mig att börja tänka på min förra granne. det var en äldre asiatisk tant som hela tiden satt i sitt fönster o kollade ut på gården.. som händelsevis råkade ligga mitt emot mitt fönster... och eftersom jag är en fucked up karl så köpte jag ju aldrig persienner eller liknande.. så jag stod alltså ut med att under 1,5 års tid vakna på morgonen, vetandes att i huset mitt emot satt hon och spanade..

namaste

2013-01-09 22:17
Sist jag beskrev mina grannar så började halva whoa hata mig. Kan väl glatt säga att kvinnan både har slutat rycka i sitt hand-tag och yla i trappen. Skönt!

Däremot så har jag en ny granne som störde mig ett tag. Han bor vägg i vägg med mig och har sin tv på rätt högt fram till typ tolv, så jag frågade honom om han inte kunde sänka sin tv efter kl tio, efter det så var han och ringde på mig VARENDA gång jag spelade musik. Kan väl nämna att jag aldrig spelar efter 22, utan han ringde på klockan 16 på dagen, klockan 13 på dagen, klockan 18. Mitt klagomål på honom bet mig verkligen i röven.

Efter ett tag så gick jag över till honom och förklarade att jag verkligen behöver kunna spela om dagarna eftersom jag håller på med musik, men att jag aldrig gör det under en lång tid och aldrig på nätterna. Jag bad honom verkligen att få kunna spela musik. Då insåg han att jag var snäll så han har inte klagat mer efter det :D Däremot så har han höjt volymen på sin tv igen, så jag lägger mig alltid med öronproppar.

2013-01-09 22:24
Jag kan förstå folk som har jobbiga grannar kan ju ej vara skoj alls, men som tur är har jag nog aldrig haft det någon gång så man ska vara tacksam för det.
 Sic Parvis Magna!
Producent

2013-01-09 22:47
precis! jag har börjat smila haha

denna tråd fick mig att börja tänka på min förra granne. det var en äldre asiatisk tant som hela tiden satt i sitt fönster o kollade ut på gården.. som händelsevis råkade ligga mitt emot mitt fönster... och eftersom jag är en fucked up karl så köpte jag ju aldrig persienner eller liknande.. så jag stod alltså ut med att under 1,5 års tid vakna på morgonen, vetandes att i huset mitt emot satt hon och spanade..

Haha, keep us updated om hur det går då, ;)

Haha, jobbigt.. Hur fan kunde du dra en runk ens? Eller du kanske är en sån som gillar om andra ser? ;)

Bodde i en lägenhet i Karlstad förr, där var jag och grannen fan svinbra polare. Han upptäckte en dag hur det satt en äldre man som tittade på småbarn som lekte på dagiset som låg mitt emellan. Gubben hade ett teleskop eller något. Sen så satt han där obehagligt ofta.. :S
Producent

2013-01-09 22:48

2013-01-09 22:55
ÅderpåleOne

ha ha ha. ser riktigt scary ut.

Själv har man ens grannar ett par meter bort så kan spela musik vilken tid på dygnet jag vill utan att störa och utan att själv bli störd av andra.

Bodde under en kort period i en lägenhet och fan va jobbigt det var. Tyckt själv inte jag störde mig så mycket på mina grannar, även fast jag kunde höra när tv'n var högt på eller de va någon fest på gång men tydligen tyckte dom att jag störde. Men eftersom jag är en sån snäll liten flicka så blev det inget bråk utan jag bad om ursäkt och tänkte mig för innan jag satte igång dammsugaren kl två på natten eller spelade hög musik.
FUN LIGHT!!<br>
Poet

2013-01-09 23:10
Haha bra att löste sig :)

Jag har två grannar på våningen jag bor på. Familjen till vänster är introverta och tråkiga. De har en skitgullig liten luden sak till hund som gillar att skälla när ingen är hemma. Deras tonårsson spelar också jävla hög musik hela tiden när päronen inte är hemma. But I'm cool with that. Har aldrig klagat på det för jag gillar också att spela musik ganska högt. I tid och otid dessutom! Mutual understanding ;)

Grannarna till höger är ett äldre, übersnällt par! Pratglada som fan och vid ett tillfälle fick jag en tidning av damen, för att hon råkat köpa en för mycket av misstag. De klagar heller aldrig på min musik.

Ovanför mig så vet jag faktiskt inte vem som bor. Men det enda livstecken jag hör från hen/de är när de går på toa. Hen som pissar varje morgon, pissar som en häst. Jag undrar verkligen hur många toalettstolar hen har tagit sönder under sin livstid, Jesus! Men det är inget jag stör mig på, bara lustigt hehe. De klagar inte heller på min höga musik.

Jag vet inte hur många som bor under mig, men jag gissar på 6-10 polacker eller något hehe. Dem är alltid trevliga och artiga. I tvättstugan frågar de alltid om de får torka tvätten lite extra om man råkar ha tvättid efter de. Knegar hårt och jag brukar sällan höra oljud från dem men de har en förbannat äcklig vana att röka i hissen på väg till vart de nu än ska. Men de klagar inte på min musik och jag klagar inte på deras äckliga vana.

Pumpar denna as we speak, ganska högt just nu! Everyone is cool :)

At the gates of Eternity...
Redaktionen

2013-01-09 23:13
machete

runkandet var det inga problem med, sängen stod i en sådan vinkel att de enda som kunde se mig do my thang var fåglarna. och det är jag lugn med ändå..

men vi brukade störa oss på henne ganska rejält. såfort man ställde sig upp ur soffan så kunde man se henne. en gång bestämde sig min vän för att skoja lite med henne, med rakad skalle, svart läderjacka, pilotbrillor och min skämtpolishatt + kikare till hjälp.

det var ju skitroligt fram tills jag insåg att jag faktiskt skulle bo mitt emot henne även dagen därpå, och hela denhär charaden och föreställningen om att vi inte såg varann skulle vara som bortblåst.

dawg

jag är mer eller mindre uppväxt i lägenhet så sådant vett bekommer mig inte direkt. jag vet att dammsugare kl. 02.00 inte är en bra idé ;)

men ibland hade det vart gött o kunna släppa loss något avgrundsvrål mitt i natten utan att behöva tänka mer på konsekvenserna liksom
namaste
Battlerappare

2013-01-09 23:37
Har fått ett klagomål på 5år pga hög bas, den grannen e ett helvete under sommaren med allsång på högsta volym och dricker vin med sin morsa(som e hennes granne hur awesome de måste vara!)
Men man ger å tar, gnäller hon igen så har jag nått att säga emot.

2013-01-09 23:38
grannarna i lägenheten precis bredvid mig här är ett par som både två är musikalartister, roligt ibland men ibland blir man trött på allt sjungande, skalor osv. men då brukar jag dundra på med min musik eller sjunga med. hihi
Rahamadjan av GU-PA!
Producent

2013-01-09 23:43
Min granne är aningen speciell.. Hon har tre gånger ringt på min dörr under eftermiddagen och bett mig sänka musiken för att hon ska gå hemifrån nu xD wtf liksom!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2013-01-09 23:47
En av mina grannar har ställt ut en julblomma som luktar piss i trapphuset, men det är väl det.

Antingen är väggarna sjukt tjocka eller så är alla mina grannar sjukt tysta och då hatar de nog mig. Det är en liten noja jag har. När jag läser trådar som denna antar jag att varje inlägg troligtvis handlar om mig tills dess att motsatsen är bevisad.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Producent

2013-01-09 23:50
BC99

Verkar soft, men de kanske är rädda för dig och inte vågar säga ifrån? :)

Ja fan, polacker måste fan vara bland de folkgrupperna med mest arbetsmoral av alla. Här jobbar de hela tiden, hårt som fan och gnäller inte heller. Har blivit så skevt att vissa personer annonserar i tidningen efter polacker specifikt för något jobb. Andra hyr ut snickare osv med rubriken "vi har polacker!", :D

ÅderpåleOne

Jao fan, är så mycket hassle hela tiden fast det kan vara lite kul också iofs. Men ÄNDÅ, vore fetast med ett eget stort hus, pool, studio osv. Kunna skrika avgrundsvrål när fan som helst utan att det bekommer någon.

2013-01-10 00:07
En av grannarna har skit dålig hörsel, står man i trappan kan man följa hennes tv-program. Den andra har jag inte hört ett skit från, ligger kök och mindre små rum i mellan så tror inte hon störs. Däremot har grannen ovanför mig en tendens att spela musik sent in på natten, händer inte så ofta och att hon är runt 18-19 år, har också överseende då jag var lika dan i den åldern.

2013-01-10 00:43
Mina grannar är studenter, så jag är chill med att dom festar och spelar hög musik så gör jag samma när jag känner för det.

Jag brukar dock vara sparsam på vardagar, men högsta volym till 4-5 en lördagskväll kan hända ibland.

Kändes inte helt ok när grannen skulle få bilningsarbete gjort PRICK 08:00 imorse dock. Gick inte att prata med varandra på en meters avstånd utan att skrika. Sånt skit pallar jag inte. Hur sent som helst på natten är ok, men morgonen ger man fan i, begrips?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2013-01-10 01:12
Machete: Haha nej det tror jag inte :) Jag är laid back och snäll. Jag har aldrig några vilda fester eller så heller hehe. Alltid ett leende på läpparna, frågar alltid grannar om de behöver hjälp att bära något, håller upp dörrar osv :) Ganska säker på att de också vet om att jag träffar Mary, men de bryr sig inte. Kanske om jag hade varit ett rövhål. I guess it's karma, jag är snäll mot dem och de är snälla tillbaks. Ibland behövs det egentligen mycket mer än ett varmt leende och fråga hur personen mår. Plus jag är inte ensam om att träffa Mary i den här byggnaden, that's for sure haha. Polackerna träffar henne dagligen, garanterat. Därför man aldrig hör de föra oväsen ;)

Polacker är Europas mexikaner nu när jag tänker efter haha! Jag har märkt att fler och fler av de kör mer på Mary och mindre sprit. Precis som chicanos gjorde back in the days after a hard day of work, innan USA kriminaliserade Mary.

App: Haha så när övergår natt till morgon då?

2013-01-10 01:44
(Jag har extremt svårt att vakna på mornar.. min hörsel typ stängs av eller nått.)
Ett ställe jag bodde på hade inte så bra isolerade väggar. Hade iafall på den tiden en stereo som alarmklocka.. eftersom jag inte vaknade av mobil larm eller klockor....

Det bevisade sig en dag när jag blir väckt av att det bankas på dörren och ringandes i dörrklockan... att jag heller inte blir väckt av stereon som spelas på vääldigt hög volym. Utan jag vaknar av att grannen har vaknat och är rätt sne :D.

Efter det brukade jag binda fast mobilen i handen så att jag skulle bli väckt av vibrationen.. = granne glad.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Producent

2013-01-10 02:21
BC99

Ahh, typ! Spanjorer och Polacker, Europas mexikaner. Åker runt i stora ligor och bara knegar som svin. Polacker är mest bygga hus, fixa vägar, målare osv. Spanjorerna är mer städning, köttfabriker, fiskrensning osv, ställen där man inte behöver kunna prata något språk för de är fan sämst i Europa på andra språk än sina egna. Hörde att Finland åkte ner till Spanien och hämtade massor av spanska sjuksköterskor och Norwegian har fan nästan bara spanjorer som flygvärdinnor. De är sjukt billiga i drift, polackerna med. Behövs inte så höga löner osv plus att de tar allt, jobbar stenhårt och ställer inga frågor. Konstigt att många vill ha dem. Tråkigt bara att de har blivit nån slags lägre klass i Europa bara. Tillsammans med typ Litauer och Rumäner. Fast å andra sidan, nyinvandrade Sub Sahara afrikaner får inte jack shit, kanske plocka skräp på gatan. Har sett många göra just det, "lokalvårdare kallar dom det".

Undrar om svenskar kommer att bli sådär framöver. Läste att arbetslösheten ökar mest i Sverige nu jämfört med andra länder undantaget Spanien men den är ju ganska låg redan i Sverige. I Norge så är det lite så, svenskar är väldigt uppskattade när de serverar mat, kokar kaffe på 7/11 eller säljer telefoner på Expert. Svårt att få något annat än det för dem dock.
Manager

2013-01-10 08:11
Grannarna bredvid mig har en tendens att kommunicera med varandra genom skrik. Nu har det iofs. lugnat ner sig lite, tror båda jobbar mer och är hemma mindre.

Grannen på andra sidan hade en son som brukade pumpa hårdrock typ 3 på morgonen. Men han har flyttat.

Ovanför mig bor det nån dåre som tycker om krigsfilm och feta ljudsystem mitt i natten. Minst en gång i veckan skakar huset.

Dessutom bor jag precis bredvid tunnelbanespåret.

Inget av det här stör mig dock. Det är snarare hemtrevligt med lite ljud, och skrikande människor är alltid komiska. Fast ok, hade jag blivit väckt hela tiden så hade jag gjort något åt saken...typ sovit med öronproppar eller nåt.
Redline!

2013-01-10 09:07
Hos mig är det väldigt lyhört, jag har dock Stockholms tråkigaste grannar.
Förutom folks konstanta renoverande, så är det enda jag reagerat på ett pars veckolånga gräl.
Det var rätt underhållande ändå. Kunde mysa upp i soffan med en chipsskål och bara lyssna på dem. De verkar dock ha blivit sams nu, tyvärr.

En annan trevlig sak är den att man i mitt badrum hör de närmsta grannarna perfekt. Allt från middagsplaner, barnskrik till sexdetaljer.
Jag satt på muggen en gång och hörde att granntjejen sjöng, så jag kläckte ur mig "guuuuuud vad fint". Det slutade med att vi pratade genom väggen i fem minuter, sen fick det räcka.
Jag undrar fortfarande hur hon ser ut...
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2013-01-10 10:13
Ääääh, jag tror han är lack på dig för att du spelar FIFA på för hög volym om nätterna.

Ålltzen, Växjö, Bremen.

2013-01-10 11:05
Bor i ett bostadsområde där det bara bor småbarns familjer (alltså inga nyutflyttade fjortisar).. Trodde det skulle vara lugnt och skönt i detta område men det är ta mig fan poliser / securitas här 24/7 pga allt jävla festande / bråkande, och då snackar vi inte helger, utan vardagar också, det är ett jävla liv. Har nu ställt mig i kö för en ny lägenhet... VUXNA MÄNNISKOR

2013-01-10 11:14
Jag har faktiskt haft turen att alltid ha bott i lägenheter med ganska stillsamma grannar förutom i ett hus när jag bodde i Norrköping. Men det området var så sjukt shady med allt möjligt som hände, så det var inte bara mina närmsta grannar som störde mig.

- Tappade spritflaskor i stengolvet i entrén som stank (whiskey och liknande) som ingen plockat upp och städat bort
- En naken man som sprang omkring på innergården... en morgon... en tisdag...
- En hög (& antagligen även full) snubbe som jag mötte i hissen som hotade mig och skrek efter mig medan jag sprang upp för mina sex våningar och låste in mig i min lägenhet (han blockade ju hissen, har dock aldrig sprungit så många trappor så snabbt någonsin innan och efter denna händelse).
- En cool kille som flyttade in på våningen under sparkade på hissdörren och skrek "Hora" till mig och min mamma som hälsade på för att vi inte höll upp hissdörrarna när han kom (det var en gammal hiss som inte har sånna knappar för att styra dörrarna, så vi hade redan tryckt på "upp"-knappen och dörren stängdes och låstes ju sen när hissen började röra sig).
- Samma coola kille hade fest typ 1 vecka efter "hora"-incidenten och valde att ha sin ytterdörr öppen hela kvällen + natten. Spelade svinhög musik. Då ringde jag störningsjouren och hans fest slutade typ 20 min senare.

I övrigt tror jag att mina nuvarande grannar fullkomligt ÄLSKAR mig då tjejen som bodde här innan (i ca 7 år) klagade på ALLT som hördes. Hon "fick huvudvärk" av att saker som typ oljepannan i källaren (våningen under min lägenhet) lät, för att torkrummet användes osv. Har aldrig hört något av dessa ljud under det året jag bott här. Fattar inte hur hon kunde höra OLJEPANNAN. Så alla mina grannar har typ frågat mig "Blir du störd av något ljud i din lägenhet?" och jag har bara svarat att jag älskar du ljudisolerat det är, jämfört med vart jag bott innan. Oh yeah, they love me.

2013-01-10 12:01
Har flyttat tillbaka till morsan nu och helvete, hade glömt dom som bor ovanför oss.. Ett jävla liv dom för. Eller.. Det är väl mer det _konstanta_ borrandet, ommöblerandet (dom dammsög, lät snarare som att elefanter höll på att möblera om, iförda steppskor!) och diverse sjukt irriterande saker. På nyårsdagen, då alla låg utslagna, började dom möblera om sjukt tidigt på morgonen. Dafuq? Lugna er!

Grannarna i Biskop var inte heller att hurra för. Visst, förstår ju småbarnsföräldrarna i lgh bredvid, men alkisen på våningen över. Jobbigaste människan i hela världen! Punkt.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-01-10 12:46
Har bara grannar på ena sidan väggen, när jag flyttade in hade de fest typ varannan dag. Musiken stod på dygnet runt i princip med dansband, rock, necro, trance osv. och bas som dunkade i väggen där jag för övrigt hade min säng på min sida väggen. Brukade lukta hasch och rök när man gick förbi deras dörr och det var riktiga drägg som man mötte i korridoren som var på väg till/från dom... En gång ringde jag polisen när en fittjävel stod och skrek mitt i natten mot deras fönster och började sparka sönder saker utanför när han ej fick svar från mina grannar. Dagen efter hittades en död igelkott ihjälsparkad utanför dörren + dörren var krossad.. Denna igelkott var en liten masskott för gamlingarna som bor i huset.. Mitt i allt började jag jobba och gick upp kl 4:30 varje morgon för att komma i tid. Var så jävla less på att inte kunna sova men vågade inte säga till, så försov mig och fick sparken från jobbet. Någon gång senare på fyllan då jag hade tagit lagom med tequila på krogen och kom hem kl 4 på morgonen så ringde jag på och sa att de måste dämpa ljudet eftersom jag hade min säng på andra sidan väggen av deras studio. Killen som bodde där tackade för att jag hade ringt på istället för att ringa störningsjouren och efter detta blev det LITE bättre.. En annan natt tryckte jag upp min stereo mot väggen när de spelade tvspel eller dylikt... Med texten: "When you see me You've been trying to hide I could eat you And it feels just allright Any cold winter night You will all die" då sänkte de volymen och jag fick sova :) En annan gång ringde någon minderårig tjej på dörren hos mig och frågade om jag hade några panodil eller ipren eller något eftersom hennes kompis (grannen) hade fått ont i mjälten.(?) Sista gången de förde liv var när hans tjej satt och bölade fram till klockan 7 på morgonen en lör-sön. Efter detta var det tyst och nedsläckt i cirka 1 månad.. Här kom totalvändningen... Nu hade helt plötsligt en ny tjej flyttat in till han o den gamla var borta.. Och numera står en barnvagn utanför dörren varannan vecka och lika så en hund som skäller när man går förbi dörren varannan vecka. I övrigt inte ett knyst. Hör inte ens längre någon musik :) + har sett två katter på balkongen, har slutat lukta hasch+rök i korridoren. Från ruckel till mysig inredning på balkongen... Man hade kunnat tro att jag fått helt nya grannar... Fast killen bor ju kvar... Hmm Ja jag undrar fan vad fan som hände.. Men jag är glad :)

2013-01-10 12:48
oj skrev visst studio hahaha menade stereo :)

2013-01-10 12:49
krossad_anka

solskens-historia! :) Du får fråga honom!

2013-01-10 13:02
En annan natt tryckte jag upp min stereo mot väggen när de spelade tvspel eller dylikt... Med texten: "When you see me You've been trying to hide I could eat you And it feels just allright Any cold winter night You will all die" då sänkte de volymen och jag fick sova :)

Hahaha :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2013-01-10 14:08
Machete: Hade inte förvånat mig. För 15 år sen så var hela den här flytta till Norge grejen, lite av en mytologisk sak. Alla kände någon som hade gjort det, men ingen kände någon first hand. Då var det att man rensade fisk och skulle få 50 lax i månaden för det.

10 år sedan så hade man ca 3-5 polare som faktiskt hade åkt till Norge på riktigt och knegat.

5 år sen kände man minst 10 pers, first hand, som bott och jobbat där.

Idag är det inte att man har vänner som jobbat eller bott där, utan idag har man 15-20 vänner och bekanta som bor och jobbar där, as we speak.

2013-01-10 14:22
BC99 HEY..Bennie Maupin! Puuuuull up and play it again from the top to the very last drop! Den där har jag också snurrat! Jag står då o då vid mitt set i rummet och mixar. Rätt högt och läääääänge blir det. Men alltid på helger och hela em till fram på natten!

Den här då;

Poet

2013-01-10 14:25
Den där är en klassiker! Den brukar jag pumpa stenhårt när jag har Mary på besök! :D

2013-01-10 14:38
Råklassiker, ja vet. Men tack för Maupin. Har inte rört i jazzy n funky samlingarna på mkt länge! Men lite så brukar jag oxå göra, Mary Jane vid sidan kan man stå o mixa länge länge och blir hur grymt som helst. Senaste 15 åren har det varit mest sånt här för mig;

2013-01-10 16:44
BC 5. Inte en sekund senare eller tidigare.

2013-01-10 17:51
Mina grannar dricker mest sprit ur dunk och samlar skrot i trädgården. De är sköna dock och när de har karaokefest i trädgården så bjuder de alltid in mig alternativt skickar över random tanter i 50-års-åldern som lite slirigt frågar om jag har festmö (jupp, har hänt).
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.
Poet

2013-01-10 18:20
App: 5? Men om vissa vaknar 6-7 för att jobba?

2013-01-10 19:24
Jag har två men märker av en. Han är också i min ålder, kanske lite yngre. Jag har ingen a n i n g om vad dom håller på med men mitt i natten/påmorgonen (senaste gången 04.00) vaknar jag av; JAAAAA!!!! Antingen kollar dom på sport eller spelar nått dator- eller tv-spel.
Det är ofta fest men han lugnar sig faktiskt om man bankar i väggen. Jag ringde polisen senast när det lät som tortyr på andra sidan väggen och ingen öppnade dörren när jag plingade på. Så det funkar, man får vänta några timmar bara.

Man kanske ska köpa sig ett litet torp tills man har råd med annat?

2013-01-10 19:28
Nu fick jag inte med det bästa! Jag har en säckpipa jag inte kan spela på och den gav jag faktiskt igen med dagen efter en riktigt dunderfest. För er som inte vet låter en enbart uppblåst säckpipa som två getter och en ko vars hud slits av, typ.

2013-01-10 19:29
Skönt att det löste sig :) Jag bor i ett område med äldre folk och barnfamiljer så det är rätt lugnt faktiskt. Däremot så var jag och sambon ute och rastade hunden. Och när vi är på väg att gå hem så stannar hunden och lägger lite revir på en sten inne på området. Varpå hon kommer fram och säger : -Hunden får inte kissa på den där stenen här inne.... Själv har hon 2 utekatter som härjar fritt på området! :D
Producent

2013-01-10 19:34
Fan vad sköna historier ni kommer med, :D

BC99

Haha, sant!

--------------------------------------------------------

Jag satt på muggen en gång och hörde att granntjejen sjöng, så jag kläckte ur mig "guuuuuud vad fint". Det slutade med att vi pratade genom väggen i fem minuter, sen fick det räcka.
Jag undrar fortfarande hur hon ser ut...

Hahaha!

Olzen

Inte alls! Det är på väldigt låg volym! Mest för att jag är så in i helvete trött på musiken till spelet, har hört dessa jävla låtar nu dag ut och dag in sedan spelet kom, ^^

2013-01-10 20:29
BC då vaknar dom givetvis på morgonen, det gör folk ibland.