I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flygvaruhuset - boka om biljett

Övrigt - Blandat

2013-01-11 18:17

Flygvaruhuset - boka om biljett

Har bokat en resa med flygvaruhuset men skulle nu behöva ändra om retur-datumet.
Deras resevillkor säger att ingen ombokning kan ske men va?? Kan dom verkligen säga så? Har googlat runt lite och tydligen verkar folk i allmänhet ha haft problem med att boka om sina biljetter.

vAD Har ni för erfarenhet av flygvaruhuset? Finns det lagar som ger en rätt att boka om sin flygbiljett, oavsett vilken resebyrå man bokat genom?

FUN LIGHT!!
Admin

2013-01-13 02:54
Enligt Konsumentverket så verkar det inte finnas några lagar kring ombokning utan det är upp till varje enskild flygbolag. Nu är Flygvaruhuset inget flygbolag men ändå, tror samma gäller.

Konsumentverket./

Du skulle förstås kunna kontakta flygbolaget och se vad de säger men troligast är att de skickar tillbaka dig till Flygvaruhuset eftersom de har genomfört bokning. I övrigt ser det ut som att du sitter rätt illa. Man brukar kunna köpa till skydd så att man får ändra osv men det är ju aldrig nån som väljer det, åtminstone när man är ung och frisk.

Jag har råkat ut för det här en gång men det var med en annan resebyrå och orsaken var tsunamin i Japan. Kostade ändå 750:- per biljett vilket var jävligt irriterande men vid tillfället var jag bara så glad efter att ha suttit i kö totalt 1,5 timmar (blev bortkopplad första gången jag kom fram efter 40 mins väntetid) att jag ville få skiten ur världen och kunde börja fixa med hotellen osv.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-01-13 03:14
uschh det var just det här som jag inte ville höra :(
Det ser rätt mörkt ut för min del så har kollat runt efter en ny biljett istället. Men det är helt sjukt att en enkelresa nu kostar mer än vad en tur och retur gjorde för 2 veckor sedan!
FUN LIGHT!!<br>