I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker man kan göra med sig själv

Övrigt - Blandat

2013-02-07 16:47

Saker man kan göra med sig själv

Nu har väl de flesta tänkt tanken att det skulle handla om något snuskigt, så vi går vidare :P

Med risk för att låta som en töntig bloggare, men det skiter jag i.
Idag är en helt vanlig torsdag. Alla mina vänner är upptagna, och mamma är bortrest och jag känner att jag vill göra något kul. Så vad är då inte bättre än en lista med roliga saker man kan göra med sig själv? En plats dit man kan gå in och bli inspirerad när man själv har ide-torka?

Detta är mina förslag

- Ta ett långt bad
- Sätta sig på ett fik och läsa en bok
- Shoppa
- Köpa godis och titta på film
- Baka
- Gå på en föreläsning
- Ringa på grannarna och sen springa min väg
- Bygga en snö-gubbe
- Hoppa i sängen
- Dansa som om ingen såg på
- Spela gitarr
- Göra en låt

Kom gärna med roligare förslag!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-07 16:49
städa
Rahamadjan av GU-PA!

2013-02-07 16:51
Skära sig i armen
äta choklad
Blogga
Spela Cs
hata på flashback
utmana folk i bänkpress på gymmet
ensamfyllan
ensamholken

Läste det här i nån resebrochyr för Hofors
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-07 16:58
rahamadjan skrev:
städa

Men det är väl inget roligt? Ungefär som att tänka, nu ska jag ha roligt med mig själv, jag ska betala räkningarna! Eller du kanske tycker det är roligt att städa? :P

VRGNHNS skrev:
Skära sig i armen
äta choklad
Blogga
Spela Cs
hata på flashback
utmana folk i bänkpress på gymmet
ensamfyllan
ensamholken

Läste det här i nån resebrochyr för Hofors

Haha... jag har en kompis som bor i hofors som bjöd upp mig för nån vecka sedan. Känns som en trevlig stad :P

2013-02-07 17:01
Finns faktiskt en serietecknarhögskola där... Men Hofors måste verkligen upplevas för att fatta grejen

2013-02-07 17:24
gråtrunka
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-02-07 17:55
Whoa, ni deprimerar mig! :P

2013-02-07 18:05
jag som trodde bara ordet gråtrunka skulle locka fram ett litet flin iaf :)

-Mark Twain

2013-02-07 18:09
Kom igen använd fantasin. Använd toalettpappret för att pynta innergården, spela hög musik bara för att kolla hur högt du kan spela innan grannarna klagar och försök sedan hitta andra samtals-ämnen när du bett om ursäkt för den höga volymen. Hiit me! :P

2013-02-07 18:12
Hiit me!

visst kan jag njuta av mma och liknande sporter men jag skulle aldrig slå någon... :p

-Mark Twain

2013-02-07 18:18
Trodde snittåldern var över 23 här nuförtiden? Saker man kan göra för sig själv? Städa, tvätta, diska, handla och laga mat, sortera dina försäkringspapper och byt gardinerna.. sen har du 1 timme att kolla på någon film eller ett tv-program tills du ska sova för att det är jobb imorgon.

Har du mer tid över? Sök jobb.
mama said knock you out

2013-02-07 18:20
DegenereraD skrev:
Trodde snittåldern var över 23 här nuförtiden? Saker man kan göra för sig själv? Städa, tvätta, diska, handla och laga mat, sortera dina försäkringspapper och byt gardinerna.. sen har du 1 timme att kolla på någon film eller ett tv-program tills du ska sova för att det är jobb imorgon.

Har du mer tid över? Sök jobb.

Vad är det för ett liv? Låter jävligt tråkigt.

Neext!

2013-02-07 18:28
Blweria skrev:
Hiit me!

visst kan jag njuta av mma och liknande sporter men jag skulle aldrig slå någon... :p

Haha... stöörig du är...

2013-02-07 18:34
Tråkigt? Det är vardag för den arbetande delen av landet.. Hur gammal är du människa?
mama said knock you out

2013-02-07 18:35
Om du inte trivs med ditt liv så gör något åt det. Det är ingen som tvingar dig att arbeta full-tid.

Min ålder håller jag för mig själv tack!

2013-02-07 18:39
men städa är rätt skönt.
tycker dina exempel var rätt töntiga och känns väldigt veckorevyn klatschiga.
sorry!
Rahamadjan av GU-PA!
Producent

2013-02-07 18:41
Man kan om man är hungrig och har råd hämta god hämtmat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-02-07 18:42
rahamadjan skrev:
men städa är rätt skönt.
tycker dina exempel var rätt töntiga och känns väldigt veckorevyn klatschiga.
sorry!

Du behöver inte be om ursäkt. Mina förslag är töntiga, därav att jag behövde lite roligare förslag :)

Kan folk hålla sig till topic nu?

2013-02-07 18:43
sofia; yes, I know :)

Det är vardag för den arbetande delen av landet

ja, visst är det vardag för den arbetande mäniskan. men det tråkiga är att den extra timmen ska gå till jakt på nytt jobb. det är rätt tragiskt. tycker du inte det?

-Mark Twain
Producent

2013-02-07 18:54
Man kan rulla en joint och röka den.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-02-07 18:59
Dopeness skrev:
Man kan rulla en joint och röka den.

Ja, sen kan man dra på sig hippie-byxorna och sjunga "We are the world" också.

2013-02-07 19:00
man kan göra ett musik-projekt med någon som heter henke...

man kan också beställa en henke för personligt bruk

-Mark Twain

2013-02-07 19:01
Ja, sen kan man dra på sig hippie-byxorna och sjunga "We are the world" också.

done that :)

fast utan byxor... :p

-Mark Twain

2013-02-07 19:02
Blweria skrev:
man kan göra ett musik-projekt med någon som heter henke...

man kan också beställa en henke för personligt bruk

Jag kan inte göra musik nu, för min dator e sönder :(

Var nånstans beställer man Henke? Det låter spännande!

2013-02-07 19:11
en henke finner man oftast kontaktinfo om hos den lokala tobaksaffären strax under disken.
man kan också konstruera ett strakt ljus som man riktar mot himlen en dimmig natt och så lägger man på en mall som stoppar ljuset i form av et H.
då kommer han ;)

-Mark Twain

2013-02-07 19:15
Blweria skrev:
en henke finner man oftast kontaktinfo om hos den lokala tobaksaffären strax under disken.
man kan också konstruera ett strakt ljus som man riktar mot himlen en dimmig natt och så lägger man på en mall som stoppar ljuset i form av et H.
då kommer han ;)

Fan också. Det är inte dimmigt idag. Måste det vara det?
Battlerappare

2013-02-07 19:18
Gråtrunka låter nog som bäst tidsfördriv

2013-02-07 19:19
det går att göra som vargarna också. då hör henke och kommer ;)

-Mark Twain
Moderator

2013-02-07 19:21
Köpa alldeles för mycket glass och kolla på nån film medan man gråter och hatar sig själv.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-02-07 19:26
Vad heter det om man är en tjej och gråtrunkar? Gråtpulla?

Blweria

Du får inte luras nu, för jag kommer göra det, och det innebär att Henke ska vara här då!

Trixig

Köpte faktiskt glass. Har inte ätit socker på 3 veckor så jag tror jag fick en rejäl socker-kick. Nu förstår jag varför barn blir så dampiga efter att dom ätit socker.
Producent

2013-02-07 19:31
Man kan lyssna på musik

2013-02-07 19:34
Årets tråd är redan här... DegenereraDs upprörda inlägg fick mig att skratta rakt ut och de sista 80-talisslackarsarna blev bortskrämda från arbetslivet för all framtid

2013-02-07 19:50
jag luras aldrig. henke kan dock ta slut på lager och då måste man vänta... :p

-Mark Twain
Battlerappare

2013-02-07 20:25
Gråtpulla låter ju förjävligt häftigt

Redaktionen

2013-02-07 20:37
haha asså aaaahhh

först ba "toapappra hus o busplinga på grannen vettja, lev livet!" *

SpoilerAKA gör inget vettigt

sen ba "vadå röka en spliff?? du är ju dum i huvet, slänger bort ditt liv blablabla" *

= DONT ADD UP

*fri tolkning

namaste

2013-02-07 22:35
Helt off topic men ändå viktigt. En av mina gamla skolkamrater sa "grunka" om att gråtrunka. Ett väldigt roligt ord alla borde använda.

2013-02-07 22:45
Isåfall funkar ju brunka, bajsrunka. Om vi är inne på "runkord med en bokstav innan" liksom...

Jag rekommenderar att du gör precis som degenererad (inga versaler, slösar inte tid på skiftknappen och scrollen för att lista ut var när och hur) säger, den herrn verkar ha förstått åt vilket håll hamsterhjulet snurrar. Tråkigt men sant. Du kan ju bara glädjepulla åt att du har dessa tankar, själv sitter jag och undrar vart mina timmar fritid efter jobbet tog vägen, fortfarande lite svettig i fingrarna från xbox-kontrollen...

2013-02-07 23:46
Läsa urspårade trådar på whoa! fucking mindblowing!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent

2013-02-08 07:16
Man kan titta på porr

2013-02-08 11:42
Blweria skrev:
jag luras aldrig. henke kan dock ta slut på lager och då måste man vänta... :p

Tsss... du luras så det stänker om det! Det finns bara en henke, och det vet du!

åderpåle

Haha... ja det var verkligen en fri övertolkning. För mig var det snarare "I'm not into drugs, men jag har tråkigt och säger något roligt istället för att vara politisk korrekt".

Dopeness skrev:
Man kan titta på porr

Eller så kan man göra porr!
Redaktionen

2013-02-08 12:13
okej, men mitt förslag till tråden blir då att förkovra sig i vad du anser är kul. gillar du konst, läs om konst. gillar du matlagning, läs om matlagning. kolla på how to videos och chilla på bibblan.

...istället för att fokusera på att döda tid med meningslösa saker.

fast jag kanske ska sätta på mig hippiebrallorna o sjunga fredssånger?

...eller... ska jag meditera först så att mina planer fungerar? eller bara vara käck o klacksparka?

jajag vet inte vad!
namaste
Redaktionen

2013-02-08 12:20
men visst, du har ju visserligen "spela gitarr", "göra en låt" och "gå på en föreläsning" med på listan. det är ju bra

jag kan tänka mig att jag låter som en stuck up fis som försöker låta förmer men ärligt. orka busplinga bara för att "inte vara PK"..
namaste

2013-02-08 13:26
Även om jag tycker du gav jättefina förslag, så tycker jag inte man dödar tid när man har roligt.

När jag ligger på min dödsbädd så kommer jag inte bara minnas alla de insikter jag fått genom konst och litteratur, utan även när jag och två killar tillverkade bajskorvar av mjöl och kakao för att sedan lägga ut dom på trottoarer, och en av oss drog ner byxorna ovanför korven medans vi andra stod bakom några buskar, och väntade på att någon skulle komma förbi så att han sedan skulle dra upp byxorna och springa sin väg så att det såg ut som han lagt en bajs där. Vi skrattade så vi fick ont i magen. Att vara insiktsfull och vis enligt mig, innebär också att man är barnslig ibland :)
Redaktionen

2013-02-08 13:39
jag har inget emot barnsligheter, men bus har jag faktiskt slutat med. kul för dig dock
namaste

2013-02-08 13:55
just nu lyssnar jag på scarface, sippar kaffe, städar å möblerar, skruvar ihop lite ikeagrejer, slökollar internet å tinar en vegetarisk falukorv. oerhört mysigt.
Ridå

2013-02-08 13:58
har man bra musik på moderat hög volym kvittar det va man göra känns det som.
Ridå
Admin

2013-02-08 14:05
Istället för att köpa godis kan du göra eget godis. Antingen blir det sista gången du försöker göra eget godis och lär dig uppskatta det fina med köpegodis eller så blir du frälst trots att det ser ut som kräks.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2013-02-08 15:21
Se på dokumentärer, lyssna på podcast och läsa intressanta artiklar..

Eller bara gå igenom allt nytt som lagts upp på 9gag och Existenz.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you

2013-02-08 16:05
Egentligen kan man väl göra allt själv ? Förutom att spela sällskapsspel , kan ju bli jävligt långsamt..

Finns många gånger jag ha korkat upp för mig själv, sedan så tar jag mig en egen pubcrawl och träffa lite nytt folk..
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-02-08 16:38

Livet har sina goda stunder

2013-02-09 08:47
Att titta på alla klassiker du inte sett är ju faktiskt en god idé! Eller filmer du vill se men inte sett ännu, som kanske inte räknas som klassiker men ändå! Jag såg Reservoir Dogs häromveckan för att jag hade en stund över, kvalitetstid på hög nivå.