I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är jag sugen på en cigarett?

Övrigt - Blandat

2013-02-08 14:21

Är jag sugen på en cigarett?

Köpte en dosa snus igår för första gången på ganska länge å ska jag va ärlig kändes det lite konstigt att lägga in en prilla under läppen. Har senaste åren mest glidit över till att röka på heltid även om jag haft en del uppehåll från nikotin. Har sett på facebook att det är ovanligt många som slutat, eller iallafall ovanligt många som väljer att gå ut med sitt slutande officiellt.

Rökte en cigg när jag gled upp i förmiddags, sen har jag sysslat med annat å har inte tänkt så mycket på vare sig cigg eller snus, nu börjar jag dock känna att det vore gott med något, håller på å laga mat men den kommer inte va klar på en halvtimme. Skulle va skönt å komma ut ur lägenheten en stund också, men jag är inte säker på om jag är helt sugen på en cigg.

Va tror ni?

Ridå

2013-02-08 14:37
Osäker på om det är en stilstudie i trådskapande för blandat-avdelningen på whoa... Men nej du är bara sugen på snus, cigg är man bara sugen på i kombination med alkohol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-08 14:49
hahaha du genomskådade mig! men jag gick seriöst ut å tog en cigg bara för att vara säker på att jag inte va sugen när jag kom in igen.

snus har lite högre mysfaktor men är inte riktigt lika spännande. om cigg är snatch så är snus forrest gump. men jag fattar inte hur folk lyckas med att bara hålla sig till å feströka
Ridå
Hangaround

2013-02-08 14:57
Nikotinet från en cigg sitter i ungefär en halvtimme, det du känner är ditt nikotinbegär som skriker efter mer knark.

Att du sätter ihop "nånting gott" med "gå ut och ta en cigg" visar att du är i förnekelse om vad tobak är, det är inte en smakupplevelse som man lär sig uppskatta, det är ett gift man uthärdar för att ha en krycka att luta sig på.

Begäret i sig är nästintill obefintligt fysiologiskt sett, besvären folk känner är rent psykologiska, dvs med rätt sorts tankebanor existerar inte abstinensen.

2013-02-08 14:57
Funderar man på om man är sugen så är man det.

Rökning är för övrigt utan jämförelse det coolaste man kan syssla med.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-02-08 14:58
Tech - Kan man gissa att du aningen har slutat röka, eller varit en "tönt" och aldrig vågat testa?

2013-02-08 15:03
dundermannen har rätt, det är faktiskt sjukt häftigt.

upplever aldrig att det är svårt att hålla upp, det är bara så jävla majsigt att få bli sugen på nåt ibland. det är som behovet att äta bara det att man inte ser ut som lasse kronér när man gör det
Ridå
Rappare

2013-02-08 15:39
Klart du är. En cigg är alltid lika gott.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Hangaround

2013-02-08 15:52
dundermannen P17

gissa är fritt att göra, sanningen är att jag röker 10+ cigg om dagen men ser skiten för vad det är.

2013-02-08 15:56
Jag tror defintivt du är sugen på en fantomen-klubba. Smaskens rex!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-08 16:11
Tech - Äh även ett barn skulle kunna se att du bara projicerar dina känslor av svaghet och otillräcklighet på cigaretten. Gör inte det. Hylla cigaretten, din enda sanna vän, din älskare, din biktfader, din tröst och gud.
Hangaround

2013-02-08 16:14
med andra ord så borde jag ägna mig åt samma självbedrägeri som er, så ni inte behöver få klart för er att det är just självbedrägeri ni sysslar med?

2013-02-08 16:17
Nej du missförstår, det är ett sjävbedrägeri att tro att det är ett självbedrägeri. Du ger cigaretten och ditt rökande för stor betydelse för dina negativa personlighetsdrag men för lite betydelse för din personliga lycka, välmående och allmänna häftighet.
Hangaround

2013-02-08 16:22
Det är för att cigaretten inte har nånting med min lycka, välmående och häftighet att göra, just där du bedrar dig själv, att det skulle finnas positiva aspekter, det gör inte det..rökare är äckliga, själviska och desperata efter den mest patetiska drog människan nånsin har brukat..om du får det till nånting bra, så visar bara hur djupt nedsjunken du är i ditt självbedrägeri.

sen vettefan hur allvarlig du är, men känns som flera kan ta till sig av det jag skriver.

2013-02-08 16:25
om man nu ska cigg för vad det är....

cigg(tobak) är sydamerikas urinvånares sista vapen. ett bevisligen effektivt vapen.

dom dödar än idag och ingen verkar förstå att dom är mitt uppe i ett internationellt världskrig.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-08 16:28
vadå sista, hört talas om ladd, devil's breath osv osv osv?

2013-02-08 16:30
men det är inget vapen. det är ett kulturarv.

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-08 16:32
och vad är tobak för kubaner, dominikaner etc?

2013-02-08 16:32
Ciggen hade sin charm när man fortf kände nån effekt... Men ändå förvånad hur folk kan välja det över snuset i onyktert tillstånd, särskilt med det här vädret... Iofs med rätt tråkighetsnivå och influenser på arbetsplatsen kanske.

Och ja, man ser mkt coolare ut med en cigg i mungipan än med en snus

2013-02-08 16:37
och vad är tobak för kubaner, dominikaner etc

ett listigt och genomtänkt vapen. planeringen av detta vapen uppskattar jag ha tagit runt 40- 50 000 år. jag kan itne styrka detta vetenskaplikt men jag kan hävda det.

-Mark Twain

2013-02-08 16:41
att sluta röka är som att säg att man ska börja träna

2013-02-08 16:42
kanske ska göra det här lite seriösare...

jag slutade snusa. och röka gjorde jag egentligen samtidigt och har väl altlid gjort men i samband med att jag slutade snusa så drog jag kraftigt in på cigg. varje dag pressar jag mig att vänta längre och längre med att ta dagens första cigg vilket har gett tillbaka massiva nikokickar. som var just den saken jag började söka i varje cigg som 12- 13 åring.
tanken är att sluta helt men jag vill inte belasta min delikata diciplin med för hårda ansträgningar. så lite i taget.

för jag tror att man aldrig kommer bli helt osugen på cigg när man väl varit rökare. samma sak med snus....

och för att koppla till rubriken; ja! (vare sig du förstår det eller ej)

-Mark Twain

2013-02-08 16:51
Tech

Det är för att cigaretten inte har nånting med min lycka, välmående och häftighet att göra, just där du bedrar dig själv, att det skulle finnas positiva aspekter, det gör inte det..rökare är äckliga, själviska och desperata efter den mest patetiska drog människan nånsin har brukat..om du får det till nånting bra, så visar bara hur djupt nedsjunken du är i ditt självbedrägeri.

Nej, nej cigaretten ger dig verkligen lycka, det är vansinnigt att tro något annat. Förutom de rent praktiska effekterna, från avslappning till eufori så är det dessutom en viktig del av ditt identitetsskapande, av din historia. Du är en ingen trist medelsvensson, du tittar döden i ögat. Även om ditt liv blivit trist och vanligt så har du ändå cigaretten där, en sista länk till hoppet om något annat, det farliga, det annorlunda, det okonventionella. Det är därför det är coolt, att röka är både en akt av självbekräftande och en revolutionär handling. Du tar ett bloss av frihet, frihet från dina föräldrars regler, från samhällets lagar och konventioner, ett bloss som är ditt eget, ett bloss som är beviset på att valet är ditt val och livet ditt liv.

Äckliga, själviska och desperata
- Tala för dig själv. Rökare är givmilda och empatiska. Rökarnas styrka är deras svaghet och tvärtom, och rökare kan därför sympatisera med alla. En sann rökare ser aldrig ner på någon, han har själv svagheter, ser aldrig något som förlorat, och ser inga begränsningar i människor.
Hangaround

2013-02-08 16:58
för jag tror att man aldrig kommer bli helt osugen på cigg när man väl varit rökare. samma sak med snus....

Fel, går att släppa det som ingenting och aldrig känna suget igen.

hela det där "en gång knarkare, alltid knarkare" är bara att säga att individen är för svag för att stärka sig själv och bibehålla den styrkan..det är så off the mark det bara kan bli.

Dom som slutat röka och fortfarande är sugna har inte besegrat sitt beroende, dom har på sin höjd uthärdat en "AT" för att sen falla tillbaka...dvs dom som tror att det är den fysiska delen som är grejen med cigg, att det är gott eller avslappnande eller vilket annat halmstrå som helst..

sjukt kul är att en rökare tar en cigg för att slappna av om denne är stressad, och mirakeldrog som ciggen är så botar det även det totalt omvända tillståndet, för fråga vilken rökare som helst, när man inte har nåt att göra så är cigg räddningen

2013-02-08 17:08
vilken rökare som helst, när man inte har nåt att göra så är cigg räddningen

fel :)

fråga mig den frågan :)

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-08 17:10
dundermannen P17
att du öht tror att kidsen VÄLJER att röka visar hur dålig koll du har.
sen barnsben blir vi programmerade att tro att cigg är nånting att testa, för vi ser våra lärare/föräldrar/grannar stå i sina små grupper och prata och har trevligt på rasten/whatever, där kommer tanken om att det är socialt att röka in, när det i själva verket är en antisocial handling iochmed att man måste gå ifrån det sociala man sysslar med för att ta ciggen i de flesta fall.

Nej, nej cigaretten ger dig verkligen lycka, det är vansinnigt att tro något annat. Förutom de rent praktiska effekterna, från avslappning till eufori så är det dessutom en viktig del av ditt identitetsskapande

Alla rökare lider av sitt missbruk, handlar bara om man känner sig själv väl nog för att inse det.
Det är ett minimalt kemiskt utsläpp du snackar om, resten(dvs resten av all ciggkärlek du sprider) är bara pedistalen du sätter den på..allting väldigt stereotypiskt för en rökare.

Och att det skulle vara frihet, viktigt för ens personlighet osv är resultat av att du försöker berättiga ditt missbruk för dig själv..för innerst inne vet du hur korkad du är, det stör dig, så du bygger upp lager av hafsigt greppade halmstrån och sätter dom framför sanningen, så du inte behöver se den.
Hangaround

2013-02-08 17:12
Blweria

bemöt heller kontentan av det jag skrev istället för en detalj tagen helt ur sitt sammanhang.

2013-02-08 17:16
Tech P28

Att välja eller inte välja det är frågan...

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/vi-gor-egentligen-inga-fria-val

2013-02-08 17:19
bemöt heller kontentan av det jag skrev istället för en detalj tagen helt ur sitt sammanhang

visst skulle jag kunna göra det men jag väljer att ta smakprov av ämnet.

-Mark Twain

2013-02-08 17:31
Jag skulle kunna svara dig nu Tech, men jag vill inte för nu har jag blivit röksugen och jag ska gå ut och njuta av en underbar cigarett, blicka ut över världen och kontemplerera hur mycket jag trivs med mig själv och mitt rökande.
Hangaround

2013-02-08 17:39
Hoppas bara du inser att du ljuger för dig själv innan det är försent.
allt du gör skulle bli BÄTTRE om du inte hade ett missbruk att bära runt på.
för det är verkligen så, tillmotsats av vad dom allra flesta rökare hävdar, cigg försämrar ALLT i ditt liv..varenda del av det blir mindre njutningsfullt eftersom en rökare aldrig helt kan slappna av, man måste hela tiden se till att möjligheten att röka finns, och begränsar sig därefter.

2013-02-08 17:43
Tech P28

Är en cigg om dagen missbruk?

2013-02-08 17:44
att röka blir lite en livsstil?
Ridå
Hangaround

2013-02-08 17:54
VRGNHNS

ja absolut, folk som röker en om dagen är faktiskt mer fast vid ciggen en nån som röker ett paket om dagen.
för personen som bara röker en har satt ett helt otroligt värde vid sin enda cigg..menar om man får i sig så lite nikotin, borde man kunna skippa den sista helt, grejen med folk som skär ner är att dom aldrig lyckas sluta helt..dom blir bara ännu mer styrda av sina cigg.
för t.ex. om man har att klockan 12 på dagen röker man sin cigg, enda ciggen man får röka på dagen..händer då nånting som gör att man inte kan gå och ta den ciggen så är hela ens dag förstörd.
Fast egentligen består en sån persons dag mest av att undermedvetet räkna ner tills nästa cigg.

2013-02-08 18:00
Mmm det var härligt. Det är lite Schopenhauer/Buddhism över ditt tänkande Tech? Kan vi aldrig vara fria om vi inte tar oss ur den destruktiva cirklen av behov och tillfredställelse?

2013-02-08 18:12
Tech P28

...En i veckan? Vi kan fortsätta, en om året osv? Alltså artikeln jag länkade sumerar lite hur du resonerar, i min mening kan beroenden vara val, beroende på hur man kom in i det osv.

2013-02-08 18:15
varför tänker man ens på sådant? slutar man så slutar man..sluta med kaffe för 4 mån sen, skitfarligt jag vet, men vill man så vill man..hatar folk som säger dom ska göra det och det..
Hangaround

2013-02-08 18:22
Handlar om just cigg, och nej, ingen frihet så länge man röker.
dock är det just motsatsen till behov och tillfredställelse, för både begäret du känner, och tillfredställelsen du tror dig få av cigg är ett bedrägeri, som alla rökare har del i, medvetet eller ej, för alla vi som röker sprider den här jävla lögnen om ciggen, att det är nånting värt med dom, annars skulle vi ju inte göra det.

Så man resonerar som barn när man ser folk som röker och samtidigt får höra att det är dåligt, om rökarna i det läget kunde vara ärliga skulle dom alla säga att dom önskade att dom inte rökte, att dom aldrig testat och att man själv absolut inte ska testa det.

Att bestämt hävda att man röker för man tycker om det är en försvarsmekanism hos rökare, alla röker känner sig dåliga p.ga. sitt missbruk, och istället för att erkänna och acceptera detta så bygger man upp en mur för att skydda sin självkänsla.
Tror inte jag känner en enda rökare som jag ser som en stark person, det blir liksom en självmotsägelse i och med att ens beroende är ett resultat av ens brister.
Och till skillnad från praktiskt taget alla andra knarkare så går dom flesta rökare runt utan att förstå att dom är knarkare och missbrukare.

Menar dock inte att rökare är svaga personer rakt av, men vi har skaffat oss en krycka som dom flesta andra inte behöver, och det verkar inte vara särskilt många av oss som undrar varför vi inte kan klara livet utan cigg när så många gör det.

Mitt mål är att uppnå nivån "icke-rökare" dvs en person med NOLL anknytning till rökning, en fd rökare har fortfarande kopplingen till att dom har rökt, och kommer troligtvis börja igen, en icke-rökare kan inte börja röka, tänker aldrig på cigg(annat än hur vidrigt folk som röker luktar) och har ingen behov av en krycka i lägen av stress, tristess eller vad som..jämfört med en rökare så framstår ju en icke-rökare som nån slags supermänniska..för alla anledningar till VARFÖR man ska röka som man hittar på..icke-rökare genomgår samma sak, utan att behöva förgifta sig för att klara av det.
Så antingen är icke-rökare sjukt jävla stresståliga osv, eller så är vi klena jävlar som drar till med vilken ursäkt som helst för att få stoppa "abstinensen"

2013-02-08 18:26
tech jag kan sammafatta din mening såhär

sluta röka, eller välj själv att fortsätta..det är inte heroin =)

2013-02-08 18:27
Tech P28

Nu finns det ju folk som faktiskt bara feströker... Hur ser du på dom?
Hangaround

2013-02-08 18:34
VRGNHNS

En person som MÅSTE ha en cigg om året är patetisk, att inte kunna släppa ciggen helt och vara fri när man ändå inte fyller sitt nikotinbegär..kan inte se hur en vettig människa skulle resonera fram en sån sak.

Det där med val gäller mycket man kan bli beroende av, dock inte cigg..för en miljardindustri(vilken som helst) förlitar sig inte på att deras kunders åsikter består, dom ser till att deras kunder blir bombade med info och intryck som formar deras tankar så att det gynnar företagen..inget konspirationslarv, bara ren businesstaktik från philip morris och co

varför tänker man ens på sådant? slutar man så slutar man..sluta med kaffe för 4 mån sen, skitfarligt jag vet, men vill man så vill man..hatar folk som säger dom ska göra det och det..

Försöker inte styra över nån, men när folk sprider lögner så drar jag till med sanningen om jag kan:)..sen kanske sanningen inte passar dig men det innebär ju inte att jag är dum som berättar den.
mer att rökare sällan kan acceptera sanningen om sig själva.

2013-02-08 18:38
Nu är det ju så att man MÅSTE inte, vissa väljer att ta en cigg på fyllan, även om det inte är nödvändigt, utan de diggar grejen... Att du inte kan relatera till det är en annan historia

Försöker inte styra över nån, men när folk sprider lögner så drar jag till med sanningen om jag kan:)..sen kanske sanningen inte passar dig men det innebär ju inte att jag är dum som berättar den.
mer att rökare sällan kan acceptera sanningen om sig själva.

Ljuger? Jag är inte den duden... Men vet folk som ALDRIG haft intensiva nikotin-intag, "beroendet" men kan både välja och välja bort cigg om de känner för det.
Hangaround

2013-02-08 18:40
VRGNHNS

nope, "feströka" existerar inte, det är en kategori skapad av rökare som vill hitta ursäkter till att röka när dom egentligen ska ha slutat "jag röker bara på fest" "jag röker inte, har bara cigg att mecka med" osv är bara olika delar av samma larv.
spelar ingen roll om personen BARA rökar på fest, för det faktumet att personen INTE kan skippa ciggen, gör den till rökare.
för ingen person som KAN skippa ciggen röker, bara rökare röker.

Exakt samma sak även om man bara rökar på en nära släktings begravning, allt man gör är att göra ciggen mer speciell när det bara finns vissa tillfällen man får röka, det som gör "feströkaren" MER beroende än den som sätter i sig 20 om dagen, för ingen cigg är speciell eller ceremoniell för den personen.

2013-02-08 18:43
för ingen person som KAN skippa ciggen röker, bara rökare röker.

3 cigg under en livstid = rökare..? Haha, ja, gillar iaf att ditt synsätt sticker ut
Hangaround

2013-02-08 18:48
VRGNHNS

det där du citerar av mig var svar till vanilla btw.

Men vet folk som ALDRIG haft intensiva nikotin-intag, "beroendet" men kan både välja och välja bort cigg om de känner för det.

att dom öht väljer ciggen vid nåt tillfälle visar att dom har fått samma skeva syn på cigg inbankade i sig som jag själv fick, att det är nåt speciell osv, annars skulle dom aldrig röra skiten.

Hela grundläggande grejen är ju att det är helt jävla stört korkat att röka cigg, så oavsett hur var när, vilka omständigheter man tillåter sig själv röka, så är man en idiot som BORDE veta bättre.
spelar ingen roll om det är en gång i månad, eller på fest eller vad som.

och om dom verkligen kunde välja bort cigg helt och hållet så skulle dom göra det, ingen vettig människa går runt och tror att cigg ger dom nånting.
Hangaround

2013-02-08 18:50
3 cigg under en livstid = rökare.?

inte om efter den sista ciggen personen sa "aldrig mer", då blev denne en icke-rökare:)

2013-02-08 19:01
Tycker din tro går att applicera rätt bra på alkohol också

2013-02-08 19:07
ajaj, du låter som en fanatiker Tech, och likt de flesta fanatiker verkar du inte ha förmågan att skilja din värld och dina åsikter från andra människors.

Att bestämt hävda att man röker för man tycker om det är en försvarsmekanism hos rökare

Jag trivs helt och hållet med mitt rökande, jag har en genuin kärlekshistoria med cigaretten. Jag trivs t.o.m med behovscykeln. Men jag tvivlar på att du kommer att acceptera det, du tror att jag lever i sjävförnekelse? Det gör jag inte. Jag sa det innan, men det tål väl att sägas igen - Du projicerar dina egna känslor av misslyckande och svaghet på rökandet och på rökare, och tror därför att att alla rökare lever med samma känslor, av svaghet och misslyckande. Men det gör vi inte.
Hangaround

2013-02-08 19:36
Snarare en Antifanatiker, det är rökaren som är fanatiker i det här fallet.
Hela den här grejen är typisk när nån säger en sanning ingen vill kännas vid..antingen kommer du INSE, eller så kommer du röka dig till döds.

Jag har liksom sagt allt du säger, vetat 100%igt att det är exakt så som du skriver...sen insåg jag sanningen.

Det handlar inte om min åsikt eller mitt misslyckande som människa, grejen här är att jag säger en sanning som du inte vill kännas vid, eftersom den går emot allting du tror dig veta..men det är inte mindre sant för det, det blir bara svårare för dig att acceptera detta.

När du inser hur dumt det är att röka, när det är ett tvång som du inte längre inbillar dig att du njuter av, läs Allen Carrs Äntligen icke-rökare, du kommer få varje halmstrå kring rökning du nånsin greppat sönder slitet, ens självkänsla får sig en rejäl törn och därför klarar många inte av den och slutar läsa.
Med logik och rationellt tänkande så bryter den sönder myt efter myt kring rökning, och det verkligen går upp för en.
Man ser KLART på rökning för första gången, jag slutade helt utan abstinens eller humörsvängningar osv, för idén man får av boken är att sluta röka är njutningsfullt, för man slutar förgifta sin kropp och sitt sinne..inget annat än sanning.

Sen att jag är en svag jävel som börjar igen (p.ga. "jag har bara cigg för att mecka"ursäkten) har ingenting med boken att göra, det vittnar bara om min karaktär.
Boken erbjuder inte ett bot, eller en lösning, den erbjuder sanningen kring rökning, och efteråt ser man aldrig på rökare på samma sätt igen, även fast man själv röker..för man VET att det bara är ursäkter och svepskäl för att få fortsätta ha sin krycka..det är allt.

2013-02-08 20:54
Jag har liksom sagt allt du säger, vetat 100%igt att det är exakt så som du skriver...sen insåg jag sanningen.

Kom igen, du låter som du blivit frälst. Jag tänker sannerligen inte läsa Carr's bok om det finns en risk för det där. Låter mest som den brytit ner din självkänsla.
Hangaround

2013-02-08 21:20
Ja, jag vet..sa samma sak när jag hörde om den och hur bra den var..så enkelt att man vägrar köpa att det man VET är falskt, så man vill inte läsa, man vill inte förstå, så man driver med det istället.
Personen som övertygade mig att prova den gjorde det genom att läsa boken och gå från 20+ om dagen till noll, utan att tycka det var jobbigt alls.

Boken i sig försöker liksom inte övertyga en på något sätt, så man kan inte frälsas av den tyvärr, inte en sån bok.
den analyserar bara rökaren, sen får man avgöra om man gillar analysen.

poängen är att man INTE kommer gilla den, sen är det upp till en själv att göra det lätta valet. och det funkar..inte så att jag helt plötsligt släpper det jag vet om rökare och dvs mig själv bara för att jag börjar röka igen, sanningen ändras liksom inte bara för att jag misslyckas..och det är inget fel på min självkänsla, jag ser mig själv utan att bygga upp en mur av lögner för att skydda mig..för jag tjänar ingenting på muren.

Det är just därför en rökare inte kan sluta föräns denne slutar intala sig att det finns njutning i ciggen, man slutar inte föräns man slutar ljuga för sig själv...det gäller oasvett om det är cigg, mat, alkohol eller droger..mat går lika lätt som cigg att släppa, finns en version av boken för det som når samma resultat, 98% av dom som läser den slutar. Automatiskt då tänker man "den funkar nog inte på mig", för man vill inte skiljas från sin krycka.

Läs den, se om jag har fel.

Vad det gäller många droger och alkohol så har dom fysiska aspekter, så även om du uppnår samma förståelse så blir inte resultatet lika lyckat, det är inte lika lätt att sluta med...sen är det gamla nyheter för många brukare och alkisar, dom vet redan, sanningen har gått upp för den, det är bara så sjukt mycket svårare att sluta.

Vad tobaksbolagen vill är att vi ska frukta att sluta röka, därav massa information om hur svårt det är, massa produkter som "hälper dig att sluta röka" men som i självaverket enbart ser till att du fortsätter missbruka nikotin, dom skiter ju hur du får det i kroppen, cigg eller plåster sak samma, dom är precis som alla knarklangare bara intresserade av att du kommer tillbaka för att få mer.

Det är en sanning som gör ont, men är man stark nog kan man ta läxan och sluta, jag vet att jag kan sluta igen lika lätt, vet inte om jag inte börjar igen dock, men det är kopplat till mitt drogmissbruk, så länge man inte har ett sånt så faller man inte tillbaka på ciggen efter boken, och ens liv blir bättre.
Känner personligen ett tiotal personer som läst boken och vittnar om detta, då dom INTE röker spliff har dom inte fallit tillbaka.