I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har ni sysslat med musik?

Övrigt - Blandat

2013-02-23 19:27

Har ni sysslat med musik?

Min fråga till er här på forumet är ifall ni tidigare har eller just nu håller på med musik. Producerar ni? Sjunger ni? Rappar ni? Dela gärna med er utav era verk.

Själv höll jag på för några år sedan, vissa verk är man inte stolt över medan man kan vara stolt över andra.

http://open.spotify.com/album/4zL1j2Tups9ekmPEvq8cuq

Jag stod för all text och rap och mixningen av låten "Sjuk".

Producent

2013-02-23 22:38

2013-02-23 22:48
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-02-28 07:33
Jag sjunger, rappar och typ producerar. Spelar lite gitarr också, men det är simpla grejer i en takt som jag spelar in till de låter bra och sedan loopar i logic. Skulle vilja bli bättre på att sjunga, typ kunna waila, growla och smycka ut en låt med sång.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-02-28 11:41
Yey, det finns fortfarande en låt uppe på myspace. Haha, anti FRA. Good times.

http://www.myspace.com/vesslanochbulten

Redline!

2013-02-28 13:29
Vem är vesslan och vem är bulten? Roligt namn :P

Den första killen låter som Organismen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-28 14:15
nää han låter ju som spakur
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Manager

2013-02-28 16:17
Den första versen är Bulten, andra versen Vesslan.

Vi har typ 7 låtar i samma kaliber som aldrig blev riktigt klara. Lite småsugen på att göra klart det och släppa skiten, bara för att.

Redline!

2013-02-28 16:27
Jag syftade mer på om du var vesslan eller bulten, men du känns som en bult :P
Manager

2013-02-28 16:31
Jag vet vad du syftade på, jag försökte spela hemlig :P
Redline!
Poet

2013-02-28 16:33
Jag drar halvdana texter för polare på fyllan eftersom jag inte får igång Cubase, räknas det?
Jag har ätit pannkaka!

2013-02-28 16:34
Haha... då ska jag inte avslöja dig.

Klart ni ska göra klart. Sånt är roligt att ha att lyssna på när man är 70. Tror jag!
Manager

2013-02-28 16:43
Nu räknar jag inte med att bli 70, men ja, jag tycker redan det är kul med en låt, haha.

Och allt hänger på mig, det är jag som inte är nöjd med typ nåt och måste lägga om allt. Han andra har lagt sitt för länge sedan...och proddat. Flaskhalsen.
Redline!

2013-02-28 16:47
Jag vet vad du syftade på, jag försökte spela hemlig :P

fast det är en bild på vem som är vesslan på myspacen...2 i styrka är väl semikändis inom svensk hiphop

Känns verkligen som forumsdelen vår audio spelat ut sin roll med den här tråden

2013-02-28 16:47
45 då? :P

Allt för mycket självkritik dödar kreativiteten, ibland måste man bara släppa det och nöja sig ;)
Manager

2013-02-28 16:54
VRGNHNS: Därav "försökte" ;)

Sofia: Jo, men det kan inte låta helt hemskt heller. Som det mesta gör nu. Till mitt försvar, det är svårt att skrika saker i takt när man har en bpm på 200 att jobba med :P
Redline!

2013-02-28 16:56
det är svårt att skrika saker i takt när man har en bpm på 200 att jobba med :P

Haha jo... det där är ju en övnings-sak.

2013-02-28 16:59
VRGNHNS: Därav "försökte" ;)

haha du lyckades ju tom till min stora förvåning

2013-02-28 17:02
Juste! Mitt enda beat som jag själv inte använt och fick sålt för 200 kronor *stolt*

2013-02-28 17:29
grattis sofia! (min manliga intuition visste att den där låten skulle sälja)

jag brukar göra musik. oftast i ren terapi...men visst hade det varit nice att leva på skiten :)

dock har jag vissa problem att pusha mig själv.

började göra musik som liten knodd på 6-7 år. musikskapande kan ha blivit min "snuttefilt"...och jag vet inte om det bara är bra.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Producent

2013-02-28 18:54
Okej, vad bra era grejer låter. Jag gör beats.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-03-01 02:02
Marc Swing o Dopeness är de tyngaste beatmakers här på whoa, kanske på sverige. Jag själv, jag är en medijoker beatmaker.

2013-03-01 02:05

2013-03-01 09:29
Berra

Tack sötnos! Varför låter manlig intuition så fel av någon anledning? :S haha...

Det är klart du ska satsa, skit i om du lyckas eller inte, så länge du försökt! Jag diggar dina beats som fan, när ska vi collaba? :)
Manager

2013-03-01 10:32
Jag efterlyser argare whoa-användares musik, det är för jazzigt här inne nu.
Redline!

2013-03-01 11:32
Sofia

sweety, I thought you'd never ask ;)

nej, men manlig intuition kom ju först. sen runt år 645 f kr så stal en militant feminist organisation begreppet och den manliga formen föll i glömska. sedan dess har män i hela världen fått böja sig för den kvinliga intuitionen.

men inte längre!

nu börjar kampen för jämställd intuition! ;p

vad bra era grejer låter

måste hålla med dope. vissa beat/låtar låter riktigt bra. sjukt med tallang på denna sajt!

-Mark Twain
Producent

2013-03-01 13:18
Marc Swing o Dopeness är de tyngaste beatmakers här på whoa, kanske på sverige. Jag själv, jag är en medijoker beatmaker.

Tack så mycket, det värmer. Jag tycker du gör bra beats.

Jag gillar Sofia Bayos beat stenhårt, tycker Blwerias låt var riktigt bra fast den inte alls är min stil och Marc Swing är duktig också.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-03-01 14:00
Jag gör lite beats :)

http://soundcloud.com/rod_g

2013-03-01 15:39
På tal om att ha roligt åt sin egen musik i framtiden, jag gjorde en variant för några månader sen: ; - )

Ålltzen, Växjö, Bremen.
Producent

2013-03-01 16:36
jag producerar och spelar in och mixar och sånt! här är ett dagsfärskt exempel

https://soundcloud.com/jakkthemixer
Rappare

2013-03-02 02:49

Tutilooooo
Producent

2013-03-02 07:08
Jag rappar/producerar!

Här är jag i New York på öppen scen och uppträder med en vers.

http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2013-03-02 08:20
Berra

U got mail!

Hahaha... så länge den manliga intuitionen inte innefattar våld så stöttar jag er revolution till 300 procent ;)

Dopeness

Va roligt att höra! Tack! Dina beats är också feta, I love the jazz. Du är duktig!

2013-03-02 08:24
Marc Swing P28

Phonetik, fan va nice! Trodde han lagt av.

2013-03-02 14:28
Rap på både svenska och engelska samtidigt som jag sjunger singer/songwriter-grejer över guran :)

Gamla sessions ifrån 2007-2012 förutom "Mitt liv":

:)

2013-03-02 14:59
sofia, revolutioner ska aldrig innehålla agressivt våld. då är det dömt att misslyckas. våld kommer alltid förda våld:)

dope; thx man och det tacket får en djup dimension tack vare
fast den inte alls är min stil

det värmer gott :)

jag var nog lite kort i min lilla text här tidigare.

det finns ju audio-trådar på andra delar av detta forum och den här tråden börjar likna dessa. "kaka på kaka" typ...

jag vill veta lite mer kring er (kanske jag kapar trådens fokus nu) förlåt Flummigthuve.(fast jag tror du diggar min tråd-revolution) ;)

iiiiiiiaaaaaaaafffff

jag gör musik enbart i reason. en viktig del i musikskapande för mig är att inte sampla musik. dvs, jag vill bygga varenda liten ton själv. ibland själva ljudet också.
vad jag kan sampla är röster. typ citat jag gillar och som på något sätt kan sätta vibben på låten eller iaf föra den åt "rätt" håll.

jag skulle också vilja veta varför folk gör musik. kanske är en dum fråga men det kan nog skapa en större diskussion än att bara länka verk man gjort. även om det är grymt kul att höra sånt som kanske aldrig kommer spelas på spotten eller radio.

-Mark Twain
Producent

2013-03-02 15:47
Yup. Producerar.

2013-03-02 19:11
Berra

revolutioner ska aldrig innehålla agressivt våld. då är det dömt att misslyckas. våld kommer alltid förda våld:)

That's my words! :P

Håller med om att det varit mer intressant att höra bakgrundshistoria kring varför människor gör musik.
Rappare

2013-03-02 21:40
Har i huvudsak lagt mest energi på textskrivandet, även dragit ett par studiosessions och så men aldrig riktigt kommit igång med rappandet på allvar.

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/lyricism/725009/1.aspx

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/lyricism/725918/1.aspx

Lagt upp rätt mycket grejer i lyricismforumet annars, ba söka efter det om så behagas. Får se om man lyckas ta sig i kragen och på allvar börja spela in grejer så man kan utvecklas till den nivå man egentligen vill ligga på. Oh well..
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you

2013-03-03 12:36

2013-03-03 12:43
givande....

-Mark Twain

2013-03-04 10:06
Olzen skrev:
På tal om att ha roligt åt sin egen musik i framtiden, jag gjorde en variant för några månader sen: ; - )

Shit va jag gillade detta! Iden och framförandet

Precis på pricken dom frågorna jag själv skulle frågat me! haha
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2013-03-05 12:30
Fett! Kul att höra Brandt : - )
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2013-03-06 10:29

Va på väg att posta i "Fulast skivomslag"

2013-03-06 10:37
gör det istället...

-Mark Twain

2013-03-06 10:52
Blweria

Sorry, min tidsfrist va ute nu för att göra det istället.

2013-03-06 11:03
byt istället mot också då.

men visst har du tid att skriva något istället för att bara posta musik?

diskussionsforum ffs!

bara för att det här blir en möjlighet att posta låtar som glömts bort i audioforumet så behöver man inte vara så fattig att man inte ens kan säga att man själv gjort låten....kanske fått hjälp med det eller det...att det var 40 år sen den spelades in. osv...det är i blandat det här.
meningslöst att ha en till musiktråd här.....eller är jag den enda som tycker så?

-Mark Twain

2013-03-06 11:10
Jaha, sorry trodde mest du ville uppvisa ditt förakt för mitt skapande (whoa-skadad). Helt med dig

Jag skriver hela tiden och har alltid gjort det. Man behöver någonting kreativt för att behålla förståndet. Det jag la upp är väl rätt nytt och tyvärr blir tapsen lite lidande vid inspelning då det brukar bli fem låtar på en helg för att sedan ha ett års uppehåll. Förhoppningsvis kan texterna få mer rättvisa i framtiden med bättre ljudkvalitet, riktiga produktioner och mix/mastring.

2013-03-06 11:52
nu älskar jag dig, vrgnhns!

tror vi har lite liknande relation till skapandet. fast jag sparar inte ens en bråkdel av vad jag gör. jag skriver inte texter. jag vill att musiken och ibland en liten mening som sampling ska måla ett "landskap" av musik. eller saga, om man så vill. det ska vara en resa med psykadeliska undertecken.

oftast blir det dock lite matande techno. ska försöka färdigställa det senaste projektet och posta så alla kan få smaka. dock är det ju inte direkt "rätt" forum för det. whoa är hiphop....men jag vet att det finns lite technoskallar här också :)

har dock ett problem. när jag gör musik så är effekterna mycket viktiga. ett ljud kan ha fruktansvärt många sidospår och datorn klarar inte av det alla gånger vilket leder till raseriutbrott.
ibland kan jag inte ens lyssna på låten jag håller på med för att datorn inte orkar. jag måste konvertera allt till en wave för att sen lyssna. och sen så återgår jag till prjektet och pillar med ett ljud i taget....fett omständigt. men jag har itne råd att uppgradera "studion" :(

-Mark Twain

2013-03-06 12:23
:)

Jo tyvärr har vi förlorat en del skallar till techo men även dubstep och andra sidospår... Jag är väl lite åt purist-hållet men tror att man lätt kan bli det om man tar sitt intresse på för "stor allvar" och ibland som konsekvens inskränker sitt eget skapande.
Producent

2013-03-06 13:06
Blweria Var hittar du citaten? Spelar du in din egen eller någon annans röst eller samplar du? Om du samplar rösterna, var brukar du sampla dem ifrån?