I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finns det några gitarrspelare här på whoa?

Övrigt - Blandat

   
Producent

2013-02-26 21:39

Finns det några gitarrspelare här på whoa?

Vad gillar ni helst att spela? Vilken låt tycker ni är svårast att få till? Vad har ni för gitarrer? Om ni önskar tillägga något så gör det! :D

Själv så har jag alltid haft en förkärlek för Metallicas och Panteras akustiska delar när det gäller akustisk gitarrspelande.

Favoriten är nog To Live Is To Die:



Gillar också Hammets solon över de akustiska delarna, särskilt på Master Of Puppets-skivan. Är inte lika snabb som jag var när jag var yngre och spelade mer så vissa solon är bara för omöjliga för mig just nu, hehe.. Försökte mig på att lära mig alla solon på låten Ride The Lightning en kväll. Blev so and so dessvärre, inte så tight, men början där är hyfsat lätt iaf. De akustiska solona är dock väldigt lätta jämfört med många av de distade solona. Solot till låten Blackened är fan jobbigt jävlig.

(det är inte jag i några videor)

Detta försökte jag lära mig, haha, behövs nog veckor istället för kvällar för det..



Denna kan jag dock bra och är nog en favorit även om själva solona kanske inte är så tekniskt avancerade. Gillar melodierna i dem typ och alla hammer on/pull offs.



Annars så är det nog hela skivan Kill 'Em All. Hastigheten gör det kul att spela!

Funderar på att börja spela lite The Haunted igen, hela första skivan är sjukt kul att spela:



Har en mindre akustisk gitarr, Ramona. Och så har jag en standard Yamaha med lite mer basklang i sig. Bägge nylon. Och en Kramer, Vintage, elgitarr. Epiphone förstärkare.

Now you go!

//Paz