I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Resa] en vecka själv - inom EU

Övrigt - Blandat

2013-03-04 22:06

[Resa] en vecka själv - inom EU

Hej,

Har insett att jag måste bränna 2012 års semesterdagar innan mars utgång, så därför tänkte jag åka själv en vecka någonstans där det är hyfsat varmt. Problemet är bara att mitt pass har gått ut, så därför är jag hänvisad till Schengen (EU, i princip).

Tänkte ta det ordentligt lugnt, och skulle egentligen inte ha nåt emot en halvironisk sistaminutencharter. Dock vore det ju trevligt om det inte bara var barnfamiljer och pensionärer där, utan fanns bra chanser till att hänga med trevligt folk. Lite fest, lite bad (i pool antar jag att det får bli mtp årstiden), lite sjyssta restauranger, lite upptäcksfärder.

Några sponana tips? Alla idéer är mkt välkomna, skriv gärna också varför stället är bra :)

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2013-03-06 14:21
Själv tänkte jag åka till Ukraina i sommar, bo i Kiev och köra några dagsturer ut till Pripyat köra guidade turer. Sjukt mäktigt det verkar vara!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2013-03-06 21:12
Dra till Spanien? Men om du vill träffa lite ungt folk och röja lite så kan du ju åka till Berlin!

2013-03-06 21:13
Och om du har råd och vill åka utanför EU kan du ju fixa ett "snabbpass", tror det kostar runt 500 och är giltigt en månad, men du får det snabbt.

2013-03-07 18:04
en0rm,

Provisoriskt pass kostar bra mycket mer än 500 kr, tror det ligger på 1500. Vanligt pass kostar ju typ 500 kr.
Dra åt helvete
Admin

2013-03-08 18:34
Provisoriskt pass gäller för en resa, kostar 980:-.

Men vad är en "halvironisk sistaminutencharter"?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-03-10 10:39
Fan vad coolt Pripyat verkar vara, dit ska jag åka! Tack Simba, jag blev precis ett problem fattigare :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2013-03-28 20:46
pajson F27

Nemas! Säg till hur det var om du åker tidigare än jag..
Poet

2013-04-03 09:51
Spanien eller Portugal om du vill ha sol och värme. Annars står Amsterdam och Prag högt på listan för mig... go figure :P
At the gates of Eternity...
Poet

2013-04-14 00:28
Simba

jag har vart i ukraina (förra sommarn) och kan meddela att de ingår inte i EU :p, där kommer man inte in utan pass.. ät upp dig innan du åker också, :)
"life's a garden, dig it."
Poet

2013-04-14 00:37
fast ukraina kanske gått med i EU nu? vad vet jag.. nått du undrar så fråga på. var i kiev också

2013-04-14 01:02
balhoo ät upp mig? dålig mat eller? :P blir antagligen en lågnweekend, men kommer spendera minst 2 fulla dagar inne i "zonen", ingick tydligen mat. Är det mycket grytor och sånt där?
Poet

2013-04-14 01:12
yes dålig mat, mkt konstiga grötiga grytor, konstig korv och konstig sylt. käkade lite finare där ett par ggr o då åt jag lax båda gånger det va det enda jag begrep vad det va :P jävligt bra lax iaf ! :P

2013-04-14 01:26
Ahh ok, ja eftersom det bara blir en weekend så kan man ju alltid äta på mcdonalds eller något.. :P
Poet

2013-04-14 08:47
Åker man till ett annat land bara för att göra samma skit man gör i sitt eget land, så kan man lika bra stanna hemma...
At the gates of Eternity...
Hangaround

2013-04-14 13:48
yes dålig mat, mkt konstiga grötiga grytor, konstig korv och konstig sylt.

Säger ingenting om matkulturen där, bara att du är för inskränkt för att ge den en ärlig chans!

Hangaround

2013-04-14 13:49
BC

åk till a-dam på drottningens dag eller vad det heter..då jävlar!.hela stan visar exakt hur jävla tokig den är:D

2013-04-14 15:06
BC99 P29

syftade du på äta på mcdonalds där eller?
Poet

2013-04-14 15:32
Tech P28

är jag för inskränkt? haha vem är du? nej men ärligt, maten smaka grus, men åk du dit o var mångkulturell o frossa.. finns inga feta människor i ukraina av en anledning, säger bara.
Hangaround

2013-04-14 15:51
vem jag är, snubben som ser nånting självklart?..kan du skriva av en helt nations matkultur bara så där, då kan man dra sin slutsats om dig och hur djupt din tanke går.

Poet

2013-04-14 16:03
haha 'o nej han snackar skit om ett lands matkultur' :( har iaf sett en del av matkulturen där. sry om du tar åt dig av att jag tycker den va konstig haha gå o lägg dig igen nu.

testa res till en öststat, ät hushålls mat. säg till om du längtar efter mcdonalds elr whatever efter en vecka. så får vi se
Hangaround

2013-04-14 16:17
tja efter att ha bott och levt med polacker, ungrare, rumäner, slovaker, tejcker, ester, lituaer osv osv dom senaste 7 åren har jag upplevt en jävla massa östeuropeisk matkultur.
.och visst det är skillnad, men kommer man till åsikten att ALLT ÄR ÄCKLIGT..då är det man själv det är fel på.
Poet

2013-04-14 16:25
haha sa att det va konstigt... och gillade ju fisken :) lugna dig nu. du borde fråga dina östeuropeiska vänner om de har nått tips på en hobby. hade..
Hangaround

2013-04-14 16:27
du beskrev det som oätbart i princip..jag är helt lugn, och du är helt inskränkt..och min hobby är att påpeka för folk hur små och tramsiga dom är, och det går skitbra^^