I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det svinigt att vaxa någon annans bil?

Övrigt - Blandat

2013-04-10 15:15

Är det svinigt att vaxa någon annans bil?

Häromdan vaknade jag överväldigad av en stark vilja att vaxa bilen. Problemet var bara att jag inte hade någon bil. Det fick dock bli ett senare problem att lösa.

Det första jag gjorde var att ta mig till närmsta affär och köpa vax. På vägen hem passerade jag en hemskt ståtlig mercedes och en liten tanke föddes.
Jag ställde mig och började vaxa den.

Så där stod jag i strålande sol, vaxade den imponerande bilen och hälsade på snygga tjejer som gick förbi, när plötsligt ägaren kommer ut och frågar va jag håller på med.
Jag sa såklart som det va, men istället för att bli glad och tacka, var mannen hotfull och till slut kände jag mig nästan tvungen att dra mig därifrån.

Jag ställer mig nu frågan om den här mannen hade rätt att uppträda så som han gjorde mot mig, och undrar om det verkligen är där vårt samhälle har hamnat. Man ställer upp för sina medmänniskor, men istället för tacksamhet möts man av hot och kränkningar, va va hans problem liksom.

Jag hade ju ändå vaxat halva hans bil.

Ridå

2013-04-10 15:37
Är det ok att vaxa någon annans ben är det jag undrar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-10 15:40
hahaha, underbar du är!

pilla ut folks öronvax är ju också att hjälpa till men vem i helvete vill att en främling gör det...?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-04-10 15:42
Nästa gång du vaknar upp och känner för att dammsuga eller diska, så PM'a mig på direkten. Jag lovar att jag kommer vara väldigt tacksam!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-10 15:49
hehe lätt, det är så låg status på å diska bara. putsa silverbestick rockar iofs.

man kanske borde göra lite fler såna småhjälpsgrejer för främlingar kanske. inte bara säga till om nån har spenat mellan tänderna utan försöka fixa ut det själv. hade en polare som brukade peta folk i näsan om dom va lite snoriga, dock inte på främlingar.
Ridå

2013-04-10 15:53
Jag skulle även behöva lite hjälp med att så en ny gräsmatta på min innergård, det är rätt hög status på det väl? Du behöver inte ens fråga om det är okej. Bara gör det!

Småhjälpsgrejer låter fint :) Så länge du inte hjälper en tant till nått ställe som hon inte hade tänkt gå till och sedan går din väg. Då får du nog en käpp i huvudet.

2013-04-10 16:08
hahaha bor du i villa? annars är det nog snarare fas 3-status på å klippa gräs.

just det, apropå att ställa upp, en annan gammal kompis, stenhård kommunist när jag lärde känna honom löste sin arbetslöshetssituation såhär:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12567440.ab

Det enda som håller Artin i form är arbete, ju hårdare desto bättre.

Därför har han satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Gratis.

– När jag bär tunga saker glömmer jag bort att det också är träning, säger han till Aftonbladet.

Arbetar gratis Artin Ghookassi satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Arbetar gratis Artin Ghookassi satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Foto: mikael wallerstedt
Fakta
Behöver du hjälp?

Har du tunga sysslor som måste göras? Kontakta Artin via hans annons på Blocket.

När Artin Ghookassi från Uppsala slutade skolan vägde han 140 kilo. Räddningen blev ett stressigt jobb, det intensiva arbetet fick honom att tappa 30 kilo.

Men nu har Artin ett mindre stressigt arbete och därför är han rädd att kilona ska komma tillbaka. Gym och annan träning har aldrig fungerat, berättar han.

– Jag har inte motivationen att träna. Men jag är inte lat, jag har aldrig varit lat. Det enda som någonsin fått mig att gå ner är fysiskt krävande jobb.
Träffar nya människor

Så Artin började hjälpa vänner och deras vänner med fysiskt krävande sysslor som flytthjälp eller trädgårdsarbete. Men helst vill han utföra ansträngande arbete flera gånger i veckan och därför har han nu satt in en annons på Blocket.

– Sedan jag satte in annonsen har jag hjälpt tre personer. Men har fått flera erbjudanden och jag räknar med att hjälpa tre personer i veckan.

Artin berättar att han förra veckan sågade av grenar från rönnbärsträd med handsåg. Men samtidigt erkänner han att han inte bara gör det för pengarna.

– Det är en kul grej och man träffar många nya människor. Jag ser det som en aktivitet. Vissa spelar fotboll och jag gör det här.

rätt kul ide ändå
Ridå
Rappare

2013-04-10 17:24
Jag tror inte att det är bra att vaxa bilen i solsken över huvud taget. Han kanske blev lack över det?
Moderator

2013-04-10 19:45
"Lack", haha!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2013-04-10 20:48
testa att bära folks matkassar, utan att fråga om du får ;)

kom sedan tillbaka och berätta om de reagerade liknade som snubben i bilen. "Socialt expriment " you can be the professor testing out his thesis,.,.,.,.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2013-04-11 07:44
haha hände detta på riktigt?
jag kommer välja att tro att det gjorde det, du är awesome.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2013-04-11 12:39
Brukar du känna liknande inför andra saker som typ städning och så är det bara höra av dig.

Vi har 2 bilar du kan nog säkerligen få vaxa dom, men dom är inte så jävla ståtliga
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Poet

2013-04-13 12:03
Jag tycker att mannen reagerar fel, du borde gå tillbaka att slutföra jobbet. Ingen vill åka omkring med en ofärdigvaxad bil. (Jag tog mig friheten att anta att du aldrig hann slutföra jobbet). Jag tror att han kommer reagera annorlunda när det är slutfört!

Bra jobbat! Du är en stjärna! En riktig vardagshjälte!
In a world full of shit, you are still an asshole to me.
Toastare

2013-04-15 11:06
Det enda jag kan tänka på är att man inte bara vaxar en bil, man tvättar den först. Annars repar man lacken rätt bra. För övrigt var det inte kul.
Jag skyller allt på Emma!
Hangaround

2013-04-15 16:55
Hm, undrar hur gubben hade reagerat om du istället hade vaxat hans frus bikinilinje.
Det vore ju också snällt gjort, förutsatt att han inte föredrar vildvuxet.

2013-04-15 17:43
såklart han blir arg om du vaxar hans dyra bil utan att fråga först.

1. Den kan bli repig som tidigare nämnt..
2. lacken kan bli flammig.
3. har för mig att man måste skölja av medlet också.

Om du var gubben som ägde bilen och visste om dessa tre punkter, skulle du då vilja att någon (som legat på soffan och fått en uppenbarelse) går och vaxar din bil som du förmodligen tagit lån för att köpa.

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Redaktionen

2013-04-16 09:22
BountyBoo skrev:
Det enda jag kan tänka på är att man inte bara vaxar en bil, man tvättar den först. Annars repar man lacken rätt bra.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se