I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad kan jag söka?

Övrigt - Blandat

2013-04-15 21:07

Vad kan jag söka?

Jag studerar just nu på komvuxnivå vid sidan av mitt jobb. Målet har varit yrkeshögskola redovisningsekonom. Men jag vill på ett smidigt sätt kunna se vad jag är behörig att söka för utbildningar efter min tid på komvux.

Så min fråga är ifall någon känner till ett sätt? Det optimala vore någon sida där man kunde skriva in sina gymnasiebetyg mm. och sedan få upp utbilningar jag kan söka, men det kanske är att hoppas för mycket? Help me out please! :)

Rappare

2013-04-15 22:28
http://www.antagning.se är väl det närmsta du kommer en sådan internet-sida. Du får, mig veterligen, dock leta runt på sidan själv för att sedan kolla om du är behörig.

Annars kan ett vettigt alternativ vara att gå till studievägledningen. Jag har ingen bra erfarenhet av människorna jag träffat där, men jag antar att det finns en del vett hos många av dem. De finns där för att guida dig genom ditt beslut och det är kostnadsfritt.

2013-04-15 22:36
http://www.studera.nu/

önskade att det fanns sådant skulle göra livet enklare för alla människor.. men jag har bara sökt Yrkesutbildningar, de bryr sig inte om betygen det är oftast arbetsprover och intervjuver.

studievägledare finns de på riktigt ?
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Rappare

2013-04-15 22:51
Jag trodde inte att Studera fanns längre, trodde Antagning hade tagit över allt typ. Vad är skillnaden på de två egentligen?

2013-04-15 23:05
vet inte, har heller inte lust att kolla :) tycker sådana sidor är så förvirrande och röriga.
visste inte att antagningen fanns.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Admin

2013-04-16 01:18