I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt i-landsproblem!

Övrigt - Blandat

2013-04-29 21:17

Mitt i-landsproblem!

Hej Bullen!

Jag behöver hjälp. Med ett riktigt i-landsproblem. Det är ett i-landsproblem av... ja, så mycket i-landsproblem som det bara kan bli!

Till saken då:

Jag har en KK. Vilket är gött, för alla måste ligga. Så är det ju, det ligger (haha) i vår natur. Och det är jättebra. Han vet vad han gör och ja, det är riktigt bra sex. Meeen... Jag är inte attraherad av honom för fem öre (blunda, ligga och tänka på någon annan), han vill gärna gosa och mysa och kramas och prata, vilket jag absolut inte vill och det börjar mest bara bli jobbigt.
Så jag tänkte avsluta det hela, men så var det hans födelsedag. Flikade in lite smidigt att "Har du träffat någon fin liten tös då?". Fick i princip svaret att han är nöjd med livet som det är, att han tycker att det räcker med mig och att han tycker om mig.

Alltså, han är ju en schysst polare, liksom.. Men... fan.

Så, Bullen, hur gör man slut med sin KK på ett skonsamt sätt?

Fridens!

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Graffare

2013-04-29 21:19
Du säger att du inte vill knulla honom längre, rakt ut utan krusiduller. Du kommer INTE kunna undvika att såra honom eftersom ni verkar ha olika syn på situationen.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Graffare

2013-04-29 21:20
Det är just den här typen av dilemman som gjort att jag aldrig nappat på ett KK-erbjudande.
-Jus Allah

2013-04-29 21:22
Säg att du behöver tid med dig själv och inte känner för att träffa någon alls just nu, inte ens ett KK. Behöver inte vara så komplicerat.

Vad hände föresten med snubben som du skulle skaffa barn med? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-29 21:26
Stayblack: Mitt problem är mest att sexet är så jävla bra haha. Han verkar iaf inte ha något problem med att jag träffar andra heller.

Sofia: Han känner mig allt för väl haha. Den raden skulle aldrig fungera!
Well, man upptäcker ibland saker om folk som man aldrig kunde tro. Sedan kan man aldrig mer lita på personen och då är det liksom kört för alltid :p.
- Dexter Morgan

2013-04-29 21:32
Han känner mig allt för väl haha. Den raden skulle aldrig fungera!

Nä, och de flesta människor uppskattar ärlighet, även om det svider för stunden. En bortförklaring kan nästan svida mer om den är uppenbar. Jag tror inte du behöver linda in det så mycket. Personligen så hade nog bara sagt som det var.

Well, man upptäcker ibland saker om folk som man aldrig kunde tro. Sedan kan man aldrig mer lita på personen och då är det liksom kört för alltid :p.

Va tråkigt :( men det finns fler fiskar i havet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-29 21:39
Det är sant! Det borde man alltid göra egentligen. Men jag gillar ju sexet. Det är jättejobbigt! Haha.

Ja, det är rätt trist. Men jag räddade mig från en liten katastrof ändå. Först efteråt ser man vem personen verkligen var. Så ja, det är inte så farligt ändå. Är tacksam för att det blev som det blev :).
Precis! :p
- Dexter Morgan

2013-04-29 21:51
Det är sant! Det borde man alltid göra egentligen. Men jag gillar ju sexet. Det är jättejobbigt! Haha.

Men så bra kan väl inte sexet vara om du måste ligga och blunda och tänka på någon annan samtidigt?

Ja, det är rätt trist. Men jag räddade mig från en liten katastrof ändå. Först efteråt ser man vem personen verkligen var. Så ja, det är inte så farligt ändå. Är tacksam för att det blev som det blev :).
Precis! :p

Tur att ni inte hann skaffa barn då :D

2013-04-29 22:00
jag fattar det som att ni är polare som börjat knulla och nu vill du gå tillbaka till att vara bara polare?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-04-29 22:11
vad spelar det för roll?klappa honom på huvudet, säg sedan åt honom att om han vill mysa, så får du skaffa en annan person för sånt...problem solved
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Moderator

2013-04-29 23:20
Länka den här tråden!

Ärligt Brazen, det kommer finnas fler som är bra på att knulla, ingen idé att inte ligga med någon man inte tänder på även om sexet är nice.
Säg att du inte pallar med närhet?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Graffare

2013-04-30 00:04
Btw, finns det inga KK's i u-länder?
-Jus Allah
Poet

2013-04-30 08:23
Sex är aldrig så bra som med någon man tycker om :)

At the gates of Eternity...

2013-04-30 09:10
Sofia, Jag tänker på någon annan och jo, han vet ju verkligen vad han gör. Så bra är det. Väldigt bra. Skoja inte! Ugh, tänk så hade den snubben fått en avkomma. Nej, fy!

Misery, ja, typ så.

Cribbe, det var faktiskt ett bra förslag. Ska försöka med det (igen) nästa gång jag är där :).

Trixie, det är klart. Absolut! Men jag har ju behov nu också..

Stayblack, bra fråga! :p

BC, +1!
- Dexter Morgan
Manager

2013-04-30 09:32
Han verkar vara kär i dig (trots att han inte erkänner det för sig själv) och du verkar utnyttja situationen (kanske omedvetet).

För varje gång ni ligger lär det bli värre. Speciellt om han märker att du är ovillig, det lär göra hans känslor starkare.

Finns inget skonsamt sätt, han verkar redan ha investerat en del känslor i det här. Jag hade sagt som jag kände och tagit det därifrån. Det är kanske inte mest skonsamt, men jag har lärt att är man ärlig mot sig själv och andra så blir det bra tillslut.
Redline!
Redaktionen

2013-04-30 10:11
BC99 skrev:

wo wo woord em up!

sen håller jag med cribbe.. ärlighet!

namaste
Redaktionen

2013-04-30 10:12
och ja octagon sa det visst bättre än mig som vanligt..
namaste

2013-04-30 11:02
Btw, finns det inga KK's i u-länder?

det gör det nog...

jag måste nog säga att detta inte kan ses som ett i-landsproblem. ett ytligt problem från ena sidan kan jag gå med på.
men det är ett problem alla sexuellt aktiva kan få i sitt knä, så att säga.

för att pusha dig lite....om han gullar med dig efteråt så finns ju känslor för dig som inte är det nyttigaste att ha i ett kk-förhållande. avliva relationen omedelbart det kommer bara blir mer käslor som måste dö om du drar ut på det. och det verkar inte vara dina känslor direkt...men lite ditt ansvar då han verkar vara lyckligt ovetande.

men egentligen, hur svårt är det att bara säga "asså, jag brukar inte gilla att gosa efter sex..."???
han kanske blir fett glad av det. han kanske bara har låssas tycka om att göra det "för alla tjejer gillar att gosa efter sex"

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-04-30 11:23
Co-sign på det Dr. Octagon skrev
At the gates of Eternity...
Hangaround

2013-04-30 11:31
Är du rädd för att förlora det grymma sexet eller för att såra honom?

Hangaround

2013-04-30 11:34
Jag tror förövrigt inte gull efter sex per automatik behöver innebära känslor. Men gillar du inte att gulla ska du såklart inte gulla.

Redaktionen

2013-04-30 11:36
är nog svårt att inte utveckla känslor om man regelbundet stoppar in sig själv i någon och sen gullar på det
namaste
Hangaround

2013-04-30 11:38
Det kan det säkert vara, men jag tror inte det är en regel.

Redaktionen

2013-04-30 11:42
jag tror det är mer regel än undantag
namaste

2013-04-30 11:44
Octagon, väl talat! Dock tvivlar jag på att han är det. Snarare att han, jag vet inte, bekräftelsen kanske? Han och hans tjej har nyligen gjort slut. Rebound förhoppningsvis.

Han vet mycket väl om att jag inte vill gosa eller mysa eller kela. Jag är pang på rödbetan (som man så fint säger det), medan han är mer "känslosam" eller whatever.

chokladocigg skrev:
Är du rädd för att förlora det grymma sexet eller för att såra honom?

Både och..
- Dexter Morgan

2013-04-30 11:44
Det är ju ändå ett i-lands problem då preventivmedel inte alltid finns att tillgå i alla u-länder, antingen pga kultur eller att det helt enkelt inte finns.

Det kan det säkert vara, men jag tror inte det är en regel.

Nej, inte så länge man stoppar in nått i andra samtidigt, annars är det definitivt en regel.

2013-04-30 11:56
Jag tänker på någon annan och jo, han vet ju verkligen vad han gör. Så bra är det. Väldigt bra.

Rätta mig om jag har fel men då låter det snarare som att du inte har bestämt dig för om du vill sluta ha sex med honom eller inte, än att du vill ha råd om hur man dumpar honom på bästa sätt. Bestäm dig först :)

Jag håller med chokladcigg om att gull efter sex inte automatiskt behöver betyda känslor. Det kan betyda att han bara tycker att det är en del av ett bra sex.

2013-04-30 11:58
Stayblack

Är det inte typ straffbart att ha sex utanför äktenskapet i vissa U-länder? Inte för att jag tror det hindrar människor...

2013-04-30 13:11
skaffa någon som du gillar å är sexet kefft så övar du upp honom bara.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Moderator

2013-04-30 18:47
Ja alltså ärlighet brukar väl vara det bästa.

Säg som det är, du är orolig över att han börjar gilla dig för mycket och att du inte vill att det ska bli så. Var lite smooth och ömsint när du säger det så får du väl se vad som händer. Det kommer gissningsvis inte bli så jävla illa.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Manager

2013-04-30 23:35
Annars, säg att du fått AIDS.
Redline!

2013-04-30 23:37
stayblack stays on point!

Jag är inte attraherad av honom för fem öre (blunda, ligga och tänka på någon annan)

Allvarligt talat, är du inte lite in denial själv? Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur man skulle kunna vara totalt ointresserad av någon man uppenbarligen blir kåt/tänd av/på och har sex med? Någon form av attraktion måste du ju ändå känna inför honom.

Kanske inte en sådan emotionell närhet att du önskar något form av fast förhållande, men du kan väl ändå inte påstå att du inte känner något öht inför honom? Om du inte gör det kan du väl lika gärna ligga med vem som helst.... Just faktumet att du faktiskt tycks ha svårt för att avsluta er kk-relation visar ju ändå på att du har något form av samtycke inför honom...

Håller helt enkelt med Dr. Octagon, men vill inflika att jag nog tror du bör känna efter själv vart du står i den här frågan. Det verkar du ju ändå inte helt klar över?

2013-05-01 09:22
Priyan

Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur man skulle kunna vara totalt ointresserad av någon man uppenbarligen blir kåt/tänd av/på och har sex med?

Tro mig, det går att ha sex med någon man inte är attraherad av. Man undviker ställningar där man måste titta på ansiktet, blundar och sen gör fantasin sitt :P
Hangaround

2013-05-01 17:08
Frågan är om man kan klassa det som riktigt bra sex då, men allt är förstås relativt.

2013-05-01 17:11
Det är i såna här lägen man ska ha i åtanke att tidelag är fullt lagligt i Sverige, helt villkorslöst och känslolöst för den som diggar sånt.

2013-05-01 17:45
SofiaBayo:
Med risk för att framstå som konservativ (I'm not) i sexualorienterade frågor eller oerfaren eller whatever men hjälp mig förstå... Varför vill man egentligen ha sex med någon som man känner att man måste 'blunda, titta bort ifrån och fantisera om någon annan' under akten med?

2013-05-01 18:07
Priyan

Det finns nog inte ett allmänt svar på den frågan. Jag hade en sån KK för ett antal år sedan då jag experimenterade mycket, av samma anledning som Brazen: han var bra i sängen. Men för mig varade det inte särskilt länge, jag dumpade honom rätt snabbt. Men det kan också ha att göra med att jag som person inte trivs med tillfälligt sex. Jag har många tjej-kompisar som tycker det är skitnice med one-nightstands och kk's och då kanske man står ut med att inte vara attraherad ett bra tag längre än vad jag gjorde.

2013-05-01 18:30
Insåg att jag nog inte riktigt svarade på frågan. Att hitta en kille som är bra i sängen är svårt, och att behöva såra en killes ego och stolthet genom att påpeka för honom att han inte är bra i sängen kan vara jobbigt :P Då kan man tillfälligt välja killen som redan är bra, eftersom man slipper hela processen av att behöva säga till honom vad han ska göra. Jag tror det är en del kvinnors dröm att hitta mannen som "bara vet" hur hennes kropp fungerar, även om det oftast är orealistiskt.
Poet

2013-05-01 20:56
Säg som det är på det ärligaste sättet.

Är fortfarande personligen fucked up efter mitt ex trots att det snart är 2 månader sen, önskar inte enda människa det här skiten som jag fortfarande går igenom. Ärlighet blir bäst, du sa allting rätt bra i första inlägget så ta en redigerad version och framför för han
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-02 16:53
Har läst vad alla har skrivit och är tacksam för svar.

Och jo, det går att ha sex med någon som man inte är attraherad av; blunda, tänka på någon annan och inte behöva vara face-to-face. Det fungerar faktiskt. Min grej i det hela, är mest: hur gör jag för att inte såra honom. Dessutom är det lite tråkigt att inte kunna ha sex lite när jag vill och ha bra sex när jag vill (när det är över). Det är också en faktor som gör det lite svårt. Men ska ta snacket med honom, för jag vill ha kvar honom som polare, för han är en bra sådan.

Jobbigaste är väl att jag inte vill ha någon hederlig relation med känslor med någon nu, men vill ju fortfarande kunna ha sex "när jag vill". Ugh, svårt det där med i-landsproblem, haha.

Kan uppdatera med hur det har gått sen :p
- Dexter Morgan

2013-05-02 20:11
Jag är inte attraherad av honom för fem öre (blunda, ligga och tänka på någon annan)

I LOL'ed!

Haha, det är väl för fan raka motsatsen mot hur en KK ska vara? någon man tänder på fysiskt enbart, men inte fungerar med i längre perioder, det är en perfekt kk! :P

OT, bara säga det rakt ut, ni är ju KK's ska ju inte vara något tjafs egentligen. Eller kör som en "kk" till mig gjorde "Jag håller på att bli kär i dig och vill inte bli sårad".. Nog för att jag fattade hur det låg till, men det lät ju fint.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2013-05-02 21:36
Simba:

Den raden kan ju slå helt bakut om kk:n svarar "jag är redan kär i dig och skulle aldrig såra dig"

Jag tror det bästa är att bara säga som det är

2013-05-02 23:46
Fiyah P30

Iofs, men hon visste att jag inte ville ha ett förhållande så.. :P Är väl bara att vara rak och ärligt, det tjänar man alltid på..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Redaktionen

2013-05-03 10:34
förr i tiden var man ett svin om man låg med en brud o tänkte på nån annan..

the times they are a changin'!
namaste

2013-05-03 15:50
Fiyah skrev:
Simba:

Den raden kan ju slå helt bakut om kk:n svarar "jag är redan kär i dig och skulle aldrig såra dig"

Jag tror det bästa är att bara säga som det är

Haha, nej fyfan vad hemskt det skulle vara!!

Ne, men har bestämt att jag ska snacka med honom. Ute över en öl typ. Inte hemma hos honom, för det är bara dumt. :)
- Dexter Morgan

2013-05-03 17:41
BC99 skrev:

Intressant. Varför tycker du att det är så?
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Battlerappare

2013-05-03 19:45
Popcorn dags?

2013-05-04 11:52
Haha, undrade allt när du skulle dyka upp Empire ;)
- Dexter Morgan
Moderator

2013-05-04 12:05
jag skrev:

Gissningsvis för att hans erfarenhet har lärt honom det?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-05-04 15:18
KaptenKrok skrev:
jag skrev:

Gissningsvis för att hans erfarenhet har lärt honom det?

Jo antog nästan det, undrade mer över de bakomliggande orsakerna till varför det var så.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2013-05-09 20:06
Jag tycker det är konstigt att du säger att du inte är attraherad alls, hur kom det sig att du låg med honom från första början? Ja här har jag en kille som är schysst men jag är inte attraherad alls, jag tror jag knullar honom han är säkert bra på det.. It doesn't add up men du kanske har en rimlig förklaring till det
My environment wasn`t ghetto, but I was