Kille från Daaaaalarna undrar......
vad finns det att göra i sthlm? Flytta hit för 3 månader sedan pga jobb, bodde innan i en stad i Dalarna. När man satt hemma i sin lilla håla så tänkte man, hmmm fan jag vill flytta till sthlm där finns det mycket å göra'' Nu är man här, det finns inte så mycket å göra, fast jag åker runt sthlm och kommer vilse med tunnelbanan så händer det inte så mycket. Ni som bor här vad brukar man göra? Jag festar inte dricker inte alkohol gillar inte krogar
vad gillar du att göra då? vad brukade du göra i dalarna? känner du ingen i stockholm?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2013-06-01 14:10
Vad gjorde du i dalarna?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
uppe i dalarna så körde jag motorcross och va med polare, Nej jag känner inga alls här tvärr. Kanske ska börja leta efter lite kamratskap
Producent
2013-06-01 14:39
Kan du inte köra motorcross i stockholm?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
joo klart men jag kan inte göra det varje dag, och inte hur länge som helst :D
Fina Stockholm <3 Det FINNS massor att göra där. När jag bodde där gick på olika sorters utställningar, mest i kopplat till street-art, alternativa biosalonger, poesikvällar. Fryshuset brukar ha bra föreläsningar för vuxna om du är intresserad av ungdoms-frågor. Du kan hänga på kulturhuset och frossa i kunskap och titta på människor, gå till hötorget för att köpa svamp från galna försäljare. Utforska stadens cafeer. Utforska stadens naturliv ( själv föredrar jag allt åt öst, det vill säga ut mot nacka-reservatet ) åka ut i skärgården och flumma runt på en ö. Googla runt på saker som du gillar, de flesta har någon tillhörande facebook-sida som du kan bli medlem i och då får du notiser varenda gång något händer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-06-02 10:44
^Är det sant?! Jag bor typ 3 kvarter från Fryshuset, har aldrig varit där.
Japp. Fast nu vet jag inte riktigt hur det är i och med att Anders Carlberg gått bort, de mesta brukade hållas av honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SofiaBayo skrev: Fina Stockholm <3 Det FINNS massor att göra där. När jag bodde där gick på olika sorters utställningar, mest i kopplat till street-art, alternativa biosalonger, poesikvällar. Fryshuset brukar ha bra föreläsningar för vuxna om du är intresserad av ungdoms-frågor. Du kan hänga på kulturhuset och frossa i kunskap och titta på människor, gå till hötorget för att köpa svamp från galna försäljare. Utforska stadens cafeer. Utforska stadens naturliv ( själv föredrar jag allt åt öst, det vill säga ut mot nacka-reservatet ) åka ut i skärgården och flumma runt på en ö. Googla runt på saker som du gillar, de flesta har någon tillhörande facebook-sida som du kan bli medlem i och då får du notiser varenda gång något händer.oblyg hipster
oblyg hipster Inte oblyg. Stolt! ^^
Fika shopa och sitta på tuben en timme till varje destination... Finns iofs mkt museum/konserter etc som inte är så tillgängligt i mindre städer.
Kan känna igen den där känslan. Stan känns som en enda stor, tom kuliss. Mitt tips är väl att börja med att leta efter något specifikt. Mat är ju en sån där enkel grej att använda sig av för att utforska. Nu kanske inte Stockholm är världens mest mångsidiga kulinariska upplevelse men det finns en del att hitta. Mezeburgarna i Hötorgshallen måste du testa (tror stället heter Hizar burger eller nåt sånt). Perfekt lunch, du kommer bli mätt även om du inte tror det när du ser dem. Du kan även kolla lite i Metro, tror det är på fredagar, för lite tips om vad som händer i stan i helgen. Ofta händer det gratisgrejer så gå på några sådana även om du inte tror att det är intressant. Det värsta som kan hända är att du kommer ut och rör på dig. DN Sthlm, Allt om Stockholm mm har säkert en del tips också. Du har ju bara bott här i tre månader så du har ju nästan bara erfarenhet av den lite tråkigare tiden. Det är nu, och de närmsta 3-4 månaderna, som stan verkligen kommer till liv. Även om du inte dricker alkohol kan det t ex vara skönt att bara röra sig utomhus på kvällarna och promenera runt i kvarteren i valfri stadsdel (brukar jag göra). Uteserveringarna ger ofta ett skönt liv. Och du kan ju faktiskt sätta dig nånstans och beställa en cola eller en alkoholfri drink om du känner dig sugen på det.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Leta folk med liknande intressen bara, var man ska leta är dock en helt annan grej då dom förmodligen mest intressanta människorna kommer du bara träffa genom random encounters. Illusionen av att gräset alltid är grönare, är oftast rätt fel. Om du nu inte har hipster intressen, då är ju Stockholm uppenbarligen ett mekka för den typen aktiviteter.
I.C.T.W Ill be heading out soon
På alla platser utom studentstäder finns det typ två sätt att skapa nya vänner Skola/jobb och föreningar(sport etc.) och det är knappast lättare i sthlm än andra hålor. Folk är rätt nöjda med sin bekantskapskrets.' Regler Annars är det ju lite mer lättraggat i fjollträsket, gillar du inte krogen kan du ju köra dejtingsajter med hit and run, chansen att du blir konfronterad på stan i sthlm jämfört med säg gagnef är ju minimal.
Jag tycker faktiskt det var lättare i Stockholm än i andra städer, med tanke på hur många det är som flyttar dit årligen så är det många där som söker nya vänner.
Kom ut till förorten, det är mycket mer spännande än stan. Och billigare. Dessutom kommer du säkert få se lite crossåkning.
Redline!
Producent
2013-06-03 16:04
Hade jag massa fritid och inte så många vänner i stockholm då skulle jag nog signa upp mig på en kurs eller två. Lära mig spela nått instrument, skriva, måla, teckna eller träna någonting mer.
http://www.enduromx.com/klubbar/klubbarvr.asp?qi=5064a21 joina en crossklubb? haha då kan du ju både utföra intresse, och träffar säkert polare!
som någon ovan sa, börja plugga nån kurs eller så, om det finns något som intresserar dig! Skolan är ju även berikad med framtida vänner :P
joina ett paintball lag.. kurser är alltid bäst om du vill träffa folk.. Ta en kort sommar kurs eller kvälls kurs.. halv tid typ. Ta nått som du redan kan, då kan du bli snubben man ska gå till :) eller ringa upp/ chatta med.
-? ? ? ? ? ?- {@
[email protected] } -? ? ? ? ? ?-