Producent
2013-06-03 10:48
Hur många var med på whoa år 2001?
Och finns fortfarande kvar här? Funderade lite efter att en tråd från 2006 uppades nyss i ett annat forum. I was here! Minns inte riktigt vad jag hette, var typ echelon eller ngt i den stilen (antingen den eller en annan som var en variant på spinal var iaf min första användare). Sen hade jag en annan (GAIA) under den största delen av tiden fram till nu. Får väl se (jo men visst för fan) om man fortfarande är här år 2016 för femtonårsjubileumet? Måste ju räknas som det då om man inte tar med backlash, svu osv i beräkningen.. :) //Paz
<<< Medlem sedan: 2001-05-29, jag var här ett tag innan sidan blev whoa, missade backlash dock.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2013-06-03 11:03
Ja, nej fan, svu fick jag med mig men backlash var ngt jag missade helt. Var väl inte knappt ens ett forum på den tiden, eller? Kanske Stuck kan slänga in ett ord eller två om hur stort och hur bra backlash egentligen var innan de slog ihop sig, innan de kickade igång whoa osv. Fast på den tiden så var ju inte internet som idag typ. Då satt folk sporadiskt på skunk, lunar och några få andra sidor. Idag sitter alla på allt non stop, 24/7.
ingen aning om hur backlash såg ut, tror inte jag var inne där öht.
Producent
2013-06-03 11:20
Misery är OG, nästan 4-siffrigt på ditt user nr (undrar vem som har lägst förutom Stuck, Howser osv då). Ingen av dem har 1 heller men jag misstänker att de hade massa "test användare" först eller ngt i den stilen.
sen har väl "day one"-lirarna inget nummer heller tror jag.
Producent
2013-06-03 11:32
Jodå, alla har nummer knutna till sitt konto. Stuck har 35 t.ex. Howser har 60. Har sett en del däremellan (massa OG admins osv) men inget lägre än 35. Du har user 12778 t.ex på det där kontot.
Graffare
2013-06-03 14:16
Inte från start, men sedan -02 eller -03 iaf, modererade bland annat denna forumdel under en period. GAIA minns jag ju såklart, många andra därtill.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Machete ja det var jag som rörde ihop det, de har nummer men inget regdatum.
Moderator
2013-06-03 14:41
Fan var fem då.. vad liten jag känner mig.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
2005 blev jag medlem. Kallade mig Philosophia då och höll mig enbart i audio-forumet där jag släppte sjukt dåliga låtar och försökte bli bättre ^^ Sorry för off-topic, men jag ville också vara med och leka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2002-10-08 Var dagen då polaren reggade sig, var jag som fick han att skaffa whoa ett tag efter att jag gjort det. Tror dock att jag bara är en 2002 lirare :/ Skulle sett till att inte bli bannad 4-5 gånger så hade det varit cool. Men självklart kommer man ihåg GAIA
I.C.T.W Ill be heading out soon
Jag var medlem redan 2001, men tog bort min profil ett par gånger därav att det står 2006 på den.
At the gates of Eternity...
2004 hehe
At the gates of Eternity...
<< 2002-08-20 =) Tack för sjukt många roliga trådar under årens gång! keep upp the good work!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
2002-01-22, det var nära.. var graffitti då... Fått många vänner genom whoa, speciellt åren 02-04 sen var de väl myspace som kom eller nått sånt
-? ? ? ? ? ?- {@
[email protected] } -? ? ? ? ? ?-
jag! men machete , jag har tyckt att du ser jävligt bekant ut, och nu när du säger det så förstår jag varför.
Backlash var tungt. Sen blev skiten kommersiell. dinmamma.com var inkörsporten.
Redline!
Medlem sedan 2001-05-30. Har väl dock inte varit den mest aktive medlemmen...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Var tvungen att kolla upp. Jag är medlem 829. Jag minns att det var en kukmätartävling ang. medlemsnr på Svenskunderjord-tiden.
Redline!
Moderator
2013-06-04 10:19
Hur ser man sitt medlemsnummer?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Kapten Trolleri! du har 164438 btw.
2003 skulle jag vilja påstå att jag blev medlem första gången. Har väl haft tre konton sen dess tror jag.
Jag satt också och läste alla de där "good ol times" trådarna igår. Tror det finns rätt många kvar från "gamla whoa" men att de är lurkare nuförtiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2001-07-21 Vet att jag gjorde ett konto nånstans innan. Tror det var SvU men jag var knappt inloggad. Satt på nån Irc-kanal och pratade med diverse folk. Var ganska mycket folk där och jag hade nog hittat dit lite random. Det var en svensk server så folk snackade svenska, nån visade sig t o m gå i min parallellklass i gymnasiet och det kan ha varit hon som tipsade mig om det här nya forumet precis öppnat. Gjorde ett konto som mycket väl kan ha varit Day One! men sen loggade jag inte in så mycket första halvåret, glömde bort och kom tillbaka under sommaren.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Battlerappare
2013-06-04 10:54
Har varit med sen slutet av backlash/svu
jodå, men skriver nästan aldrig något...
Skivsamlare
2013-06-04 15:53
SvU var ett tag sedan nu.. Tror jag skaffade mig första användare 2000 men bytte till denna 2001, många timmar har spenderats i topplistor och skitsnack
fair enough..
Whoas egna PRO samling har slagit till igen, när blir det boule träff med öl? OBS alla efter 2004 får ej vara med
2001-08-11 Var som mest aktiv fram till 2004 kanske. Men loggar in då och då och kollar läget. =)
www.nativeswedes.se
Moderator
2013-06-05 14:11
perveterad_Bäver skrev: 2001-08-11 Var som mest aktiv fram till 2004 kanske. Men loggar in då och då och kollar läget. =)Oj hur aktiv var du innan 2004 då? För jag reggade mig 2005 och ser dig som en av de mest välkända här :)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok: Fan du har kanske rätt. Var nog aktiv längre än till 2004. säg 2006-2007 då! Sen är det nog mitt nickname som fäster sig. haha
www.nativeswedes.se
Skivsamlare
2013-06-06 01:26
Vart medlem sen 2001 ungefär men med lite olika konton..
Medlem sedan september 2000, första månaden av backlash. Det var ett forum, men väldigt avslappnat och prestigelöst. Det finns en kopia av siten sparad på något ställe, men minns inte var. Jag blev forumansvarig för Köp & Sälj för att jag föreslog att det skulle finnas ett sådant forum, men det gav ingen makt eller något. Fast vi hade poäng som räknades efter hur många poster vi hade gjort så fick man en ball status. Sen kom Fiddax och kommersialiserade allt via mergen med SvU och på den vägen är det... Den jag minns tydligast från den tiden (förutom Mabande) var kulturhora, hon var skitrolig! Jag var den 246:e som reggade mig. Har för mig att förutom Stuck hade zteff lägst nummer (han var whoas arvinge ett bra tag enligt Stuck).
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Producent
2013-06-06 23:12
Fan, jag skulle vilja veta exakt vad min första användare hette! Jag vet att hela skiten kraschade typ år 2004 och massa grejer försvann, typ trådar, gamla användare osv. Kollade min lillebror iofs och han blev medlem 2001-03-07 så jag antar att jag måste ha joinat nån gång där under sommaren. Det har kommit och gått många hilarious människor genom åren, indeed! :P Kanske vi ska ägna resten av tråden åt att nämna personer värda att nämna och varför?! :) //Paz
Producent
2013-06-06 23:15
skillz skrev: jag! men machete , jag har tyckt att du ser jävligt bekant ut, och nu när du säger det så förstår jag varför.Mjo, hehe.. Det roliga var att du var "fjorton" i evigheter minns jag, haha.. Typ:
"Skillz har äntligen blivit fjorton nu" fast det hade skett för flera år sedan osv.
--------------------------------------------
Min största bedrift gentemot whoa är de två textskrivarforumen som jag byggde upp och skapade (inte helt ensam dock). Tyvärr så är det inte så mycket action i de forumen längre, :)
//Paz
Jag var knappt född 2001.
Wurrup?
Toastare
2013-06-07 14:17
<< 2001-08-17 Blev väl admin några månader eller nått år efter det, och var det fram till för ett par år sen. Innan dess var det Irc och #hiphop och #rap som gällde.. och ett litet tag Lunarstorm. Sen lurade Degenererad in mig hit.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2013-06-07 14:19
#hiphop var en svensk kanal på dalnet.
Jag skyller allt på Emma!
161 Loggar inte in så ofta. Ibland några få gånger per år. Brukar logga in för att skriva i exakt sånna här trådar!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Producent
2013-06-07 23:26
Heavy skrev: 161 Loggar inte in så ofta. Ibland några få gånger per år. Brukar logga in för att skriva i exakt sånna här trådar!Aa fan, asså, jag minns ju dig så tydligt genom alla åren svinlångt tillbaka. Långt innan du blev "kinesen i Basementality" med hela svenska folket. Trodde iofs du var "svensk" först, :P
//Paz
Ja, Indo är fan riktigt OG på nätet. Hehe.
Redline!
Redaktionschef
2013-06-08 15:45
Ni har väl inte missat det här inslaget? Där filmas lite av sidan och nog ser man att det fanns många forum redan då.
Backlash.nu uppmärksammas i Sajber Jag kom 15:e oktober 2000.
Vad gäller det här med "since day one" så var det från början bara de första 500 medlemmarna, men efter några år ändrades det till alla som registrerade sig innan vi blev Whoa eller nåt sånt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Februari 2002 om jag minns rätt. Mycket länge sen :(
kan inte vara alla som reggade sig innan det var whoa, då hade jag haft day one.
Redaktionschef
2013-06-08 17:17
Kanske var alla på backlash, minnet är inte vad det var en gång :P
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
förståeligt, du är ju faktiskt fruktansvärt gammal ^^
2001-12-29 Räknas knappt :)
Går det att söka på avslutade användare? Första admin som svarar ja på detta kommer jag vara på som fan i PM.
Producent
2013-06-09 08:33
scrotum skrev: Går det att söka på avslutade användare? Första admin som svarar ja på detta kommer jag vara på som fan i PM.Apropå söka på gamla grejer. Allt försvann ju där ett år, har många gånger själv tyckt att det är synd som fan. Skrev SJUKT mycket texter som är borta nu tyvärr, särskilt massa collabs med Tal-Rik (vilken legend asså, lol) och andra writer OG's. Dessa texterna skulle jag lätt vilja se igen. Jag har fan postat flera jävla hundratals texter här genom alla år, kanske mkt slöseri med tid men kul var det, :D
Tror inte det går att söka på avslutade eller bannade användare längre, eller?
//Paz