I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör er lyckliga?

Övrigt - Blandat

Poet

2013-06-12 07:28

Vad gör er lyckliga?

Topicen säger egentligen allt, men när känner ni er som gladast/lyckligast och varför?

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-12 08:11
Jag kan redan nämna två trådar som behandlar samma ämne, men jag tycker om den frågan och intressant nog så har mina preferenser förändrats över åren.

Jag är som lyckligast efter att jag har gjort en metod som jag fann för ca 1,5 år sedan. Den går i princip ut på att ifrågasätta alla tankar som skapar stress i livet och har totalt förändrat mitt liv. Jag kan ha tendenser att fastna i extrem självkritik, oro och okontrollerat negativt tänkande och varenda gång jag gör metoden när jag mår som värst så släpper allting och frigör så enormt mycket positiv energi.

När det kommer till rent fysiska grejer så är det the little things. Att sitta och läsa en bok i solen, en kopp kaffe på morgonen, att ligga och dra sig i sängen en hel söndag med någon man tycker om. Att få vara kreativ.

Vad gör dig lycklig doggsonlol? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2013-06-12 08:32
Jag gör doggsonlol lycklig.

När jag är med ^ känner jag mig som lyckligast, det är med henne jag mår som bäst.
Sen vet jag inte riktigt, saker gör mig glad men inte sådär EXTREMT glad längre, lite synd. Glass uppskattas alltid dock.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Poet

2013-06-12 08:40
Jag var nollställd senast jag var hög det var skönt, annars är jag glad i några timmar när jag är full oftast.

Men jag finner glädje när jag kan röra sakerna jag vill ha, eller när livet känns bra. Var rätt glad över vädret igår tex
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Poet

2013-06-12 08:40
Musik kan göra mig glad också
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-12 09:33
HipHop <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-06-12 14:01
Småsakerna. Alltid småsakerna. När jag t ex åkte till New York första gången, vilket var nåt jag sett fram emot väldigt länge, så var det givetvis stort och bara det i sig var kul och gjorde mig glad. Men det som gjorde mig allra gladast var de där små sakerna vi hittade. Av nån anledning minns jag en ganska liten andrahandsbokhandel/café som vi hittade på en liten bakgata till Broadway nånstans nere på Manhattan. Har inte hittat stället när jag varit där vid senare tillfällen. Men just där och då var det skönt. Vi var rätt trötta, ville bort från hemska Broadway och så dök den där lugna oasen upp. Eller att sitta och kolla på när sista Harry Potter-boken släpps vid midnatt i samma stad och hysterin bryter ut (sjukt kul att se människor sitta i trollkarlskläder och läsa böcker mitt i natten, mitt i NY), tillsammans med nån man gillar.

Jag blir lycklig när jag får tid att slappna av, t ex promenera runt i stan eller bara stänga in mig själv med hörlurar i tv-spel.

Sen blir jag förstås lycklig när jag åstadkommit något, som att klara av en jobbig eller svår kurs. Men där är jag nog mer stolt och lättad än lycklig. Lycka för mig är nog över lag ofta kombinerat med avslappning.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2013-06-12 17:16
Jag är som lyckligast efter att jag har gjort en metod som jag fann för ca 1,5 år sedan.

Snälla, berätta mer om denna mystiska metod så vi andra självkritiska stackare kan bli glada! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2013-06-12 18:51
Squirtle skrev:
Jag är som lyckligast efter att jag har gjort en metod som jag fann för ca 1,5 år sedan.

Snälla, berätta mer om denna mystiska metod så vi andra självkritiska stackare kan bli glada! :)

Mystisk är den inte, alla är bara inte intresserade :)

http://www.thework.com
Skivsamlare

2013-06-12 19:00
mdma och elektronisk hetsig musik (hardcore gabber) på sinnessjuk hög volym..
Lig wakker in mijn bed, Mijn hoofd vol met gedachten, slapeloze nachten

2013-06-12 19:00
just nu känner jag mig som ett sånt där nöjt litet äckel som bara: "HELA TIDEN <3<3<3 MITT LIV"
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-06-12 22:14
Utmaning och skicklighet.. När dessa två egenskaperna är i perfekt balans då är jag lycklig.( Att hamna i ett perfekt flowstate, som när man gamear tid och rum försvinner.)
Eller när nyfikenheten väcks till liv p.g.a något jag läst/sett/hört/upptäckt typ som att dra till en annan stad träffa nya människor och att se nice arkitektur. Att få använda min fantasi och kreativitet, gör mig jävligt lycklig :)

Att bemästra något, typ ett instrument, ett språk, en arbetetssyssla.

Problemet är att det är jäkligt svårt att nå punkterna av lycklighet.. långa dalar.

-? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2013-06-12 22:18
Produktivitet och resultat av produktiviteten

2013-06-12 23:11
inte ett skit
Moderator

2013-06-13 00:49
Tack, SofiaB! Jag ska spana in det där.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Groupie

2013-06-13 10:49
Om jag är riktigt uppmärksam finner jag en subtil men stark lycka i att existera.
 Rap shmap

2013-06-13 11:38
NIG skrev:
Om jag är riktigt uppmärksam finner jag en subtil men stark lycka i att existera.

+1
Moderator

2013-06-13 22:29
Rollspel, min sambo, datorspel, slappande, väl fungerande dagar, frånvaro av direkta problem, livet i allmänhet, min inställning, intressanta diskussioner, bra böcker, de goda sidorna av internet. Rätt mycket faktiskt. Kanske allt kombinerat. Jag vet inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-06-16 00:21
att vara ute och veta att man har bit hemma

2013-06-16 00:33
Valium, Xanax, Xanor och Sobril Stesolid.

2013-06-16 19:56
Spela fotboll. När man upptäcker ny bra musik. Pussar. Osv.
pistol
Producent

2013-06-16 23:14
beatmaking ^_^
https://soundcloud.com/donkydrunkbeats///https://www.youtube.com/user/DonkyDrunk

2013-06-16 23:31
jag är som lyckligast å mår bra när dem runt om mig mår bra och är lyckliga. Jag är lite utav ett glädjepiller i vardagen för andra, å de gör mig glad.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-06-20 00:50
sex gör mig lycklig

2013-06-20 03:00
LillJ, vill göra dig lycklig ;)

2013-06-20 21:37
Bra försök!!
Poet

2013-06-20 22:37
Blir ju så när du ska leka cocktease
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-21 01:24
eg lik å sugaa kewk .. whats wrong with that?
Poet

2013-06-21 01:25
Ingenting förrän du rapar sperma typ
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Poet

2013-06-21 04:12
När tjejer inte tar någon skit, då blir jag glad. Och att @dagensdubbelhaka på Instagram inte låter alla hån från idiotiska Amerikanska Tweenies påverkar henne utan bara kör på med sin grej.

Det är väl dom två sakerna som gör mig gladast just nu.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Poet

2013-06-21 07:20
fuck virre det var ju inte igår :)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-24 12:54
Jag skulle nog säga spontanitet. Att bryta mönstret, sätta sig på en krog klockan ett på dagen på en tisdag och bli kalas i sällskap med någon man kanske inte träffat på länge osv. Kanske inte det bästa exemplet, men att känna sig "fri" antar jag. Utan någon som bara säger "neej.." hela jävla tiden.
- men nog om dig nu.

2013-06-24 22:32
<3<3WHOA
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...