I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Karaktärer på arbetsplatsen som gör det jobbigt

Övrigt - Blandat

2013-07-21 22:14

Karaktärer på arbetsplatsen som gör det jobbigt

Vet inte riktigt vad jag vill, tror att jag kan behöva skriva av mig eller att någon kan ge mig tips på hur jag ska ta mig vidare. Sitter i en jobbigt situation som är obehaglig.

Den karaktären jag har på jobbet är en trevlig röv slickande idiot som ryggdunkar och i nästa scen sälja ut sina kollegor. Personen är också rädd att ifrågasätta andras uttalande så det blir jobbigt osäkert. Har redan sätt hur en kollega blev backstabbad på dom få veckorna jag har jobbat (kollegan har förövrigt sjukskrivit sig).

Tänkte dra upp detta sviniga beteendet men egoismen tog över. Pga av pengar och anledning att dom håller sig i en grupp, som säkert består av samma skit mentalitet. Så nu är man osäker på om man kommer få en kniv i ryggen, samt att chefen knappt berättar något för en utan det är kollegorna som säger vad som händer.

Så är ändå bunden till att dras in i denna grupp, och drar jag mig undan så är dom där för att dra i en. Har ingen aning om hur jag ska göra, för jag behöver pengarna mer än hälsan.

Graffare

2013-07-22 10:48
Det bara en sak att göra. Stå upp för dig själv och markera mot ledargestalten i denna grupp men absolut inte dennes hantlangare.

Prata med chefen om detta (chefen känner säkert till problemet men är oförmögen att stoppa det) och få deras accept att konfrontera ledargestalten.

Ledargestalten har noll respekt för vare sig hans/hennes offer, chefen och hans/hennes hantlangare. En tydlig markering sätter dig i respekt hos honom/henne och framförallt hantlangarna. Du kommer få dig en fiende, men samtidigt så slipper du vara någons bitch som resten av gruppen.

Behandla ledargestaltens hantlangare som just hantlangare. Brusa inte upp dig ifall de försöker med något skit utan gå exklusivt på ledargestalten så slår du sönder gruppen och dess makt. Du kommer bli betraktad med stor respekt.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2013-07-22 17:22
Om du behöver pengarna mer än hälsan, så får du väl helt enkelt finna dig i att din hälsa inte kommer vara särskilt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-23 21:28
mannen bara ring han efter jobbet o hota honom...fett soft yao.

Eller så står du på dig.

2013-07-24 21:53
Idag fick jag chansen att markera, och gjorde ungefär som nattuglan sa. Förhoppningsvis backar personen ner.

SofiaBayo kan alltid gör det mer bättre så länge det går.

MRsalesman ringa är det inte bättre om jag står utanför porten och vrålar med 10 hota gubbar?

Done do that.

2013-08-04 15:50
Städerskan som säger "ja" när hon menar "nej" och som myglar, missar att plocka bort saker och tvätta ordentligt på fina hotellrum som skall hyras ut.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2013-08-04 15:51
vilken bransch är TS i?

YOU wont be disapointed.

2013-08-04 15:54
Praktikanten som kan allt på anställningsintervjun men som visar sig inte kunna något utav det angivna när alla papper är ordnade. Nu har denne ansvar för en portabel barnsäng samt att vika servetter och det sistnämnda är han fan inte ens kompetent för. Snubben kan varken svenska eller engelska heller utan det enda ord han kan på svenska är tyvärr "ja" vilket gör att det är allt han svarar på alla uppgifter han får vilket leder ofta till grova missförstånd hehe. Glidaren nr 1 som vet när han ska hålla sig undan.

YOU wont be disapointed.

2013-08-04 15:56
eller ahaaa jag trodde detta var en tråd där man skulle beskriva typiska karaktärer man stör sig på eller man har på jobbet hahah. Shit då var det tråkigare än jag trodde. Aja kanske nån skapar den tråden i framtiden ;) Take my shit away glhf med rövslickaren på jobbet. Jag förstår inte riktigt problemet faktiskt du kanske kan beskriva mer ingående kring vad som händer och vem och vad du jobbar med TS? :D

YOU wont be disapointed.

2013-08-04 18:34
Du får jävlas tillbaka, fast på ett snyggt sätt..

Dessa klagomål kanske kan ge lite inspiration:

http://www.27bslash6.com/f26a.html
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...