I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Underhålla sig på jobbet

Övrigt - Blandat

2013-07-22 15:59

Underhålla sig på jobbet

Sitter här i tristessens boning och det är inte kul. Ska sitta i en reception i två veckor, 8.00-17.05 varje dag. 98% av alla som jobbar här (hittepå siffra) har gått på semester. En vanlig dag, tar dom emot ungefär 40-50 besökare. Idag har tre skrivit in sig. Telefonen har inte ringt en endaste liten gång och jag ... står inte ut! Och det har gått en dag. Inte ens en hel dag! Förra veckan var det uthärdligt, för då satt jag med en till. Men nu? Vad tar man sig till?

Så, Whoa, vad kan man göra för att fördriva tiden? Rimliga förslag nu, vore trevligt. Bygga flygplansmodeller och lägga pärlplattor är tyvärr inte möjligt.

Och tro mig. Jag har slösurfat hela dagen, trots att man egentligen inte ska det. Men vad hade dom tänkt sig? Och varför är receptionen ens öppen?!

Fridens!

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Graffare

2013-07-22 16:28
Plöja Marcel Prousts epos På spaning efter den tid som flytt, lösa korsord eller läsa en språkkurs.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Poet

2013-07-22 16:40
Jag brukade gå på muggen och spela mobilspel istället för att jobba, men det kanske inte passar.

Ljudböcker?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-07-22 19:51
Du verkar ju vara serienörd, ta med ett usb och kolla serier? Eller beats och skriv dikter

2013-07-22 19:56
vässa alla pennor, släng alla papper med veck, olja hjulen på kontorsstolarna, bygg ett fort under skrivbordet, klä ut dig till robot och låtsas va en robot när det kommer någon, spring ut och vält en unge....finns massor att göra. återkommer med fler nyttiga tips.

...ska komma med några som är värda också ;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-07-22 20:11
Brukar läsa skiten ur Wikipedia när jag haft tråkiga jobb. Men å andra sidan så är jag en riktig information junkie.
At the gates of Eternity...
Producent

2013-07-22 20:37
Skriv
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-07-23 08:23
Lyssna på ljudboken försökte jag med igår, men får inte sitta med båda lurarna i = tappade koncentrationen så jävla snabbt.. Sitta och skita och spela mobilspel är out of the question, eftersom jag inte får lämna receptionen förrutom på mina raster typ haha.

Funderar verkligen på serier, ska nog ordna det imorgon. Hade varit grymt. Har Netflix, men vet inte riktigt hur dom ser på att jag laddar ner program och sådant på datorn...

Wikipedia, det kan jag köra idag. Gillar Wiki :).

Skriva? Hmm, nee, har lagt ner det där.
- Dexter Morgan

2013-07-23 10:50
bara låtsas ringa till sig själv :P

2013-07-23 16:45
onani :D
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2013-07-23 18:43
HAHA JA DU BORDE ONANERA DET ÄR FUCKING AWESOME OCH EN GREJ MAN GÄRNA GÖR EN HEL DAG!!!! HAHAHAHA

För helvete?
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-07-23 19:09
Läsa
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-07-23 20:03
ärligt, dö-tid i reception är perfekt för lite plugg/personlig utveckling.

läsa skönlitteratur har jag iaf svårt för men inte fakta. med ett segt receptionskneg hade jag med lite större säkerhet än största säkerheten blivit nobellpristagare i fysik.

-Mark Twain

2013-07-23 21:26
Jag är lite i samma sits som dig denna veckan, jag läser först tidningen, sen national geographic, sen finans tidningen, sen slö surfar o sen måste jag självklart jobba mellan ronderna eller vad man ska kalla det...det är helt ok, det blir lite jobbigt ibland eftersom det ringer ofta ch att jag måste springa runt o fixa o trixa lite men jag hinner ändå läsa en hel jävla del...imorrn blir det 9-10 timmars, FUCK MY LYFE...fett varmt o lökigt ute, hade mkt hellre läst min bok o tittat på kjoltyg eller hängt med mitt eget,men så är det ibland antar jag.

2013-07-23 21:28
häng upp ett litet stycke kjoltyg i kontoret! *guld i snilleblixt*

-Mark Twain

2013-07-23 21:30
Jag tror att Brazen gillar pillefjongar och boxertyg, annars var det en utmärkt idé.

2013-07-23 22:01
Även om jag älskar det jobbet jag har nu så önskar jag ibland att jag hade ett jobb med en massa dö-tid, jag kan komma på hur många saker som helst jag hade gjort. Läst böcker, personlig utveckling, tittat på youtube-klipp och dokumentärer, skrivit musik, filosoferat, letat efter ny bra musik. Ringt och prata med nära och kära. Vet inte hur mycket mina intressen hjälper dig dock :P Men du är väl singel? Anmäl dig på nån dejting-sida och ha en massa balla konversationer vet ja!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-24 08:10
Det hade varit så sjukt najs om detta var när jag faktiskt pluggade. Något jag inte gör förrän andra september igen, haha. Nej, hade jag haft böckerna till nästa kurs hade jag _lätt_ läst dom, antecknat allting och varit kung första dagen i skolan. Men icke.

SofiaBayo skrev:
Även om jag älskar det jobbet jag har nu så önskar jag ibland att jag hade ett jobb med en massa dö-tid, jag kan komma på hur många saker som helst jag hade gjort. Läst böcker, personlig utveckling, tittat på youtube-klipp och dokumentärer, skrivit musik, filosoferat, letat efter ny bra musik. Ringt och prata med nära och kära. Vet inte hur mycket mina intressen hjälper dig dock :P Men du är väl singel? Anmäl dig på nån dejting-sida och ha en massa balla konversationer vet ja!

Jo, visst. Det låter kul. Låter. Det är inte kul, det är urtrist. Helt ok en timme, kanske till och med två. Men jag har hellre fullt upp hela dagen, än att bara sitta här. Man blir trött, seg, sjukt opepp på att göra någonting, blir nästan helt ställd när telefonen ringer/det kommer besök (eftersom jag sitter här i någon sorts dvala) och dagarna går olidligt långsamt. Kan inte förstå hur detta bara är tredje dagen. Känner nästan att jag hade klarat mig utan pengarna, så illa är det. Och jag brukar trivas bra i receptionen.

Mr Sales, fett avis på att du har grejer att göra. Hade gärna sprungit runt, men får inte ens lämna receptionen. Den ska alltid vara bemannad.

Fortsätter nog med att kolla på Skins på Netflix via mobilen... Fler tips :D
- Dexter Morgan
Moderator

2013-07-24 10:33
Jag tyckte förslaget med nätdejting lät rätt bra. Du behöver ju inte göra det allt för seriöst men att sitta och småflirta lite när man jobbar låter ju rätt skoj.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-07-24 10:50
och småflirta lite när man jobbar låter ju rätt skoj

och så sitter det en pojke i en avlägsen del av galaxen och verkligen tror att det kan bli nåt. han säljer sin planet och ska flytta till "receptionen"(han vet inte vad reception är).
och väl framme så visar det sig att det bara var på skoj. inte seriöst...ochhan som rest runt hela galaxen. för vad? för att någon behövde fylla sin dag med något som endast fyllde på små happy-faces på egots lilla happy-wall.

-Mark Twain

2013-07-24 11:16
Brazen

Nä, det kanske beror på lite hur man är också. Jag blir typ sällan rastlös även om jag inte gör något särskilt. Älskar att inte behöva ha nånting att göra :P Du kanske kan se det som en övning i att vara lat? Människor i de här samhället är allmänt dåliga på att softa tycker jag. Dom verkar tro att dom tappar sitt mänskliga värde i fall dom inte gör något hela tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-24 11:19
Berra

Haha... om hon verkligen fastnar för någon så finns det ju faktiskt inget som hindrar henne från att träffa killen :)

2013-07-24 12:54
Då sitter man här igen...hungrig som ett djur, hoppas att nästa patient e klar snart!

hitills har man hunnit läsa sydsvenskan, facebookat retarderade saker o cykla till apoteket vilket innebar sol men ingick i jobbet...jag fick iaf ett tips för morgondagen, stå-upp på mejeriet kl 18.00...im going, hoppas att det blir kul.

Lunch snart...fuck cheaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

sen kanske jag ska läsa lite bok, hade ju framförhållningen att ta med den idag!

hur går det för dig?

2013-07-24 13:34
Peta i näsan känns fortfarande rätt intressant

2013-07-24 13:36
Ja, jag får börja nätdejta på jobbet, haha. Varför inte, liksom xD

SofiaBayo, trust me, jag är kung på att inte göra någonting. Men att göra ingenting från 8-17 i två veckor, det är mindre kul :p. Själv ser jag detta som tid som jag skulle kunna göra produktiva saker. Inte för att jag måste göra någonting produktivt, men för att jag vill.

Men idag har faktiskt gått ganska snabbt (so far). Lite strul imorse, fick göra lite saker. Nej, nu ljuger jag, har egentligen inte gjort någonting alls. Kollat på Skins, varit inne här, löst fyra Suduko, kladdat lite i ett block, läst massor om nya TMNT filmen (Michael Bay ska ha stryk för det mesta) och IMDb:at hur länge som helst. Fördrev tiden efter lunch genom att tjöta med en som jobbar här bakom receptionen. Sedan kommer postkillen vid tre, kanske kan tjöta lite med honom då!

Gött med lunch MR! Och sicken lyx med en cykeltur. Sjukt avis. Vad har du med dig för bok?
- Dexter Morgan

2013-07-24 13:41
Brazen: Johan Theorin-Nattfåk...vet nite riktigt om den är bra än o nu är jag typ för mätt för att palla läsa så jag sitter o hetsar runt här hehe

ville dra till stadsparken på lunchen o ligga på gräsmattan o läsa men fick inte då de andra skulle till banken och någon måste vara kvar, livet är hårt för en medelklasssvennebanan!

Bor du fortfarande i malmö eller hur var det nu...är du skåning lr minns jag fel?

2013-07-24 13:43
MR, se där ja. Haha, du får säga till sen ^^. Eller... är det en såndäringa kriminalare? för i sådana fall är jag inte intresserad haha xD

Vad trökigt! Ja, sådant är ju livet..

Göteborg bor jag i, så fel minns du ;P
- Dexter Morgan

2013-07-24 13:44
fuck nät-dejtning, ta en irl....postsnubben ska väl gå att haffa lite snabbt?

det blir återkommande och ni måste smida hemliga planer så det inte syns att ni leker på jobbet. det kommer äta upp all dö-tid. och troligtvis blir det både skönt och spännande.

do it, for the love of free love! :p

-Mark Twain

2013-07-24 13:51
yes Brazen...kriminalare...läser mest sådana om det inte är böcker om keramik, konst osv, lite nördigt kanske :)

har du ngt tips på andra bra böcker för jag har lite svårt att tänka outside the båxx lixxom?

okej, dåligt whoa-namn minne alltså, g'dayum! Jag var iaf i din stad förra veckan, härligt..men fan vilken invasion av små fotbolls människor från alla världens hörn, vagnen var en pina oftast.

2013-07-24 13:54

2013-07-24 13:55

2013-07-24 13:56

2013-07-24 13:57

2013-07-24 13:57

2013-07-24 13:59
http://https://pbs.twimg.com/media/BPFax6fCEAEvIUT.jpg

700 år gammalt hus från iran!

randomness for the bored!

back 2 work...eller inte, time will tell

2013-07-24 14:13
Blweria, haha får la flörta lite med postis dårå. För underhållningens skull (usch, vad hemsk jag låter).

MR, har aldrig gillar kriminalare. Men vem vet, jag kanske har missat värsta grejen. Läser nästan uteslutande fantasy och sci-fi atm. A Song of Ice and Fire borde alla läsa, men ja.. Jag gillar Rick Riordans böcker om Percy Jackson. För dom är roliga och jag gillar att skratta. Och så är det kul med grekisk mytologi, så ja. Han är najs :).
Nu är åtminstone Gothia över, men så är det EM istället. Himla folk, haha.

Hittade rean på Caliroots, så nu har jag det roligt igen! Bara tre timmar kvar :D
- Dexter Morgan
Moderator

2013-07-24 14:39
Meh. Prata om rolig fantasy och inte ens nämna Terry Pratchett. Tillbaks till skolbänken med sig!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-07-24 14:52
Har ju inte läst något av honom än, så jag kan inte uttala min om det än :). Men det kommer det också ^_^
- Dexter Morgan

2013-07-24 15:18
terry pratchett har tom jag läst..the disc world series, kiiiiiiiiiiiiinge shit.
Battlerappare

2013-07-24 16:26
Skriv en bok och använd människorna du möter som karaktärer.

Eller börja gör flip books, det behövs mer flip books

Moderator

2013-07-25 08:04
Då har du fan missat! Antingen börjar du från början med Discworldböckerna eller, om du även diggar Neil Gaiman, så läser du Good Omens. Men get on that shit yesterday!

2013-07-25 08:13
En sak i taget! Nästa bokserie är Wheel of Time, det har jag lovat mig själv. Ja, så fort jag har läst om HP då, så klart. Men sen jävlar ;)! Måste börja skriva ner vilka böcker jag ska läsa. Ha typ en bucket list, fast för böcker. En Böcket list. Oj vad jag är rolig dag! :D

Hur har det gått för dig MR? Kommit på någonting mer kul att göra?

P.s. Inte okej att sluta kl. 17 när AS Trencin - IFK Göteborg börjar kl. 17 :((((((( Och streamen funderar inte i telefonen. Vad göra, vad göra!
- Dexter Morgan

2013-07-25 08:38
näää det blev rätt mkt att göra och sterilisera mm igår så jag behövde inte "döda tid"...nu börjar jag om 25,måste bara trycka en magga och klämma en röd bull!

men det e nog kort dag idag...12-13 ngt...time will tell! lär ju sitta här o skröna med dig lite om det inte blir ngn hets!

2013-07-25 08:39
asså hade jag kunnat hade jag suttit vid worldstarhiphop.com o kolla dumma videos men det finns inget ljud där (thank god iofs) så det är inget kul! O hörlurar hade inte varit riktigt passande...

2013-07-25 09:01
Vad jobbar du med? Och vilken lyx att sluta så tidigt. Vill också sluta så tidigt idag. Vill ha tid att göra saker osv. Särskit nu när polaren flyttar till USA i x år och man inte har setts på ett tag. Blir typ någon timme nu. Hinner inte ens träna :(

Hehe, här finns det ljud, men det låter förjävligt. Och hörlurar är helt lugnt. Dom flesta som går förbi säger bara: Oj, här var det lugnt, du måste ha tråkigt. Typ.. :p
- Dexter Morgan

2013-07-25 09:39
Jag jobbar inte här egentligen, hjälper bara troget till som den goda samariten jag är :) (för pengar o karma) jag sitter i reception likt dig samt steriliserar instrument, framkallar röntgen och städar efter varje patient, men det är light work så 2 speak.

såååå nu sitter jag här igen hehe

hittade precis en riktigt töntig bok med svenska uttryck på engelska, snart klar hehe

ojjjjjjjjjj nu ringer det...fääääääääääääääääääädig...snabba 30 s samtal, nej vi kan inte ta akuta patienter idag, det är fullt. same sameeeeeee every time

2013-07-25 09:40
vad händer i göttlaborg då?

2013-07-25 09:51
Se där ja! På VC då?
Bästa översättningen då? :D haha

Så himla drygt när det bara är så korta samtal. Nästan så man vill: "Såå... hur är det med dig annars då?" höhö

Inte fan händer det mycket. Men började läsa om teorier för ASOIAF och kolla lite släktträd osv. Så sjukt mycket att läsa, så idag har jag att göra ^_^. Vad händer i <insert ort MR bor på>?
- Dexter Morgan

2013-07-25 10:06
fick precis ett långt samtal från någon som inte ens är patient här men drog en historia om hennes tand, om tandläkaren på mallorca, hur ont hon hade o hur oroliga vi båda är för utländska tandläkare...jag bara instämde hehe trevlig dam må jag säga.

bästa översättningen:

Thats a horse of another colour-det är en annan femma...aldrig hört innan!

2013-07-25 10:09
En Böcket list

gbg i ett nötskal ;)

-Mark Twain

2013-07-25 10:14
ett var lite konstigt tycker jag: man säger ju för fanken "skeletons in the closet" in "cupboard"....CUPBOARD LÅTER JU FÖR JÄoopscaps...jävla torpigt