I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fuska med tidrapporter

Övrigt - Blandat

   

2013-08-06 19:23

Fuska med tidrapporter

Jag har jobbat som PA åt en rullstolsbunden kille de senaste 5 månaderna. Han har fått beviljat 80 timmar i månaden. Första dagen vi träffades så bokade han in ett 1-timmas pass på fredagen. Efter det så sa han att han bara ville ha hjälp en dag i veckan, och det passet skulle max ta en timme. Han sa att det var ok för mig att fylla i att jag jobbat längre än en timme, för att vara snäll. Han har haft PA i 15 år och företagen har aldrig någonsin ringt upp honom och stämt av huruvida de rapporterade timmarna stämmer eller ej... så jag tog mig friheten att fylla i att jag jobbat alla dessa 80 timmar och fick ut ca 16 tusen den månaden. Har 2 kunder till som jag kör på helgerna där jag också brukar avrunda uppåt :P

Har hållit på så här sen dess och har absolut inga planer på att sluta.. WIN-WIN tycker jag då det blir mindre jobb och mer pengar hehe.

Någon som har ytterligare tips på hur jag kan fiffla med rapporten för att få ännu mer pengar? Skulle jag ev kunna skriva att jag jobbat natt? Eller är jag övermodig då?

Hej!

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-08-07 01:07:55)