I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fuska med tidrapporter

Övrigt - Blandat

2013-08-06 19:23

Fuska med tidrapporter

Jag har jobbat som PA åt en rullstolsbunden kille de senaste 5 månaderna. Han har fått beviljat 80 timmar i månaden. Första dagen vi träffades så bokade han in ett 1-timmas pass på fredagen. Efter det så sa han att han bara ville ha hjälp en dag i veckan, och det passet skulle max ta en timme. Han sa att det var ok för mig att fylla i att jag jobbat längre än en timme, för att vara snäll. Han har haft PA i 15 år och företagen har aldrig någonsin ringt upp honom och stämt av huruvida de rapporterade timmarna stämmer eller ej... så jag tog mig friheten att fylla i att jag jobbat alla dessa 80 timmar och fick ut ca 16 tusen den månaden. Har 2 kunder till som jag kör på helgerna där jag också brukar avrunda uppåt :P

Har hållit på så här sen dess och har absolut inga planer på att sluta.. WIN-WIN tycker jag då det blir mindre jobb och mer pengar hehe.

Någon som har ytterligare tips på hur jag kan fiffla med rapporten för att få ännu mer pengar? Skulle jag ev kunna skriva att jag jobbat natt? Eller är jag övermodig då?

Hej!

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-08-07 01:07:55)

2013-08-06 19:34
Kör så det ryker! Förr eller senare åker du dit - ordningen återställd. Vi slipper då ytterligare en assistansbedragare.
Intressepenisen hårdnar!
Hangaround

2013-08-06 19:47
Exakt vad assisterar du honom med en h i veckan?

2013-08-06 20:11
härligt fuck-up du är....du fattar att du smutsar ner för alla andra som jobbar som PA seriöst va?

men ett tips är ju att ta allt av värde från din klient och sälja på blocket.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-08-06 20:22
Blweria skrev:
härligt fuck-up du är....du fattar att du smutsar ner för alla andra som jobbar som PA seriöst va?

men ett tips är ju att ta allt av värde från din klient och sälja på blocket.

Nu får du fan ta och ge dig.. Jag fifflar lite med mina tidrapporter. Har jobbat som PA i 8 år och det är knappt så att jag gått runt tidigare. Så här kan jag leva ett anständigt liv och fortsätta hjälpa människor som behöver det. Jag missköter inte mina arbetsuppgifter på något sätt. Snarare tvärt om. Är oerhört omtyckt utav alla mina kunder.

chokladocigg skrev:
Exakt vad assisterar du honom med en h i veckan?

Har det något betydelse? Vill inte gå in på detaljer med risk för att avslöja min identitet.

--

Ingen som vet något om det där med nattjobb? Skulle dom kunna kolla upp det?, Med tanke på att han aldrig haft någon där som jobbat natt tidigare. Det kanske är något man måste få beviljat etc?

2013-08-06 21:03
Nu får du fan ta och ge dig

nej, du får ta och kamma dig. du smuslar lite och letar tips på mer...vem börjar fucka ur?

och vem betalar? din företag? nej, alla andra. och visst finns det idioter som gör det riktigt äckligt. men att korsa gränsen är att korsa gränsen och du visar upp precis vad som händer med en person som tappar moralen.

btw, din identitet är inte så hemlig som du tror. det är fucking storebrossverige det här.

-Mark Twain
Poet

2013-08-06 21:10
Har hållit på så här sen dess och har absolut inga planer på att sluta.. WIN-WIN tycker jag då det blir mindre jobb och mer pengar hehe.

Win-Win? Mina skattepengar betalar din lön så du ska kunna... glida?
At the gates of Eternity...

2013-08-06 21:34
En petitess månne, men varför kunder? Efter åtta år borde ju ordet brukare ha fastnat nånstans.
Intressepenisen hårdnar!

2013-08-06 22:04
BC99 skrev:

Win-Win? Mina skattepengar betalar din lön så du ska kunna... glida?

Jag har haft det så jävla tufft på mitt jobb och levt på mindre än existensminimum så ja, det vore skönt att få glida ett tag. Iaf fram tills dess att dom kan lösa det så jag får fler KUNDER(Alla jag går till föredrar att ses på som kunder, så jag har valt att kalla dem det).

2013-08-06 22:06
Karma kommer bita dig i röven så småningom. Lev loppan medans du kan :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-06 22:06
Blweria skrev:
Nu får du fan ta och ge dig

nej, du får ta och kamma dig. du smuslar lite och letar tips på mer...vem börjar fucka ur?

och vem betalar? din företag? nej, alla andra. och visst finns det idioter som gör det riktigt äckligt. men att korsa gränsen är att korsa gränsen och du visar upp precis vad som händer med en person som tappar moralen.

btw, din identitet är inte så hemlig som du tror. det är fucking storebrossverige det här.

Jag har inte tappat moralen. Vill bara tjäna så pass att jag kan gå runt. Det förtjänar väl alla? Det är inte de att jag inte är villig att arbeta.. det FINNS INGE JOBB!!! Jag har försökt få fler uppdrag i typ 6 år eller nått sånt. Nu har jag löst det på egen hand och är faktiskt ganska så stolt över mig själv :)

2013-08-06 22:07
SofiaBayo skrev:
Karma kommer bita dig i röven så småningom. Lev loppan medans du kan :P

Kanske... Kanske inte :)

2013-08-06 22:10
There are no maybe's in the universe honey :) Vad du ger får du tillbaka. Vad du tar, får du betala för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-06 22:10
SofiaBayo skrev:
There are no maybe's in the universe honey :) Vad du ger får du tillbaka. Vad du tar, får du betala för.

Men det där stämmer ju verkligen inte :P Fast det vore rätt fett om det var så.

2013-08-06 22:11
1. Jag hade gjort som du.
2. Fan ta dig för att du snor mina skattepengar.

Finns nog ingen som aldrig gjort något hyckleri, så kör på en dag kommer sanningen ifatt dig så se till att ha en bra plan b när det väl skiter sig!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-08-06 22:12

Det ÄR fett :D

2013-08-06 22:17

Manel skrev:
1. Jag hade gjort som du.
2. Fan ta dig för att du snor mina skattepengar.

Finns nog ingen som aldrig gjort något hyckleri, så kör på en dag kommer sanningen ifatt dig så se till att ha en bra plan b när det väl skiter sig!

Har en plan. Om dom mot all förmodan, efter 15 års tid, skulle få för sig att sluta lita blint på sina anställda så får jag antagligen sparken. Bryr mig inte... Är så trött på hur dom behandlar mig och min situation. Har pga mitt hyckleri lyckats buffra upp en hel del så ryggen är fri ;)

Sry för skattepengarna... men ah, vad gör man inte :P Du skulle som sagt gjort samma sak.

2013-08-06 22:18
SofiaBayo skrev:

Det ÄR fett :D

I ett universum där moral inte är ett mänskligt påfund, ja! :D

2013-08-06 22:22
vad är skillnaden på att se den du snor av eller att inte se den du snor av?

du är fortfarande en tjuv. en feg...för du ser till att sno när ingen ser. det är LÅG MORAL.

PA borde ha hög moral då en PA oftast behandlar/hjälper personer i utsatt läge.
ärligt kamma dig!

-Mark Twain

2013-08-06 22:26
I ett universum där moral inte är ett mänskligt påfund, ja! :D

Kanske det ;)

2013-08-06 22:31
...inte för att det är speciellt hög moral att sno av någon man ser i ögonen.
men då finns iaf stake. det är alltid nåt.

-Mark Twain
Battlerappare

2013-08-06 23:32
Yolo right?

2013-08-06 23:34
Alla måste äta och sålänge ingen far illa så go ahead.
16 000 är väl lite mycket tycker jag kanske.

2013-08-06 23:55
det är samma brist på moral som insideraffärer. som wall-street skit. det är stöld för fan. ett brott belönat med cell och vård.

hade det hänt en gång till jul eller nåt och det finns barn som gärna vill ha en klapp var så var så jävla god men den här pajasen som startade tråden är bara en simpel tjuv. en sån som går bakom ryggen.

och så vill du ha tips på hur du bryter mot lagen ännu mer?

whoa borde nog ta och varna TS och ta bort tråden för det ÄR brottsligt och sånt ska inte förekomma på sidan.

TS har accepterat reglerna när h*n skapade kontot.

-Mark Twain

2013-08-07 00:09

Det var väldigt välmaskerat hippiecrap, ser nästan ut som fakta för det otränade ögat.

OnT: Jag har svårt att säga vad jag tycker. Du jobbar, och det ger dig inte tillräckliga medel för att du ska hålla dig flytande, hävdar du. Huruvida detta är sant, eller ej, det är svårt för mig att veta. Du kanske är en missbrukare? Är det eventuellt så att din förståelse för ekonomi inte är helt tillräcklig? Dina ramar för vad du behöver i form av pengar för att få ditt liv att gå runt är inte specificerade. Om du förklarar exakt vad du har för utgifter, så behöver det inte vara hela sanningen.

Det enda vi kan anta är sant är att du tjänar pengar, och delar av dessa pengar (stora delar skulle man kunna kalla det) kommer från annat än reellt arbetade timmar*. Om jag hade känt dig, och sett hur du hankade dig fram med låg inkomst och höga (rimliga) utgifter, så hade jag kunnat bedöma det på ett annat sätt. Om du förväntar dig en viss "klass", eller tycker att en dräglig livssituation innefattar 50 gram cannabis i månaden, så är det en annan sak.

Enkelt blir problemet först om vi börjar anta saker, som vi har dåliga belägg för. Antingen så väljer jag att anta att du är ett svin. Om så är fallet så dricker du ett sexpack om dagen, röker 5 gram gräs om dagen, anstränger dig inte alls för att köpa billig mat, och dessutom bränner du gummi med din onödigt dyra bil på gatan utanför ditt hus som dagligt nöje. Självklart skulle du kunna dra ner på utgifterna! Väx upp för fan!

Antar vi däremot att du är en trevlig lirare som storhandlar, storkokar, spenderar sparsamt i allmänhet, och faktiskt tänker lite på din ekonomi - då är scenariot väldigt annorlunda! Självklart ska du ha pengar så att du klarar dig, alla förtjänar en dräglig livssituation! Jag ser hellre att statens pengar går till dig, som arbetar, än att de går direkt till någon omotiverad substanspundare som låter pappa staten betala alla utgifter.

* Anledningen till att vi vågar anta detta är självklart att TS själv erkänner detta, och att vi måste acceptera detta som en sanning för att kunna uppehålla trådens syfte; faktum är att det ÄR trådens hela poäng.

2013-08-07 00:14
Blweria skrev:
det är samma brist på moral som insideraffärer. som wall-street skit. det är stöld för fan. ett brott belönat med cell och vård.

hade det hänt en gång till jul eller nåt och det finns barn som gärna vill ha en klapp var så var så jävla god men den här pajasen som startade tråden är bara en simpel tjuv. en sån som går bakom ryggen.

och så vill du ha tips på hur du bryter mot lagen ännu mer?

whoa borde nog ta och varna TS och ta bort tråden för det ÄR brottsligt och sånt ska inte förekomma på sidan.

TS har accepterat reglerna när h*n skapade kontot.

Nice hurru! Jag plussar några timmar på tidrapporten och du jämför mig med snubbar som gör insider-affärer på wall-street? Har du koll på något överhuvudtaget eller är du full konstant? Det är verkligen inte samma typ av bristande moral. Allt är inte svart eller vitt. Men jag kan hålla med om att min moral brister en aning i det här fallet... Är fullt medveten om det. Bryr mig bara inte.

2013-08-07 00:19
Anenkefali skrev:

Det var väldigt välmaskerat hippiecrap, ser nästan ut som fakta för det otränade ögat.

OnT: Jag har svårt att säga vad jag tycker. Du jobbar, och det ger dig inte tillräckliga medel för att du ska hålla dig flytande, hävdar du. Huruvida detta är sant, eller ej, det är svårt för mig att veta. Du kanske är en missbrukare? Är det eventuellt så att din förståelse för ekonomi inte är helt tillräcklig? Dina ramar för vad du behöver i form av pengar för att få ditt liv att gå runt är inte specificerade. Om du förklarar exakt vad du har för utgifter, så behöver det inte vara hela sanningen.

Det enda vi kan anta är sant är att du tjänar pengar, och delar av dessa pengar (stora delar skulle man kunna kalla det) kommer från annat än reellt arbetade timmar*. Om jag hade känt dig, och sett hur du hankade dig fram med låg inkomst och höga (rimliga) utgifter, så hade jag kunnat bedöma det på ett annat sätt. Om du förväntar dig en viss "klass", eller tycker att en dräglig livssituation innefattar 50 gram cannabis i månaden, så är det en annan sak.

Enkelt blir problemet först om vi börjar anta saker, som vi har dåliga belägg för. Antingen så väljer jag att anta att du är ett svin. Om så är fallet så dricker du ett sexpack om dagen, röker 5 gram gräs om dagen, anstränger dig inte alls för att köpa billig mat, och dessutom bränner du gummi med din onödigt dyra bil på gatan utanför ditt hus som dagligt nöje. Självklart skulle du kunna dra ner på utgifterna! Väx upp för fan!

Antar vi däremot att du är en trevlig lirare som storhandlar, storkokar, spenderar sparsamt i allmänhet, och faktiskt tänker lite på din ekonomi - då är scenariot väldigt annorlunda! Självklart ska du ha pengar så att du klarar dig, alla förtjänar en dräglig livssituation! Jag ser hellre att statens pengar går till dig, som arbetar, än att de går direkt till någon omotiverad substanspundare som låter pappa staten betala alla utgifter.

* Anledningen till att vi vågar anta detta är självklart att TS själv erkänner detta, och att vi måste acceptera detta som en sanning för att kunna uppehålla trådens syfte; faktum är att det ÄR trådens hela poäng.

Jag lever inte stort. Har levt på så lite de senaste åren att det blivit lite utav en vana att handla billigt. Har inga problem med missbruk eller liknande. Sparar en hel del utav pengarna jag får utifall det skulle skita sig. Tycker själv att jag får mer än jag behöver idag... Så blev det bara efter som kund hade så pass många timmar.
Moderator

2013-08-07 01:07
Tråden låses pga att den bryter mot reglerna.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?