I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt finger växte tillbaka!

Övrigt - Blandat

   

2013-08-22 00:57

Mitt finger växte tillbaka!

Är jag en utomjording?
Har jag utvecklat superkrafter a la Clare Bear i Heroes?

Jag höll på med en mandolin (inte gitarren) och slicade gurka i en sallad på jobbet. Någon jävel störde mig mitt i och jag slicade av en bit av mitt pekfinger på vänstra handen. Jag märkte ingenting och fortsatte slica. Det var inte förr ens jag upptäckte blod i salladen som jag började undra vart det kom ifrån och såg mitt finger. Toppen av fingret var sned och en bit fattades. I mitten var det något vitt som min kollega - som höll på spy- påstod var skelettet. Jag kände ingenting och försökte stoppa tillbaka biten på mitt finger som lossnade hela tiden så jag slängde den och satte på bandage.

Typ 3 veckor efter var mitt finger normalt igen. Det hade växt tillbaka. Jag kunde se ett litet tunt streck där fingret hade varit av men vuxit ut.
Tittar jag på mina fingrar nu så är det omöjligt att se vilket finger det var.
Jag berättade det nyligen för en kompis som typ gapskrattade mig i ansiktet och sa " Men lilla gumman, det går ju inte, ett finger kan inte växa ut igen, du är väl för fan inte en ödla" . Jag önskade då att det var mitt långfinger så att jag kunde köra upp den i hennes face och skrika "Oh yeah, bitch, watch this" men ack nej.


Nu har jag googlat lite och fått fram information om det här med att växa ut kroppsdelar. Det går om du har något puder extrakt utvunnet ifrån en grisblåsa, "extracellular extract". Det ska fungera lite som stamceller som bara reparerar trasiga vävnader. Det heter extra cellular för det är något som sker utanför cellen om jag har förstått det rätt. Foster kan göra det tillsammans med stamceller. Barn upp till 2 år ska kunna göra det utan gris hjälp enligt viss forskning. Forskarna menar också att likt telomere -livslängden på en cell- som stängs av efter ett visst antal delningar (varje cell som kopieras utifrån original cellen har kortare livslängd än original cellen) fungerar "extracellular extract" som så att det stängs av vid ett tillfälle mellan utvecklande foster och färdig bakad bebis.

(Här tänkte jag inflika min tanke kring hur Zombies kommer uppstå. Cancerforskarna är numera mer intresserade av att vet hur en cell kan bli odödlig/människan odödlig utan att få fucking cancer på kuppen vilket kommer resultera i att vi är odödliga men det enda vi kan säga är "Brain, must have braaaaain" )

Men jag undrar om det är någon vuxen som har kunnat göra det? Vi vet ju liksom inte än vad vi kan göra och det finns mycket forskning som försöker koppla ihop hur hjärnan kan göra kroppen frisk med bara tanken. Placebo och allt det där.

Jag hade ingen aning om att det inte kunde göras. Jag trodde att det skulle växa tillbaka. Jag menar om jag biter av en min nagel och får med en bit död hud så växer ju den huden tillbaka. Jag kan ta en nagelsax och klippa av hud runt nageln utan att det gör ont eller börjar blöda och några dagar efter är mina fingrar som vanligt igen.

Hur mycket eller litet av ett finger måste vara av för att det ska kunna växa tillbaka igen utan problem? Finns det liksom en viss gräns. Det här var liksom halva min nagel och halva toppen av pekfingret som växte tillbaka. Jag minns inte om jag åt nåt konstigt då som jag kan bidragit vad nu det kan vara.

Jag hittade den här http://artikeln men den handlar också om barn som har vuxit tillbaka toppen på ett finger.



Jag vill jätte gärna att den här tråden slutar med att alla hyllar mig som den nya människan med magiska förmågor som borde avgudas och överösas med pengar och realityprogram. Speciellt ifrån my main bitch. Du vet vem du är :P




Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.