Producent
2013-08-31 13:45
Vad provocerar dig?
Hej, Jag skulle vilja veta vad ni blir provocerade av. Men bara saker där folk inte provocerar medvetet. Själv kan jag bli provocerad av: *Folk som inte gillar lök *När man har kvar adventsstjärnan efter jul *Folk som har på sig mössa på sommaren till exempel
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag blir provocerad när folk säger att jag är bäst, så kom igen, provocera mig! :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-08-31 14:12
Folk som går på tunnelbanan utan att låta folk gå av först. När folk inte märker att det är deras stor väska som slår mig i huvudet när jag sitter på tuben. Folk som inte kan åka rulltrappa Folk som cyklar mot trafiken
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag blir provocerad av att mina grannar ställer cyklarna i trappen, trots att brandvårdsmyndigheterna ( eller vad de heter ) sagt att det kan försämra deras arbete ifall det skulle börja brinna i vår trapp. Jag blir även provocerad när uteliggare tar sig in i trappen för att sova där ( vilket i sig inte stör mig ) men sedan lägger en stor fet bajskorv precis vid dörren till innergården.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan fan bli provocerad av precis allt. exakt allt. vänligaste kommentaren kan få mig att blixtra. ...men det där med mössa på sommaren, eller i värme generellt. och mössa inne...asså....!!!!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-08-31 15:17
SofiaBayo -alla är bra fast på olika saker
Dope yes man :) Jag blir provocerad av brudar som säger att allt är lugnt, när det egentligen inte är det. Sen blir jag provocerad av snubbar som stör sig på brudar som säger att de är lugnt när det inte är det, samtidigt som dom tycker alla brudar är överkänsliga när dom faktiskt säger vad dom känner och tänker.
folk som går för sakta, stannar precis vid rulltrappan eller står på fel sida av rulltrappan /en dryg sthlmare
Rahamadjan av GU-PA!
De senaste två dagarna har jag blivit provocerad av nästan alla Dopeness inlägg. Det började i Wu/grönan-tråden där hän påstår att RZA är bättre producent än rappare och att Meth är den bästa i Wu. Men den här tråden är nog den mest provocerande.
Redline!
Producent
2013-09-01 11:30
Ja, jag tycker att RZA är den bästa hiphop producenten så självklart tycker jag att han är bättre producent än mc. Men jag skrev tidigare att jag tar tillbaka att man inte skulle få så mycket ut av RZA uppträdande-han är grym live! Jag vet inte vem som är bäst i WTC-kanske Raekwon, men Meth är i alla fall på plats 20 av favorit m.c's
Fortsätt provocera du.
Redline!
Producent
2013-09-01 11:59
Folk som gillar öl men inte ale
Tänk så många människor man provocerat i sina dar! Det spelar ingen roll om man är dryg, snäll, älskvärd, bitter, hatisk, kärleksfull, snabb, långsam. Människor hittar alltid någonting att störa sig på.
Blir provocerad av att den vett och etikett som finns för rulltrappor (håll till höger) helt ignoreras på rullband. Bara för att det lutar lite mindre än en vanlig rulltrappa samt går långsammare gör att folk verkar tycka det är helt okej att inte längre släppa fram förbipasserande. Blir även provocerad av rösten på Arlanda express. Den låter så förminskande.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent
2013-09-01 13:10
SofiaBayo Tänk på att du har förmodligen gjort folk glada och har fått folk att skratt utan att du vet om det. Jag tror att många får ett leende på sitt ansikte när de tänker på mig
Moderator
2013-09-01 13:21
Folk som smaskar och tuggar högt, framförallt när jag är trött och min hörsel är extra känslig.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
stockholmare som säger "MÄ", istället för "med" typ, får jag vara määää usch! sen när utalar vi ä i stockholm!?
Jag blir fruktansvärt provocerad av snorungar som har fötterna på sätet när man åker buss.. Speciellt när det sitter en skylt/lapp bredvid att man inte får ha fötterna på sätet...... Fan nu blev jag arg!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent
2013-09-01 14:09
Blweria jag håller med, & stockholmare som säger gôtt på allvar
människan i sig provocerar mig rätt mycket, men det finns några personer som är undantag, men många är dom fan inte.
iofs, nu när jag tänker efter så är det rätt få saker som inte provocerar mig.
bögar
soundcloud.com/brormusk/sets
gps på luren. ...å botten-napp
gränslösa människor
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Blweria Låter som en storinvasion från Östergötland..dää och mää
stockholmare som säger "MÄ", istället för "med" typ, får jag vara määää usch! sen när utalar vi ä i stockholm!? Mössa på sommaren och inomhus är kung. Peace
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Folk som är totalt självupptagna och måste ta kort på sig själva på instagram 10 gånger per dag. Hur jävla viktigt är det med bekräftelse från andra att man måste ha massa likes hit och dit hela tiden.
folk som visslar folk som tar bort gurkan på cheeseburgaren för att "den är äcklig", när den inte smakar ett skit folk som bara använder fingrarna när de skakar hand folk som hånglar på offentlig plats folk som håller handen på offentlig plats folk med gummistövlar när det inte regnar folk som ska tycka allt är så jävla bra folk som säger epic, awesome, sweeeet, folk som inte äter upp maten fast det bara är typ en sked kvar folk som inte släcker lyset efter sig listan är lång men jag är på jobbet så.. to be continued
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Skolsystemet provocerar mig. Det faktum att vi skriker på och trycker ner barn under hela deras barndom, för att sedan undra varför så många av dem mår dåligt, provocerar mig. Lärare som arbetar mot mobbning bland barn och samtidigt inte kan lösa konflikter med sina lärar-kollegor utan snackar skit och fryser ut varandra, provocerar mig.
folk som håller handen på offentlig plats Lättprovocerad ;)
Skolsystemet provocerar mig. Det faktum att vi skriker på och trycker ner barn under hela deras barndom, för att sedan undra varför så många av dem mår dåligt, provocerar mig. Lärare som arbetar mot mobbning bland barn och samtidigt inte kan lösa konflikter med sina lärar-kollegor utan snackar skit och fryser ut varandra, provocerar mig. Word, allt för många lärare som inte kan lösa konflikter som vuxna människor som bra exempel för sina elever.
De senaste två dagarna har jag blivit provocerad av nästan alla Dopeness inlägg. Det började i Wu/grönan-tråden där hän påstår att RZA är bättre producent än rappare och att Meth är den bästa i Wu. Anses verkligen RZA vara lika mycket rappare som producent? För mig har han alltid varit en av hip hop's top 10 producenter. Som rappare finns han inte ens med på min top 50 lista.
Och jo, Meth är den bästa i Wu-tang. Vem skulle annars vara bättre? U-God?
At the gates of Eternity...
BC99 P30 Ghostface är den bäste i Wu Tang, har svårt att se någon konkurrera just nu
- Titeln på Eminems kommande album. - Att KAKKMADDAFAKKA inte spelar i Sverige, när dom är från Norge (hur jävla svårt ska det vara?!!). - Pedagogens administration provocerar mig otroligt mycket. Hur svårt ska det vara att lägga ut en tenta den tid det är satt? - Överanalyserandet av böcker, teveserier och film. - Fjortisar med fickorna utanför jeansshortsen och med baken hängandes utanför. - Hipsters/fjortisar med jeansshortsen så högt uppdragna att dom har camel toe. (Hur skönt kan det vara, på en skala?) - Alliansen - SD
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Skivsamlare
2013-09-02 15:24
Solglasögon på tunnelbanan a.k.a cool-utan-sol
fair enough..
folk som "älskar sitt lag" och säger saker som "vi spelade bra idag" som om de gjort en insats för laget och därmed är en DEL av laget bara genom att titta på en match.
fast provocerar är nog fel ord, tycker snarare att det är störtlöjligt.
Mössa på sommaren och inomhus är kung. Peace well, vilken kung som helst provocerar mig fan nåt helt otroligt. ;)
VRGNHNS : Handlar om smak i grund och botten ändp :P Jag förstår inte Ghost haha. Finns vissa rappare som jag aldrig fattat deras texter. Ghost är en sån hehe-
-Folk som avbryter och överröstar när man pratar -Folk som pratar högt om sitt sexliv i minsta detalj -Folk med en deprimerande livsuppfattning -Folk som tjatar om och berättar samma saker om och om igen -Folk som inte lyssnar i en diskussion utan bara vill ha sitt eget sagt -Tunnelsynta människor överlag, mest feminister dock. -Folk som pratar om droger fast dom aldrig använt själva -Folk som pratar onödigt tyst och sen blir skitsura när man säger "Va?" -Folk som inte kan ringa och säga att de gått nån annanstans när man ska träffa dom. -Tjejer som tycker killar är "äckliga" för att dom säger att hon är snygg eller sexig. -Skrikande barn på bussar, flygplan, tunnelbanor osv med föräldrar som inte bryr sig. Listan kan göras rätt lång men det här var vad jag kom på nu. :)
Don't read history, write it.
Redaktionen
2013-09-02 17:56
dom lite heligare personerna så som påvar, biskopar, imamer, rabbiner osv...dom som flummäter texter någon annan skrivit OCH TROR på skiten så pass att dom vill ha speciella kläder och få sin hand kysst av en underlägsen pöbel. det provocerar mig tokmycket paaaaaaax vobiscuuuummmmmmm
dom lite heligare personerna så som påvar, biskopar, imamer, rabbiner osv...dom som flummäter texter någon annan skrivit OCH TROR på skiten så pass att dom vill ha speciella kläder och få sin hand kysst av en underlägsen pöbel. det provocerar mig tokmycket Hahaha
Sms-människor provocerar mig. Särskilt när dom blir sura för att man inte pallar svara en lika lång uppsats som dom skrivit. Vill man ha en konversation så ringer man.
BC99 P30 Alltså, visa låtar är ju uppbyggda som "slang på slang" och allegori, jag håller nog Ghost i topp fem of all time, kolla bara på den variation och kvalitet han släppt under åren och ställ det mot andra medlemmar. Meth hade ett flow som livade upp och lite sköna lines men va länge sen jag brydde mig om vad han sysslade med. Sjukt grym live dock. Fö provocerar den här tråden mig, samma stil som att skriva in till metro ifall någon "kränkt" en haha
Idag har jag hälsat på folk med fingrarna, gått jävligt långsamt i rulltrappor och på tuben, fighting the establishment step by step
VRGNHNS skrev: Idag har jag hälsat på folk med fingrarna, gått jävligt långsamt i rulltrappor och på tuben, fighting the establishment step by stepHahaha
1.Fjantar, som tar åt säg äran utan ha gjort ett skit och blamar andra snabbt när det går fel. oavsett situation. 2.människor som ser ner på andra människor.. dvs folk som tror att de är bättre än någon annan av någon anledning. (typ chefer) 3.Idioter som bara snackar om sig själva och aldrig lyssnar :). 4. Personer utan självdistans. bitchslchaap !
-? ? ? ? ? ?- {@
[email protected] } -? ? ? ? ? ?-
-Folk som avbryter och överröstar när man pratar -Folk som tjatar om och berättar samma saker om och om igen -Folk som inte lyssnar i en diskussion utan bara vill ha sitt eget sagt -Folk som pratar om droger fast dom aldrig använt själva -Folk som pratar onödigt tyst och sen blir skitsura när man säger "Va?" -Folk som inte kan ringa och säga att de gått nån annanstans när man ska träffa dom. -Tjejer som tycker killar är "äckliga" för att dom säger att hon är snygg eller sexig. -Skrikande barn på bussar, flygplan, tunnelbanor osv med föräldrar som inte bryr sig. wööörd
- folk som pratar länge om nåt och inte kan se att man inte är intresserad - folk som sms:ar eller kollar mobilen samtidigt som man pratar med dom och låtsas att de lyssnar -folk som inte är uppmärksamma när man ger ut info så man måste upprepa sig 100 ggr - folk som använder låtsas svordommar som "jägarn", "för tjyven", "jädrar" osv. - folk som pissar rakt ner i vattnet på toan så det låter som fan - folk som tror att sms är en chatt - folk som nämner folk vid namn, jag inte har en aning om vilka det är, när de berättar om dom - folk som ska rätta en när man t.ex säger att klockan är 6 när den är 4 minuter i - folk som bara pratar om sina barn - folk som bara pratar om sitt jobb - folk som bara pratar om sin partner - folk som snackar skit om t. ex alkohol, tobak, narkotika när de inte har en aning om hur det funkar - folk som klagar på att man skriver "dom" istället för "de" eller inte använder stor bokstav i början av en mening, när man skickar ett snabbt mail eller sms
folk som säger Wu Tang Clang, Ying & Yang och Jacky Chang
Folk som klagar på minsta lilla skitsak, typ 2 minuters försening på bussar eller lite huvudvärk. Världen går inte under bit ihop lite