I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barcelona

Övrigt - Blandat

2013-09-10 23:52

Barcelona

yo!

Jag ska resa till Barcelona några dagar i början av oktober och vill ha tips! Do's & Don'ts helt enkelt.. De enda varningarna jag hört om Barcelona e väl typ att man ska akta sig för smågränder/sidogator och ha koll på fickorna.

Vad är era erfarenheter av staden?

Saker jag gillar:

* Sneakers & kläder
* Graff
* Donuts
* Friterad kyckling
* Mat i allmänhet och jag gillar att prova nya saker men är inte ready för typ sniglar eller pungkulor o sånt wierd
* Vinylskivor
* Hiphopkultur och jams

Jag har sökt lite i forumen men inte lyckats hitta något om Barcelona... kanske borde man upprätta ett reseforum här på whoa med officiella trådar för respektive stad/land? Finns det redan så visa mig! För lite mer än ett år sen skrev jag en liknande tråd om Bryssel och fick en hel del värdefulla tips!

Redaktionen

2013-09-11 00:17
Fan, vet att jag skrivit ett bra svar på detta nånstans men hittar inte jag heller.
Vi hade ett reseforum men har för mig att det inte kändes motiverat, resetrådarna får plats i blandat.

Du ska inte vara rädd för mindre gator eller sjaskiga områden. Raval är inte så farligt bara man kan bete sig o inte ser ut som janne långben på semester.

Det låter konstigt men nåt av det bästa med barcelona är att dra därifrån. Kolla in vart tåget kan ta dig, det finns underbara små platser med ren luft o annat sånt gött.

Men nåt du måste göra är att gå upp på bergen. (Gå!) Det är galet tillfredsställande att ställa sig på korset på parc guell o veta att man tagit sig upp själv.. Detsamma på borgen uppe på mont juic..

På söndagen bör du kolla in ciutadella parken. Massa gött häng.

Barrundor är ett måste.. I gotico.. Avsluta med att däcka på stranden.
namaste
Redaktionen

2013-09-11 00:18
Drick leche de pantera. Asgott!!!
namaste

2013-09-11 20:44
Borde nämnt att jag är nykter haha..

Skivaffärer då? Feta fames?

2013-09-11 20:44
Tack för svaren förresten!! :)

2013-09-11 20:52
Har du nån speciell location som det är värt att ta tåget till åderpåleone?
Att bestiga berg låter skitfett o nåt jag absolut skulle göra.

Har hört att montanaaffären inte är jättevärd att besöka...

Skivaffärer?

De e synd att jag inte har tillräckligt många dagar för att lära mig o utforska..

2013-09-11 21:26
Brukar vara mkt konserter så håll ögonen öppna på affischer. Spanien är en bra plats att sluta vara nykter.

Åderpåle kom annars med bra tips, museer etc behöver du kanske inte tips om här. Skivbutiker finns lite överallt, smågatorna runt ramblan. Skeatere verkar digga barca.

Passa på att gå på bio(finns utan dubbning), klippa dig, åka taxi då sånt är halva priset.

Kfc är fan overprize om det promt ska va friterad kyckling. Diggar annars spaniens kebab mer än sveriges, rödkål fetaost och stark sås med tunna bröd. Maoz är ett väl ett måste för folk som diggar falafel, men det brukar va stressigt svettigt och mkt folk.

Vill du ha lite niceare käl lär du va villig att lägga ut lite men ska inte va dyrare än Sverige.

Dont: Bli full o rulla runt på nån gata med transor etc, fast det är väl uteslutet, checka in på nått skabbigt albergue där du delar rum med 20 andra, bråka inte med snuten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-15 11:10
Synd att du inte gillar kultur och sevärdheter då har jag massa tips!

2013-09-23 08:46
Jag är sjukt nyfiken på dina tips Tjockis!

Skivsamlare

2013-09-23 16:44
los bunkers tror jag det heter. Tar en tid att gå upp med de är det värt, ta med lite käk, vet att man har kunnat måla där uppe men va många år sen jag va där sist. ( minns inte vart det ligger, fråga runt )
Små gator och annat behöver du inte oroa dig över, det kan finnas många schyssta barer och häng där inne. Det är just små gatorna du kan hitta riktigt softa butiker som är öppna på dagen så glid runt bara kolla dig runt lite!

Sneakers och kläder finns lite överallt, rätt dyra priser på skor, som hemma ungefär, men går alltid att hitta någon liten butik

ciutadella parken är riktigt fint ställe, sitt där rök en, drick lite vin, kolla på människor må bra bara!

forum ett ställe folk samlas på kvällen, bärs, skate, hänga allmänt.
Graff har jag ingen koll på alls men vad jag kan minnas så finns det nått ställe ovanför raval, skate och graff minns inte namnet dock :P för länge sen man hängde i barca!
Så får man inte göra!
Skivsamlare

2013-09-23 16:47
Glömde säga att los bunkers ligger uppe vid bergen, riktigt gött att se hur staden börjar leva när solen har gått ner! Går att ta tunnelbana dit sen får man gå upp resten!
Så får man inte göra!
Redaktionen

2013-09-26 13:02
man kan måla i vila de cans också. men det bästa tycker jag är att åka ut till nedlagda industrilokaler.
namaste