I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amsterdam i slutet av oktober.Tips & Tricks

Övrigt - Blandat

Poet

2013-09-15 17:23

Amsterdam i slutet av oktober.Tips & Tricks

Yes, blir till att åka till alla tokers Mecka :)

Förutom det uppenbara, vad mer finns det mer att se? Jag är inte ute efter att shoppa eller att slösa min tid i gigantiska museer. Vill ut och se saker istället :)

Några jazz clubbar/café? Eller kanske en coffeshop som spelar fet jazz? :) Något fett veganskt ställe man kan pula på? Och vilken kanal cruise är bäst? Helst en tur där man ser så mycket som möjligt.

Love

At the gates of Eternity...

2013-09-15 19:28
Promenera genom stadsparken efter ett besök på valfri coffeshop!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-09-15 19:30
eller det finns fler parker att gå igenom och om det är varmt så kan du ju alltid chilla kvar i en park "if u know what i mean" =)

http://goamsterdam.about.com/od/amsterdamphotos/ig/Top-5-Amsterdam-Parks/Amsterdam-s-Best-Parks.htm
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2013-09-16 09:06
Fett, Vondelpark har man ju hört talats om :) Så länge det inte regnar så visst!

2013-09-16 13:39
Fan vad bra med denna tråd! Ska dit i början av november :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2013-09-16 23:08
Word? Vilket datum?

2013-09-17 08:05
Du MÅSTE gå till TerraZen och äta! 100% vegansk, galet god mat, mycket att välja bland. Otroligt trevliga ägare, en liten söt asiatisk kvinna, och en stor karismatiskt rastafarisnubbe. Gott, trevligt, mysigt litet ställe mitt inne i stan, men känns som en lugn oas. http://www.terrazencentre.com/

Vill du hitta fler veganska ställen kan du kolla på http://www.happycow.net/

Men gå INTE till Deshima. Maten smakar ingenting och är skitdyr.

2013-09-17 09:55
7-11 november är jag där ^_^. Vilka datum ska du dit?

Dom har "Rasta Pasta" på menyn. Känner att jag måste äta det because of reasons and stuff! Bra tips, NääNuJävlar :)
- Dexter Morgan

2013-09-17 18:36
Åker någon gång varje år då min flickvän är holländare, vi har mest gjort uppenbara turistsaker men det finns några saker som faktiskt var bra. Bl.a amsterdam dungeon eller vad det hette. Drt är en creepy och rolig rundvandring med duktiga skådisar. Roligast att gå stenad i varjefall för mig (ja, jag har gått den 2ggr :D ).

När det kommer till maten så är drt jävligt olika. Vissa ställen är kanon medans andra har varit mindre bra. Skaldjur och fisk är dock bra i stort srtt överallt då de är duktiga på drt där :) om du nu äter det.

När der kommer till weed så råder jag dig att även pröva deras regular röka trots att det finns i stort sett allt. Bulldogkedjornas (en coffeshopkedja) Lemon haze är dunder!

Ha en underbar vistelse i en otroligt jordnära stad :)

Ps. Gå inte full o kåt i redlight, 50eur = 20 min o du får t.ex betala extra för att de ska ta av sig bhn........ (inte personliga erfarenheter)

2013-09-17 19:11
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-09-18 09:32
NäääNuJävlar: Överfett tips! Tack mannen! :)

Flummit: Dungeon läste vi om! Vi funderar på att köpa I AMsterdam kortet (som ger en gratis tillträde till typ allt) och dra till The Dungeon :) And yes, jag ämnar att vara lite småstenad på vissa aktiviteter (som tex vaxmuseet hehe).

Redlight har jag inget större intresse för, men tack för tipset :) Tack så mycket mannen!

Brazen: Så synd hehe! Vi är där från 31 okt - 4 november. Hoppas ni får det ballt! :)

2013-09-18 12:52
Kan varmt rekommendera Cafe De Duivel http://www.cafededuivel.nl/

Enkelt ställe med skitsoft atmosfär och spelas klassisk hip hop och en del soul och funk. Jag var i Amsterdam 10 dagar och hängde där varje kväll. Ofta var tanken att vi skulle förfesta där 1-2 timmar, men slutade oftast med att vi var kvar till stängning för att det var så chill.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Poet

2013-09-18 16:14
SÅ FET!!!! Tack mannen :)

Ofta var tanken att vi skulle förfesta där 1-2 timmar, men slutade oftast med att vi var kvar till stängning för att det var så chill.

Hahaha! Är det en coffeshop också eller bara ett överfett café? Om inte, kan man puffa utanför tex som tobakrökare gör?

För er som varit där, jag förstår att det finns en tid och plats för allt, men vart och när kan man röka en holk? Kan man sitta vid någon park tex? Hålla det dolt för barn osv förstår man ju, men några andra regler?

2013-09-18 23:33
Det är ingen coffeeshop och skulle inte kalla det café heller, men jag var aldrig där dagtid så jag vet inte hur verksamheten ser ut då eller om dom ens har öppet. Men på kvällarna var det typisk bar-miljö, mycket brewsky, fet musik och ibland t o m dansgolv. Jag såg aldrig någon mecka alltför synligt, men det passades en och annan spliff längs bardisken utan att någon höjde ögonbrynen, det var helt lugnt :)

Jag känner inte till stadens officiella regler och lagar, men man kan lätt sitta och puffa ostört i en park eller lite avsides på en bänk vid någon kanal. Du klarar dig med lite sunt förnuft!

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-09-20 12:39
För er som varit där, jag förstår att det finns en tid och plats för allt, men vart och när kan man röka en holk? Kan man sitta vid någon park tex? Hålla det dolt för barn osv förstår man ju, men några andra regler?

Det är inga problem att t.ex gå undan lite utanför uteserveringen/baren (har inte varit för mig iaf). Man behöver ju inte stå och mecka på shoppinggator direkt men du hajjar.
Har nästan aldrig märkt av nå poliser eller liknande som ingriper. Inte sett ett enda slagsmål heller. Och Isofu har rätt i allt han säger, i hela staden gäller i stort sett sunt förnuft. Och det gäller inte bara gräs utan även alkohol, trafikregler m.m.

Vid alla mina vistelser har jag alltid tänk "Det är precis så här det borde vara, hur lyckades dom?!"
Poet

2013-09-20 14:30
iso & Flummit: Låter reasonable :) När var ni där sist?

2013-09-20 15:10
Har bara varit där sommartid faktiskt, kom hem från den senaste vändan 30juli innan dess i början av juni och året innan i juli :P

2013-09-20 15:44
"Det är precis så här det borde vara, hur lyckades dom?!"

den här meningen gjorde ju inte att man önskar man kunde åka dit på en gång....
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-09-24 11:59
Flummit & Blweria:: Låter fett! :D Här i Skåne/Malmö är det faktiskt många jag träffat som föredrar Christiania långt före Amsterdam/Nederländerna (inte för att jag anser att man kan jämföra) av den simpla anledningen att det är närmre och billigare att bege sig till CPH. I Amsterdam så har vågarna typ fem decimaler, medan i Chris tex så kör de ögonmått och man får alltid extra hehe. Många som gillar hippie sättet som de kör med i Chris.

Plus alla hasch connoisseurs jag känner är alla överens om att Amsterdam är alldeles för fokuserat på grönt (vilket är ok för mig, då jag gillar bägge), men nu är ju Amsterdam för mig mycket mer än bara cannabis.

2013-09-25 05:13
NL ar mitt andrahem. Eller egentligen forsta, skitsamma. Angaende De Duivel, deras regel ar att man INTE far roka tobak inomhus. Att puffa annat ar daremot acceptabelt (och kanske till och med valkommet). Har druckit manga flaskor Duvel och meckat framfor bartendern dar, han bjod pa rizzla nar jag hade glomt till och med. :)
Det finns en coffeeshop mittemot med finfint brunt forresten.

Bortsett fran cannabis och De Duivel-biten, spana in Dappermarkt och omradet runt om, det ar lite utanfor stadskarnan och dar kan du hitta nice gatmat och stans billigaste marknad med massor av skrap. Skrap ar alltid trevligt.
Albert Cuyp-markt (och omradet) ar ocksa sjukt nice att bara ta en promenad igenom.
For schysst vegomat kan jag rekommendera att du gar in pa valfritt surinamesiskt stalle, de brukar ha god och ofta vegan/vegeterianvanliga grejer pa menyn. Noterat att man kor pa mkt tempeh.

Finns ett stalle vid namn Cafe Alto nara Leidseplein dar det levereras jazz, d ligger pa Korte Leidsedwaarstraat. Spana in det!

Poet

2013-09-25 09:01
exhale: Grym är du! Det var feta tips! :) Tack så mycket!

Vad är din koppling till Nederländerna/Amsterdam?

2013-09-25 17:47
... back at ya, d var sa lite :)
Flyttade till Utrecht for 5 ar sedan, blev kar i landet och sen dess har NL och Sverige haft delad varnad om mig. (Bott i flera olika stader, bla A'dam.)

Ak till vackra Utrecht forresten, om du har tid och vill slippa alla britter/amerikaner som ar pa svensexa och svinar runt.. Ligger typ 30 min ifran A'dam och har alla benefits som Amsterdam har, minus allt det smutsiga.

2013-09-30 13:16
BC: Ah, se där ja ^^. Men grymt att du skapade tråden. Mängder av bra tips här.

- Dexter Morgan
Poet

2013-10-01 12:46
Ja verkligen!

Exhale: Vi har sagt att om vi diggar Amsterdam, så ska vi dit en vecka nästa år i sommar, när det är varmare. Då tänkte vi dra till bland annat Utrecht, Haarlem men också kanske Eindhoven eller Haag :)

Men denna trippen ska bli en blandning av business/research och semester hehe. Hur bodde du där? Som student? Arbete? Nederländsk partner?

2013-10-15 10:39
Var i Amsterdam för någon månad sen och gjorde en lite film till vår youtube kanal, bara kolla den om du vill. Vi har med lite videos från bland annat Hawaii här och kommer hela tiden lägga upp nya rese videos på exotiska ställen vi besöker, keep updated!

Poet

2013-10-15 18:24
Ska checka den senare med frugan! Tackar :D

2013-10-19 16:42
gör det, enjoy!
Hangaround

2013-10-20 01:14
bra låt att starta tråden med men va är det som lockar mer än rökat jämfört med annan storstad? vart som helst
Skivsamlare

2013-10-20 09:20
Håll dig borta från redlight. Jag såg att du skrev att du inte var intresserad av det och det är klokt. Det är lätt att bli nyfiken när man väl är där dock. Jag och mina polare skämtade om det innan men det var bara deprimerande att se på plats. Tjejerna är helt neddrogade eller bara själlösa.

Jag vet inte om vi blev blåsta men en coffeshop vi var på sålda någon sorts muffins med braj i. Helt värdelöst och noll effekt.

Annars är det en riktigt fin stad. Man ska nog kolla upp lite innan, vilket du gör nu, eller känna någon där för att få ut mer än vi fick.

Poet

2013-11-05 18:20
Kom hem idag och ja du... vad ska man säga haha? Aldrig besökt en liknande plats i mitt liv, på ett positivt sätt! I'm speechless haha!
Battlerappare

2013-11-05 18:45
Hade förväntat mig 29 "$N\0|C3 VV33|)!!!!!!!"

Sen kom ja på att medelåldern inte är 14 här längre, bara trixie som drar ner oss

2013-11-05 19:15
Couchsurfaren, va är grejen med frukterna, det känns så där härligt trolligt 2-2:30 fick mig att garva rakt ut...

Hitta Durian i Oslo like a bauws:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-11-05 20:57
BC99 skrev:
Kom hem idag och ja du... vad ska man säga haha? Aldrig besökt en liknande plats i mitt liv, på ett positivt sätt! I'm speechless haha!

Vad glad jag blev när jag läste det! Två dagar kvar, sen åker jag. Sjukt pepp! Och denna tråd ska med, eller vad man nu än ska säga. Så många bra tips! :)
- Dexter Morgan
Manager

2013-11-06 03:37
Ok, ett par dagar efter BC kommit hem, men ändå: Van Gogh-muséet är rätt nice om man gillar konst. Inte för att hans tavlor är så wow, men man kan följa hans utvecklingskurva och få en djupare kännedom om den dåren. Han är trots allt en av de stora mainstream namnen och en symbol för Holland.

För övrigt är Amsterdam inte alla tokers Mecka. Amsterdam är rätt bull jämfört med andra rök-destinationer. Helt stressig stad med överdrivet mycket högljudda amrisar och britter.
Redline!
Poet

2013-11-06 09:07
Brazen: Ta med dig paraply dock. November är regnperiod. Och jag fick höra att det skulle vara lågsäsong också, men det var snorpackat med folk.

Octo: Yeah vi stack dit. Van Gogh är min favoritkonstnär så jag blev lite besviken över att museeumet handlade typ inte mycket så mycket om han som person utan satte mer fokus på de 200 konstverk som var utställda, tekniker osv. Intressant och värt varenda €, men jag förväntade väl mig lite mer med tanke på hur intressant han var och att han slutförde ca 2100 konstverk under de 10 åren han var aktiv.

Vi bodde ca 20 min ifrån centralen, så där vi bodde var det inte så stressigt och jäktigt. Men downtown Amsterdam är hektigt som fan. Mer är någon miljonstad jag varit i. Så jag inte velat bo i något hostel, downtown med massa skrikande britter.
Graffare

2013-11-06 09:34
BC99 P30

Vad handlade businessdelen om?

Ska du starta cannabis tours resebyrå i Sverige? Paketresor för örtens vänner till Amsterdam? Hahaha!

Faktiskt är inte detta en så dum idé.

Sightseeing, guidning och besök på Coffeeshops mm.

Samma resor kunde arrangeras till Köpenhamn eller Colorado.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare

2013-11-06 09:41
Lite som detta haha:

http://www.coloradogreentours.com/about-cgt/jobs/

Inte för att jag frekventerar Christiania nuförtiden, men man har sett rätt många svenska söderhipsters 30-something lämna Christiania med ett busigt leende. Samt ett holländskt företag (Susies Saloon) ha sin kick off där.

Nog finns det en marknad för detta!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Poet

2013-11-06 11:22
Brazen: Just det, en sak till. Pengar. Ha med dig mer än vad du planerar. För Amsterdam, likt många andra storstäder, är en dyr stad. Speciellt om man är vegan/vegetarian. Räkna med minst 7-10 € per måltid/per skalle. Överdrivet som fan, but it is what it is.

Nattugglan: Haha inte dålig idée. Men som den hippie jag är så störde jag mig lite på "business" biten också. Ställen som Bulldog och Green House var ett steg ifrån en nattklubb typ. Med fattig mainstream house spelandes i bakgrunden, överdrivna priser och en vakt i entrén som undrade hur många vi var (då stället var packat till gränsen). Märktes att de inte bryr sig om riktiga tokers utan bara fnittriga turister (som inte annars brukar cannabis) som gärna betalar 9€ för en färdigrullad joint.

Jag och frugan föredrog de mindre populära ställena. Mindre folk ( typ bara locals), billigare priser, bättre service, fetare atmosfär helt enkelt.

2013-11-06 12:47
BC, Ja, paraply har jag tänkt på, skönt att jag ska ha med det ^^. Typiskt, vi ska bo centralt, vill jag minnas. Men det blir säkerligen bra ändå. Verkar vara ett bra hostel, åtminstone. Väldigt många bra recensioner. Har räknat med att det är ungefär lika dyrt som Paris, så 7-10 euro/måltid låter ganska rimligt. Dock har vi tillgång till kök på vandrarhemmet, så vi lär laga en del mat där också. Fattig student som man är :). Är inte vegetarian/vegan, men uppskattar sådan mat. Lite tråkigt att det är dyrare, med tanke på att råvarorna (oftast) är mycket billigare.. Får hålla mig borta från dom coffee shops som är "mainstream" också då. Något tips på några särskilda ställen jag borde besöka, nu när du varit där? :) Kommer med minsta möjliga sannolikhet att besöka något museum. Tycker det är rätt trist :p

Ska bli kul att åka :D!
- Dexter Morgan
Poet

2013-11-06 14:23
Brazen: Har du kök så kan du spara en peng eller två. Det är mera dock att man är ute och promenerar och blir hungrig. Då vill man ju oftast mätta hungern direkt. Men ni kan alltid köpa pommes plus sås för ca 3 € om du känner att du behöver muncha något, åtminstone tills ni kommer hem till vandrarhemmet.

Beror vad du tycker om att göra/vill få ut av Amsterdam. Vad diggar du?

2013-11-06 14:31
BC, ja men precis. Men hade räknat med ungefär sådana priser så det är ganska lugnt ändå :). Sjukt värt med kök, men får se hur mycket man faktiskt använder det haha. Lätt att säga en sak och göra en annan.

Hade varit kul att gå på någon spelning. Behöver inte vara värsta bandet/artisten, men något sådär lagom. Något härligt hak. Och någon skön coffee shop. Sen kommer vi nog för det mesta bara strosa runt. Enda vi faktiskt har inplanerat, är att gå ut och käka och fira mig på lördag. Lär väl gå ut och dansa någon kväll, kanske. Någon restaurang som ni tyckte var extra najs? Hyra cykel i detta (deras) väder kanske inte är så kul, men blir det fint någon dag kanske man kan ta sig en cykeltur? Någon plats vi borde ta oss till? :)
- Dexter Morgan
Poet

2013-11-06 18:48
Vart ligger vandrarhemmet? Vet att det finns en jazzklubb vid Nieuwmarkt, med livemusik på lördagar bland annat. Men man måste vara där innan 17:00 för efter det är det snorpackat. Vi kom dit alldeles för sent hehe.

Nej, skit i cykeln. Kommer inte vara värt att hyra (8-20 € per dygn beroende på cykel och ställe) nu när det regnar och skit. Det du däremot ska göra är att köpa I AMsterdam kortet. Man kan själv bestämma antalet dygn och då får man inträde till alla museer, kanalbåt, lokaltrafik och massor av andra erbjudanden. Amsterdam är en kompakt stad som in helvete, så om ni ska köpa kortet, gör allt som har med kortet att göra under den dagen.

I AMsterdam

Maten, ja du haha? Allt var "helt ok", förutom ett ställe vi sprang på av slump första dagen Mijn Soep. Bra priser, finns något för alla (kött, vegetarianskt och veganska soppor). Och bäst av allt, bra priser! Stor soppa, med bröd för 4,95 €! Lägg till att kvinnan som ägde stället var skittrevlig. Vi är ju veganer också, så vi åt ju inte deras berömda ostar mm, så du kommer ha mer att välja på :)

Angående coffeeshops så vet jag inte hur mycket av en rökare du är. Frugan och jag droppade helt enkelt bara in på de coffeeshops vi diggade när vi kände att vi ville röka eller fly undan regnet. Vilket blev ca 4-5 gånger per dag. Bäst hade ju varit om vädret var bra om man kunde ha satt sig i någon park eller så istället och njuta av sin joint. Vi köpte det vi ville puffa på vårt favoritställe, Katsu, och rullade några och sen loda runt stan. Man måste inte köpa cannabis på alla coffeeshops, men du måste köpa något. Och det är riktiga överpriser på drycker. 2 € för en liten kopp tea och 2-4 € för läsk osv. Bäst är ju egentligen att plocka upp en Weed Map (gratis på de flesta ställen) så när ni vill puffa så är det bara att kolla på kartan om det finns någon coffeeshop i närheten.
Poet

2013-11-06 18:51
Katsu och Club Media. Två ställen som ligger nära varandra. Bra priser på bägge, trevlig personal, bra musik men helt olika stilar. Katsu är lite mer indie i stilen medan Club Media är lite mer mainstream. Men bägge är skitbra ställen :)

2013-11-06 19:08
nej, den där videon suktade mig inte det minsta!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-06 20:50
Stayokay Amsterdam Vondelpark, så antar att området heter Vondelpark. Jazzklubb låter rätt najs! Men ja, kl. 17 är rätt tidigt, hehe.

Vad bra att du sa ostar, för det fick mig att komma ihåg mina laktostabletter! Så tack! Men det låter som ett bra ställe. Skönt att jag har med mig datorn ner och kan kolla upp allting på plats också :). (Dvs. spana in tråden igen, haha.)

Nu var det ett ganska bra tag sedan, men har varit en relativt van rökare. Ja, lite trist med vädret faktiskt. Hade varit helt underbart att kunna göra det. Personligen kommer jag antagligen köpa färdigrullade till överpriser, eftersom jag är helt hopplös på att rulla själv (seriöst, det GÅR inte!).

Allt du skriver får mig verkligen att längta ännu mer. Bara några timmar kvar nu, yey!
- Dexter Morgan
Poet

2013-11-07 12:47
Aha ok! Vondelpark, nice men då har ni ett bra läge. Ni kan i princip gå till fots vart ni vill, så länge vädret tillåter :)

Ok, men om du inte pallar rulla så förstår jag. Men som den cannabis connoisseur jag är så insisterar jag istället på att du köper cones. Alla coffeeshops har grinders (som jag tar för givet att du vet vad det är hehe) som du kan låna. Och oftast har de också cones. Så köp istället några gram löst, grinda och fyll dina cones i lugn och ro. Billigare och du får mycket mer för dina pengar på så sätt :)

Varför rekommenderar jag detta istället? Färdigrullade joints brukar oftast vara utblandade med tobak. Finns de som är med ren maja, men oftast så är det lowgrade material som inte har särskilt mycket styrka. Alltså bottenskrap i bunkrarna från alla de andra weedsorterna osv. Det enda färdigrullade joints som är värda namnet är de som har hasch i, men då är de tyvärr utblandade med tobak :/ Majoriteten av alla ställen har bongs också som du kan använda utan extra kostnad. Frugan och jag testade vaporizer för första gången. Det var en fröjd!
Producent

2013-11-07 13:57
^Cones is THE shit
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-07 17:00
Jag skulle nog rekomdera att hålla sig borta från centrala delen runt redlight så mycket som möjligt, det är kul att ha sett skiten. Men det är just det..skit..det är mycket trevligare utanför centrala delarna.

Sen är det nog fetast att åka dit på sommaren, det är så sjukt mycket feta festivaler där då i Amsterdam BOS, Amsterdam BOS är ett naturområde utanför Amsterdam..dom kallar det skog..vi svenskar skulle kalla det en buske. Men det är sjukt nice!!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2013-11-11 14:31
Blev så himla mycket att göra och så himla långa dagar att jag inte har hunnit vara inne och skriva, bara kika lite snabbt. Sitter på flygplatsen nu och ska snart åka hem. Lätt bästa födelsedagsresan jag gjort! Ingen aning om hur jag och min kompis lyckades ta oss runt, för Amsterdam är en väldigt förvirrande stad haha. Vi bara gick och gick och gick och tänkte att, ja men nu är vi långt från vårt boende. Vips så var det bara ett par gator bort. Väldigt förvirrande :p.

Det blev färdigrullade trots allt, men det gjorde ingenting. Och tackar för alla tipsen. Nästa gång får det bli längre tid där så man inte känner att man stressar igenom något. Blir väldigt långa dagar och fötterna kommer må bra av att vila resten av veckan ^_^. Fick veta av Pönk att det finns en coffeeshop som heter The Doors, så dit var jag ju tvungen att gå. Hade faktiskt inget val, som det Doors fan jag är. Var väldigt mysigt där och riktigt skön musik! Dit lär jag gå igen nästa gång. För jag har redan planerat in att det blir en vecka i sommar! :)

Vill bara lägga till att det inte var så dyrt här? (??!) Tyckte tvärt om, att det var ganska billigt. Kommer till och med hem med massa pengar, ingen aning om hur det gick till men :)
- Dexter Morgan
Poet

2013-11-12 12:46
Brazen: Hahaha ja! Riktigt komprimerad och tät stad. Allt är bokstavligen ett stenkast bort. Lätt också att gå i cirklar som turist med alla kanaler och grejer haha

Ok haha, kanske för att jag och frugan är veganer också som vi upplevde det dyrt. Mindre saker att välja på :)

Känner som du, man måste åka tillbaks dit med mer tid och bättre väder!

2013-11-14 21:34
BC: Minst sagt haha. Nästa gång lär jag ha lite mer koll åtminstone. Istället för 1.5h tillbaka från centrum, kanske det bara tar dom 20 det borde ta hehe.

Jo, det är klart och det håller jag med om! Kollade på veggematen på menyerna och det var ju inte mycket och dessutom (oftast) i samma prisklass som övrig mat. Rätt dåligt. Väldigt dåligt, faktiskt. (Tycker för övrigt att det är brist på vegansk och vegetarisk mat öht. Tacka vet jag Anamma!)

Indeed! ^_^
- Dexter Morgan