I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att bjuda in sig själv. Smart eller påträngande?

Övrigt - Blandat

2013-11-09 14:07

Att bjuda in sig själv. Smart eller påträngande?

Funderar lite på den här saken. Å ena sidan så bjuder ju folk oftast personer som de vill ha med, å andra sidan så kan folk inte tänka på att bjuda in alla och blir bara glada om någon fler vill hänga på. Å ena sidan så kan vissa personer säga ja eftersom dom inte vill vara elaka. Å andra sidan så är det väl den personens ansvar att säga nej om den inte vill ha med någon?

Personligen så är jag lite kluven och det beror nog på lite situationen. Är det en kompis som står mig nära så hade jag bara tyckt det var skönt att den bjöd in sig och tog det för givet att den får vara med på saker, och en nära kompis är det också lättare att säga nej till. Är det däremot någon jag knappt känner så hade jag nog upplevt det lite påträngande. Eller?

Hur tänker ni???

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-11-09 14:16
Det kan väl vara både smart och påträngande samtidigt?
Precis som du skriver så beror det på tillfälle. Det beror väl också mycket vilka resten av sällskapet är. Om jag vet att min kompis umgås med folk som hatar mig så kanske jag inte bjuder in mig. Fast personligen så gillar jag inte att "bli armbågad in" som Gunvald i Beck uttryckte sig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-09 14:19
Vad innebär det att bli armbågad in?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-11-09 15:01
Gissar att det betyder ungefär "välkommen in..." samtidigt som du får en armbåge i njuren och sur blick samtidigt som du kliver innanför dörren.

Vad gäller frågan så beror det kanske på vad det handlar om. Jag tycker väl inte att man ska bjuda in sig till en middag men kanske till en fest eller om man vet att några ska hänga hemma hos nån och kolla på fotboll. Bara fråga "kan jag komma eller blir det för många?". Det öppnar ju för att du förstår om du får ett nej.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent

2013-11-09 18:30
Armbåga sig in är att man blir inbjuden in i sista sekund.
Man har inte blivit inbjuden men sen springer man på han som har tillställningen och så får han reda på att man är jätteledsen och nere och säger, jamen kom förbi mig sen på middag. Då passar det, fast han hade inte tänkt att bjuda in en från första början.

Jag tror att det var något sånt i Beck.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.