I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyssnar ni på Värvet?

Övrigt - Blandat

Admin

2013-11-20 03:19

Lyssnar ni på Värvet?

Det är den där podcasten med timslånga intervjuer med olika personer. Jag brukar ytterst sällan lyssna på vare sig podcasts eller vanlig radio men laddade ner en app för att testa att lyssna på nåt annat än musik. Testade efter viss motvilja Värvet (kändes som nåt bara hipsterjournalister lyssnar på) och blev positivt överraskad.

Hur hiphopperspektiv finns det några intressanta intervjuer, Petter, Kaah, Simon Gärdenfors, Ametist. Har bara lyssnat på intervjun med Ametist än så länge (som var väldigt intressant, visste bl a inte hur slick hon var som ljög sig in i branschen). Kristoffer Triumf (intervjuaren) var öppen med att han inte hade en susning om vem Ametist var innan och det gjorde det hela ännu bättre.

Några tips på andra intervjuer ni som lyssnat tycker är intressanta?

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-11-20 11:18
Hur gör man för att ladda ner om man inte har en mobil med appar? Jag har inte lyssnat på det, men d lät intressant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-11-20 20:58
Gå in på värvet.se och ladda ner eller lyssna direkt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-11-21 11:14
Lyssnade ett tag, men jag tröttnade på formatet. I och med att Triumf inte bidrar till intervjun överhuvudtaget är det ju helt upp till den som är gäst att göra något bra av det. Vissa av gästerna är uppenbart obekväma med Triumfs tystnad och de öppna frågorna och då är det nästan outhärdligt att lyssna. Andra gånger blir det riktigt bra, i synnerhet när det är någon lite megalomanisk person där som inte kan tänka sig något bättre än att få lägga ut texten om sig själv.

Vilka intervjuer som är bäst är svårt att säga i och med att det måste finnas ett intresse för personen, men generellt är det väl komikerna som gör bäst ifrån sig skulle jag säga.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Admin

2013-11-22 15:50
Tänker att en del människor kan ge riktigt grymma intervjuer även om man inte är intresserad av dem. Ibland är det några som sticker ut. Folk som lyssnar på sommarpratare brukar ofta nämna några sådana. Henke Larsson ska ju t ex ha varit hur intressant som helst trots att folk verkade tro att han skulle vara tråkig och bara prata fotbollsträningar hela tiden.