I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snuskprat-tråden

Övrigt - Blandat

2013-11-21 14:50

Snuskprat-tråden

Först och främst vill jag göra det tydligt att jag är seriös med denna tråden. Om ni i förväg har bestämt er för att hata eller förstöra så ta det mycket hellre med mig privat som vuxna människor. För att tråden ska bli rolig så är det viktigt att både jag och ni försöker hålla en god ton, så snälla lämna gamla gnabb utanför tråden.

Till ämnet. Jag har sedan länge velat lära mig att snuskprata i sängen, och nu har snubben som jag dejtar sagt att han gillar det, så jag tänkte slå hål i saken och lära mig. Jag har redan frågat lite om vad han skulle gilla att höra, men hade tyckt det var roligt att höra andras erfarenheter.

Så:
Vad är era bästa tips för att öva på snuskprat? Hur ska man ta sig över blockeringen och rädslan för att säga något helt stört? Vad skulle ni tända på, rent konkret, att få höra av någon i sängen? Dela gärna med er av vad som fungerat och vad som inte fungerat :)

Kärlek

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-11-21 17:38
jag tycker ett hederligt "Knulla mig" brukar funka rätt schysst, det mest avtändande jag vet är dock att höra mitt namn... Känns bara för jävla creepy, blir mer avtänd av det än nånting.

Men säg vad du ska göra med han, lek lite med han och ställ uppenbara frågor och liknande. Bete dig som en cocktease helt enkelt.

Grattis till daten!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-11-21 17:41
haha tack dogge :) jag kan faktiskt tycka det är tändande när någon säger mitt namn, men det är nog väldigt olika.

Vad menar du med uppenbara frågor?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-11-21 20:04
Var bara tydlig! :) Skäms inte för vad du vill säga/få sagt. Vill du att snubben ska skrika ditt namn, beodra han att skrika ditt namn. Killar gillar sånt, trust me hehe :)
At the gates of Eternity...

2013-11-21 20:17
ca 1:40 in
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-21 22:32
BC99

Men var inte så heeemlig. Jag vill höra mer konkreta saker :P

2013-11-21 22:34
Blweria

Jag har laddat ner för mycket filmer denna månaden, får vänta till nästa tills jag kan se klippet haha...

2013-11-22 06:30
två nonos tycker iallafall jag är att låta som om man läser från ett manus. Och att prata engelska, det är inte coolt, det är löjligt.

Jag fixar inte den lite mer avancerade "skådespel"-typen av snusk heller, blir liksom en kamp mot skrattattacker snarare än sexy stämning.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Graffare

2013-11-22 10:28
Jag tycker snuskprat är rätt trevligt.

Brukar satsa på att få tjejerna i att bekräfta sina sexuella avsikter. Fråga dem hur kåta de är, om de tycker det är skönt med vad man gör för stunden. Vara tydlig med vad jag gillar, vad jag vill göra, vad jag tycker är skönt och vad jag tycker är attraktivt med dem.

Självklart är det tändande om tjejen är verbal tillbaka.

Men samtidigt, ibland kan man få sig ett gott skratt :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Poet

2013-11-22 10:30
Sofia: Det är ju så individuellt hehe. Alla tänder ju på olika saker. Säger man det man vill säga, självsäkert och utan skam, så låter det hett hehe.

För killar gäller det samma sak, bara lägg till lite bas i rösten.

Misery:
Och att prata engelska, det är inte coolt, det är löjligt.

HHAHAHAHAHAHAHAHA!

2013-11-22 10:38
BC99 P30

det var sjukt svårt att inte reagera precis som du gjorde nu.

Poet

2013-11-22 10:40
Jag skrattar för att jag råkat ut för det själv haha. Jag tror vissa helt enkelt känner att det inte är så allvarligt att snuska sig på engelska som på svenska. Men som du säger så låter det bara corny haha

2013-11-22 10:51
ja jag har också funderat på det, att det är någon form av avdramatisering, typ, och det är det ju, men det funkar ju alldeles, alldeles för bra så att säga, omöjligt att ta personen på allvar alls.

2013-11-22 11:46
Alltså jag har också varit med om att någon pratat engelska. En gång även på spanska som jag inte förstod ett ord av. Båda två var lika skrattretande.

nattuggla

Nice! Jag måste komma ihåg allt också. haha...

BC99

Jooo.... det handlar väl om att ta sig över tröskeln hehehe

2013-11-22 11:53
SB

svenska personer?

2013-11-22 11:56
nej, eller engelskan var en svensk brud, men han som snuskade sig på spanska ( tror jag, han hade i princip kunnat säga vad som helst för jag hade ändå inte fattat ) hade föräldrar som pratade spanska, för att säga det helt politiskt korrekt.

2013-11-22 12:01
ah, anade det, hade känts jävligt random för någon utan kopplingar till spanien att snuskprata på spanska

2013-11-22 12:01
På tal om Seinfeldt, Elaine är fortf snuskigaste som visats på tv på det bra sättet

2013-11-22 12:06
Misery

Ja, det hade varit sjukt wierd med någon som försökte prata spanska i sängen med en extrem svensk brytning. Det är i och för sig lika skrattretande med en person som snuskpratar på svengelska.
Poet

2013-11-22 12:21
Det är i och för sig lika skrattretande med en person som snuskpratar på svengelska.

Fan också, jag gillar inte att kiss and tell, men ja du haha! Det får bli ett roligt avsnitt eller något istället
Graffare

2013-11-22 12:47
Påminner mig om ett avsnitt av fråga Olle där en svensk nördsnubbe var ihop med en rund amerikansk tjej. De brukade köra lite freaky dirtytalk.

Kommentarer som "shåwk on dat dick" var lustigt att lyssna på, men samtidig, killens sexliv påminde en amerikansk porrfilm :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2013-11-22 13:36
oh, kom på en till nono:
förställa rösten, du kanske tror att du låter cool/sexig/farlig/dyl, men det gör du inte, du låter obehaglig, obehaglig och löjlig.
Poet

2013-11-22 17:40
"Jou wannt mii to sukk jo cawk?"

Helt klart fucking sexigt
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-11-22 22:13
http://www.svt.se/svensk-humor/se-program/del-3-407?autostart=true

Finns några hiphoprelaterade tips där vid 6.30

Manager

2013-11-23 10:17
Den enda gången jag uppskattat snuskprat är just på spanska. Av anledningen att jag inte förstod vad hon sa.

Om en kvinna i sängen frågar mig t.ex. hur kåt jag är så vet jag inte vad jag ska svara. Det finns liksom ingen måttstock. Eller jo, det finns en men den pratar inte :P
Redline!

2013-11-23 10:32
haha måttstocken kan inte missas. inte ens en blind och döv kan undgå den...

-Mark Twain

2013-11-23 10:50
Dr octagon

Du ska inte underskatta ett ordentligt snuskprat :P

För övrigt så dumpade snubben mig igår. Livet suger, med tanke på att han verkligen gjorde avtryck i hjärtat på mig.

Manager

2013-11-23 12:34
Det här är vad jag tycker:

Folk pratar överlag för mycket.

I sängen tar det bort från känslan, speciellt om det känns påklistrat. Vilket det gör typ varje gång. Det blir skådespel. Jag gillar inte skådespel. Däremot tycker jag om att skratta tillsammans med personen jag har sex med.

Redline!

2013-11-23 13:07
jag håller med doc oc helt
Producent

2013-11-23 13:11
Alla pratar om sex men dem är tysta när de knullar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-23 13:14
Jag håller inte alls med. Snuskprat får mig ofta att komma snabbare. Folk borde prata oftare i sängen med tanke på att bra sex innebär att man kan kommunicera med varandra.
Producent

2013-11-23 13:22
Det är inte alltid slutet som är målet - ibland kan resan vara målet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-23 13:50
Det säger du bara för att du sällan lyckas få tjejen att komma :P
Producent

2013-11-23 13:53
Nä, jag kör på `damerna först´.

2013-11-23 14:00
Jag tycker det är så komiskt när man pratar om att det inte är målet som är d viktigaste. Jag menar. Jag ligger inte och mastruberar bara för att det är resan som är målet.

2013-11-23 14:02
fast alltså jag har aldrig upplevt att kommunikation i sängen behöver innebära verbala instruktioner, än mindre snuskprat, det blir överflödigt med en lyhörd partner.

2013-11-23 14:03
och jag håller med dopeness, jag ser "målet" som en bonus, sex som bara är en orgasmjakt är enligt mig jävligt kasst sex,
Producent

2013-11-23 14:12
Man kan ju ha de gôtt både på vägen å när man kommer fram :)
Jag menar bara att för mig är inte definitionen på bra sex hur snabbt jag eller hon kommer.

2013-11-23 14:38
Nej nej. Det behöver inte vara snuskprat. Dock så har min egen erfarenhet varit att killar som är bra på snuskprat oftast också är bättre på att prata kring och lyssna på vad man tycker om i sängen. Men det behöver inte vara så generellt bara för att jag har den erfarenheten :P

Dope

Man kan ju ha de gôtt både på vägen å när man kommer fram :)

Det är ju det ultimata :)

Jag menar bara att för mig är inte definitionen på bra sex hur snabbt jag eller hon kommer.

Näää... bra sex är definitionen på hur många gånger man kommer :P skämt å sido.

Det är väl mer det att jag aldrig har förstått tjejer som säger att det inte är målet som är det viktigaste eftersom jag aldrig haft d problemet.

2013-11-23 14:41
Shit jag hör hur dryg jag låter nu. Ursäkta alla tjejer och tantra-människor som tycker vägen är d viktigaste hehe...

2013-11-23 15:02
Det är väl mer det att jag aldrig har förstått tjejer som säger att det inte är målet som är det viktigaste eftersom jag aldrig haft d problemet.

jag missar någonting i vad du säger här, vilket problem menar du?
att komma?

2013-11-23 15:07
men asså, tjejer ska väl inte njuta av sex?
tjejer ska väl bara acceptera sex för att få lyckan i att bära och föda barn...
eller har jag missat nåt nu?

-Mark Twain

2013-11-23 15:09
jau. Om jag inte kommer så har det antingen att göra med att jag varit för feg för att säga hur jag vill ha det eller för att snubben kommit efter 1 minut, inte velat avsluta det för min del och somnat.

2013-11-23 15:10
Blweria skrev:
men asså, tjejer ska väl inte njuta av sex?
tjejer ska väl bara acceptera sex för att få lyckan i att bära och föda barn...
eller har jag missat nåt nu?

You're sick :P

2013-11-23 15:12
You're sick :P

I get that a lot..

-Mark Twain

2013-11-24 15:23
Min uppfattning är att ju bättre dick man ger, desto mer gapande får man höra. Samma sak gäller mig själv.

Är det riktigt bra sex, bruden gör allting svinbra så kan jag oftast inte hålla mig för att kalla henne både de ena, de andra, gapa, stöna högt och beordra.

Sällan en kvinna kommer som en galning och är knäpptyst.
soundcloud.com/brormusk/sets

2013-11-24 15:48
hmm.... vad menar du med ju bättre dick man ger?

2013-11-24 18:49
Ju bättre man presterar. Fast de gäller väl inte bara sex. Dvs är det riktigt snuskigt, intensivt och bra så ger man ofta yttryck för de både med läten och ord. Hade jag haft medelmåttigt fyllesex med en kvinna jag knappt tände på och man låg och halvjucka i missionären när man egentligen borde lagt sig för flera timmar sen och får höra några tillgjorda "åh, din kuk är så hård. jag har aldrig blivit knullad så här förut" så hade jag inte känt att de var trovärdigt. De gångerna de inte vart superbra eller t.o.m dåligt så har jag nog inte fått höra de särskilt mycket heller. Hade inte heller gått igång på det om de var några inövade fraser.

Snuskprat är king, vid rätt tillfälle. Min uppfattning är att de ofta kommer i heat of the moment och skall vara äkta. Sen uttrycker sig säkert inte alla i ord utan vissa med bara läten osv. Vissa rabblar alfabetet baklänges, vissa klämmer ur sig "åh gud" som de blivit direkt omvända religöst. Andra stönar bara väldigt mycket och vissa låter nästan ingenting överhuvudtaget.

Poängen brukar väl vara att ju bättre man presterar ju mer får man höra. Just att "sätta ord" på sina "känslor" i sammanhanget kanske inte är något för dig? Flyger de grodor så flyger de.
soundcloud.com/brormusk/sets
Battlerappare

2013-11-24 18:50
Da riddam etc

2013-11-24 20:51
Schri

Haha jo. Sen finns det ju också personer som aldrig någonsin kommer bli bra på snuskprat. Då är det bättre att dom är tysta :P

Poängen brukar väl vara att ju bättre man presterar ju mer får man höra. Just att "sätta ord" på sina "känslor" i sammanhanget kanske inte är något för dig?

Äh, jag blev ju dumpad nu så att lära mig snuskprat är inte lika roligt när jag inte har någon att prata med :P
Manager

2013-11-25 06:32
Misery:
jag håller med doc oc helt

Ligga?

Sofia:
Folk borde prata oftare i sängen med tanke på att bra sex innebär att man kan kommunicera med varandra.

Jag värderar kommunikation med ögon, händer, kropp etc högre än kommunikation med munnen. Men vi är alla olika.

Redline!