I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drograttfylla

Övrigt - Blandat

2013-12-12 21:00

Drograttfylla

Fråga 1
Om man blir stoppad i en rutinkontroll och blir misstänkt för drograttfylla när man kör någon annans bil, kommer denne "någon annan" få reda på vad som har hänt då?

Fråga 2
Ifall man rökt dagen innan man åkte fast i kontrollen, och dom ändå lyckas hitta det i blodet, går det då att neka och bara torska på ringa narkotikabrott istället för att torska både på ringa och drograttfylla.

I teorin, alltså.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-12-12 22:00
inte är det rutinkontroll om du "kört på" någon??

hur som helst.
blir det rättegång och dom kommer hela sverige att få veta. speciellt "offret".
det blir rättegång om du varit med i en olycka och hävdat oskuld.

har du rökt dagen innan så syns det säkert i piss och troligtvis i blodet också och du kommer med största säkerhet torska för drograttfylla.

endast folk som kommer från typ holland kan gå omkring med thc i blodet utan att få pröjsa bot.
har du en biljett eller liknande från portugal eller holland så kan du kanske hävda att det är "gammalt" och så KANSKE dom förbiser det.

för att göra det svart/vitt
1) ja, om det blir rättegång

2) man ska alltid neka! DOM ska bevisa, inte du. det går inte att torska på ringa och drograttfylla på samma gång. det blir drograttfylla om dom sett dig vid ratten.
nekar du kan det bli rättegång och då kommer du inte kunna dölja att du varit påverkad. i stort sett alla domar är offentliga och en dom som involverar drogratfylla är det garanterat!

du borde lägga ut scenariot lite bättre så kanske du kan få bättre svar.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-12-12 22:27
Menar att man kör en annan persons bil och torskat när ja kört den. Inte kört på nån annans bil hehe :p

2013-12-12 22:36
Men för o göra det hela tydligare så..
Idag när jag åkte bil hem från jobbet och blev stoppad. Fick pissa på plats i blev medtagen till stationen för misstanke om drograttfylla. Och eftersom ja rökte igår kväll så antar ja hade kvar i blodet.
Saken är att jag lånat bilen jag färdades i, och jag vill inte att bilägaren ska få reda på att jag torskade när jag körde dennes bil. Kommer ägaren på nått sätt informeras om vad som hänt.

2013-12-12 22:44
nej, ägaren till bilen kommer inte få reda på nåt om inte ägaren till bilen tänker kolla igenom alla tingsrättsdomar från och med när din dom kommer och själv koppla ihop 1+1 ;)
dock tror jag du är körd på pisset ändå och eftersom du körde så kommer det bli lite jobbigt. drograttfylla blir det om dom hittar nåt.

lycka till!

och ge dom inget extra. dom ska bevisa allt!

-Mark Twain

2013-12-15 04:09
ok tack för hjälpen o för snabba svar :)

men fan, snuten sa att jag va misstänkt för 2 brott, narkotikabrott och drograttfylla men dom kan alltså bara fälla mig för ett..

men man blir ju less på samhället när man kan bli av med sitt körkort fast man är helt nykter...

Poet

2013-12-15 07:09
Du har ju uppenbarligen brukat och åkt innan det försvunnit helt.

Grattis ditt liv är skit!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-12-15 11:38
asså, dom kan döma dig för narkotikabrott om dom blundar för körningen eller hittar en liten knarre....men det är ändå oftast rabatt på flera brott. två blir väldigt ofta ett.

men hade du endast skit i blodet kan det inte bli mer än d.r.-fylla

men man blir ju less på samhället när man kan bli av med sitt körkort fast man är helt nykter

eller hur!
folk kan supa rätt hårt och bli tagen utan att det blir mer än lite böter...sällan körkortet rycks även om körningen de facto kunde dödat många människor.

men känner dom lukten av lite gräs så rycks körtkort och så ska man pissa i (hur många månadet??) för att få tillbaka chansen att ta kortet igen.

dagens ord - alkoholglorifiering

-Mark Twain

2013-12-15 16:48
Doggson
saken är ju att jag inte hade gjort det.. ja hade precis slutat jobbet o var på väg hem, hade inte rökt nått sen kvällen innan.

Blweria
ok får hoppas det bara blir ett av dom iallafall..

skitsamhälle

2013-12-15 17:24
lycka till!

skitsamhälle

vänd ilskan mot samhället till en kamp för legalisering?
I did.

-Mark Twain