I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur har dom filmat dj cut killer scenen i La haine?!

Övrigt - Blandat

2013-12-17 20:12

hur har dom filmat dj cut killer scenen i La haine?!

Jag har undrar det jävligt länge, försökt att googla den här skiten oxå men hittar inget.

Känns ju inte som att det är sån helikoptergrej som man ser i alla svenska rapvideos på sistone utan att kameran mer går på en bana..jag är verkligen inte insatt så kanske inte ska gissa för mycket..

ajaaa dela gärna me er av vad ni tror..skulle va fett som fan att filma nåt liknande

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2013-12-17 20:33
Mest största sannolikhet så är det nog en skylift.

Källa: Jag håller på med film, så det är min sofistikerade gissning. Kan dock ha fel :)
At the gates of Eternity...
Admin

2013-12-18 12:12
Men en skylift rör sig väl inte så snabbt? Och kameran flyger ju över träd och runt husknutar. Kanske iofs går att lösa genom att placera den i mitten, zooma in och ut en massa och sätta fast kameran i ett sånt där stativ de har på fotbollsmatcher.

Om de inte använt helikopter, kan de inte ha använt nån form av luftballong?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-12-18 18:16
Har tänkt på det också, helikopter var vad jag trodde. Oavsett, sjukt fet scen i en sjukt fet film.
Casper the dopest ghost in town!
Poet

2013-12-18 20:32
Evo: Jag tror jag har fel. Finns skylifts som går upp till sjuka höjder, 50 meter och grejer. Och så jättehögt är det ju inte heller, DJ'n är på 4:e våningen, ca 15-18 meter högt. TS sa också att han upplevde att kameran gick i en "bana". Därför jag rent spontant tänkte det var en skylift. Men efter att ha sett scenen ett par gånger igen, speciellt mot slutet av den när den går över parkeringen, så fattar man att det förmodligen inte är en lift. Jag är övertygad om att det är en helikopter. En ballong hade varit för slö att manövra.

2013-12-19 17:05
Behöver inte vara en riktig helikopter. Det kan vara en radiostyrd helikopter med kamera på. Kanske var det du syftade på angående det du sa att man ser flygscener i svenska rapvideos men är man stadig på handen så =) Tänker att det skulle vara lite riskabelt att köra en riktig helikopter så nära husen.

2013-12-19 17:09
Verkar som att jag hade rätt:

Hello Matt,

I'm Emmanuel Previnaire the founder of the Flying-Cam system (www.Flying-Cam.com).

The shot was done with our crew using the Flying-Cam I Unmanned Remote helicopter. At that early age of the system we had only a fixed camera head and as you describe the shot started in front of the window with the Remote PIlot on top of the roof and flying away between the building.

Since then we have developed the Flying-Cam II with a remote head and recently we are developing the Flying-Cam III that will be using fully automatic Pilot with active stabilization.

Fell free for any other questions... :)

Sincerely,

Emmanuel.

http://www.cinematography.com/index.php?showtopic=43731
Poet

2013-12-20 13:04
Rush: Jag tror TS (jag gjorde det i alla fall) syftade på små helikoptrar/drönare :)

2013-12-20 15:08
BC99: Ok, men du gissade också på en skylift så det var lite svårt att beräkna var nivån låg =)

2013-12-20 16:14
är inte en radiostyrd helikopter en riktig helikopter?
är det verkligen storlek som bestämmer vad som är riktigt eller ej?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain