I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: Raidmax Scorpio datorchassi

Övrigt - Köp & Sälj

   
Groupie

2005-03-09 18:20

Säljes: Raidmax Scorpio datorchassi

jag hade nu tänkt att sälja mitt chassi eftersom jag måste ha pengar till ett nytt servrchassi och dom är dyra.. chassit kommer med 7 stycken fläktar, 3 80mm fram, 2 80mm bak, en 80m i fönstret som det lyser blått från och en 120mm i taket som jag själv snyggt har moddat dit med ett fint fläktgaller å allt! stolt =)

chassit har med sina alla fläktar mycket goda kylningsegenskaper! för att kunna driva alla fläktar följer det också med en fläktkontroller där man kan ange vilken volt man vill ge fläkten, dvs reglera varvtalet så att datorn låter mindre när man tex ska sova..

fläktarna bak är raidmax's egna fläktar samt den i dörren, dom 3 i fronten som kyler diskarna är zalmans tysta och pålitliga fläktar! sist men inte minst, värme stiger ju och eftersom man inte vill att all värme ska åka igenom det stackars nätagget har jag satt in en stor 120mm fläkt i taket med ett bio hazard fläktgaller som täcker!

nedan kommer info:

chassi : www.alinasystem.se
coolt gamerchassi

fläktkontroller: kylning.com
exakt likadan fast silver så att det matchar chassit

80mm fläktar: www.inet.se
bra och tysta fläktar

120mm fläkt: kylning.com
väldigt tyst och bra, sänkte tempen med 5 grader på cpu tex..

fläktgaller:kylning.com
snyggt fläktgaller i toppen av lådan

priset för detta har varit på runt 1200-1500 med frakt också och jag hade tänkt mej runt 600 för allt! finns att hämta i danderyd ca en mil norr om stockholm..

(,_____(ò_Ó)____,) this big