I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skivor säljes: amerikansk & svensk hiphop, Cornelis vinyl mm

Övrigt - Köp & Sälj

   

2007-09-27 22:37

skivor säljes: amerikansk & svensk hiphop, Cornelis vinyl mm

hejsan

har lite skivor som jag gärna skulle vilja bli av med i och med att jag aldrig lyssnar på dem; eller andra djupa personliga skäl som en skiva till salu nu kan ha. dem är egentligen inte dåliga i sig, i alla fall inte alla, det är helt enkelt inte min smak riktigt. de är i bra skick så är någon intresserad så skicka ett "whoa mess".
Jag försökte vara en aningen beskrivande i rubriken, vilket blev ganska ospecifikt för det är en ganska generös blandning av skivor jag vill bli av med, även om den e ganska tunn. men ändå.=)

för övrigt betalar den eventuelle köparen frakten; vilket jag erbjuder mig till att informera om ifall ni vill efter jag har vandrat ner till pressbyrån och frågat den smala tanten med småpåsiga kinder om den.




Cage - Hells vinter - 2 cd version -  50 kr
Atmosphere - Seven headshots - medföljer best of anticon eller någon liknande skiva och en dödshäftig affisch - 50 kr
GZA - Legend of liquid sword - 40 kr
Mr Scruff - trouser jazz - 40 kr
Mr Scruff - Keep it unreal - 40 kr
Timbuktu - Oberoendeframkallande - 40 kr
Snook - vi vet inte vad vi ska men vi ska komma dit - (första versionen ifall det berör någon. alltså inte den digitalt "nymastrade" skivan som släpptes nån gång senare där man eq:at låtarna tunnare i ett blåögt försök att få det att låta bättre) - 40 kr
C.K. - luften är fri - 40 kr
MBMA - Nu ännu drygare EP - 40 kr
Svenska akademien - Gör det ändå - 40 kr
De efterblivna - Players & pimpar - 60 kr
Bob Marley - exodus - 40 kr
Lars Demian - ännu mera jag (en "best of" skiva kan man säga) - 40 kr


Två vinyler hittade jag också i skrivandets stund!
2 stycken cornelis Vreesvijk vinyler:

Cornelis Vreeswijk - Spring mot ulla spring - exemplariskt skick - 80 kr
Cornelis Vreeswijk - Visor & oförskämdheter - något kantad fodral samt ett lite knassligt tunnpapper som håller om skivan - 80 kr

Anledningen till att jag vill ha lite mer pengar för dessa två Cornelis plattor är att det är originaltryck, Det är alltså blå Metronome etiketten på skivorna, vilket det bara var på första pressarna. De senare utgåvorna har gula etiketter. Går du till någon second hand skivaffär och frågar skulle personen du möter troligtvis både kunna bekräfta att de är förstaupplagan samt att han eller hon skulle sälja dem för omkring 200-250 kr styck, åtminstonde i Jönköping.


Skicka "whoa mess" vid intresse så kan jag informera mer vid köp om frågor, hur vi gör med pengar och vad frakten kan kosta och allt annat man vill veta.!