I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beställ hem saker från usa till halva priset

Övrigt - Köp & Sälj

2008-05-28 05:16

Beställ hem saker från usa till halva priset

Du beställer sakerna till min usa adress ( bor i new york området )

Jag lägger grejerna i ett paket signerat GÅVA direkt till din svenska adress ( du betalar inga tullkostnader )

För detta tar jag ett mindre arvode och vi båda tjänar vars en peng.

PMa mig om nån är intresserad, gör redan dessa grejerna med vänner och bekanta som sparar REJÄLT på att handla hem från usa just nu då dollarn är låg, och jag har inget emot att tjäna lite extra pengar.

Mvh //

2008-05-28 10:07
Jag får väll ställa frågan som de flesta lär göra, ursäkta min skepsis...
Du har ett nytt användarkonto på whoa och ger inga beskrivningar om hur du garanterar att skicka ordern till personen i Sverige, någon form av säkerhet att personen faktiskt får paketet? Du får nog vara lite tydligare och ge lite refferenser.

2008-05-28 10:47
Word på DejaVu, hur ska man kunna lita på diggggggg?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-05-28 11:20
word
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 12:12
du betalar först när man har fått hem sakerna så betalar vi dig .
Lyssna först, snacka skit sen

2008-05-28 13:54
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att:

* det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och
* försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.

För övrigt skulle jag aldrig lita på dig i vilket fall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-05-28 13:56
Vi ser alltid vem användaren är.
Jag skyller allt på Emma!

2008-05-28 16:08
BountyBoo
Ni kan se deras andra konton förmodligen och eventuell IP-adress, säg att användaren verkligen befinner sig i New York och man inte får grejerna så blir det nog svårt att få användaren fälld i domstol via en svensk anmälan. Ni kan nog inte se vem användren är om inte någon av er jobbar vid de administrativa delarna på den ISP användaren är kund hos och till och med då begår ni rätt grova brott i alla fall i Sverige om uppgifterna medlas ut.

Zup hade dock en bra lösning där.

2008-05-28 17:04
å andra sidan, vem fan har åkt på tullavgift? och hur ofta händer det?
vadå? jag dyster?

2008-05-28 17:27
ganska ofta

2008-05-28 18:04
jag har åkt på tull avgift 2-3 gånger MAX och hela mina skivsamling, studio utrustning är från usa!
Min Blogg: http://www.myvinylweightsaton.blogspot.com/
Säljer Alltid Lite Vinyler, (Classics/Rare/Övrigt) Kolla In: http://www.discogs.com/sell/list?seller=cHEs

2008-05-28 19:28
mena moms, moms åker man ju på ganska ofta om det inte är märkt gift under 50
Toastare

2008-05-28 19:36
Kaneida, det är enklare än du tror sånt där...

Men han sitter i NY ja..
Jag skyller allt på Emma!

2008-05-28 20:30
jag åker på tull hela tiden fan

2008-05-28 22:59
sist åkte jag på tull på 1500.. de sög.

2008-05-29 19:58
haha alskar skepsisen... men fullt forstaeligt...

po hemdatorn har jag svenska bokstaver, inte po denna datorn..

Ja, hur ska man kunna lita ? inte vet val jag, men om man bestaller grejer online till min adress so betalar man med sitt visa kort, det enda jag behover fo in po min bank ar cash till transport kostnaden... har svenskt bank konto ockso, so inga jobbiga wire transfers...

pma mig so kan jag ge min msn adress, dock e jag online cirka 2 po natten er tid efter jag slutat jobba min lokala tid :)

och med tullbiten, om vardet inte overstiger 500 sek , DET E KORREKT, darfor skriver jag ner vardet po aviseringen givetvis till under 500... jag har rutin.

2008-05-29 23:43
..och shipping insurance? Paket kommer bort och går sönder dagligen.
Man kan aldrig försäkra en vara till mer än "värdet". Skriver du ner något som är värt 10.000 till under 500 så är det kört om något händer.
dvs om inte ersätter det? ;)

2008-05-30 00:09
Jag brukar iofs bara be människorna jag handlar av i Usa att signa det som gåva. Hitills har det funkar fint.

Å andra sidan kan denna form av verksamhet vara trevlig om man handlar av större företag men man hade ju gärna sett någon form av säkerhet.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-05-30 01:19
Hu$lteman!

i trust dude. make an investment ;-)

2008-05-30 05:44
hustle skulle jag inte kalla det, snarare försäljning av tjänst...

och den som sa att paket försvinner dagligen, det beror på vilken service du köper... ett par snowboard boots med expressflyg 5 dagar max leverans till dörr sverige går på 360 kr, killen jag skicka till sparade 2000 kr på att köpa här istället för hemma...

har fått lite mail nu, hör av er fler om ni vill ha hjälp!

2008-05-30 15:31
Jag vill gærna få bekræftat från folk som provat innan jag ger mig in på en sånhær sak.

2008-05-30 16:55
alumni P0

pma mig din msn so fixar vi det :)

2008-05-30 17:28
BountyBoo:

Lite off topic men ... LOL! ;)

2008-05-30 17:40
folk kanske kunde skriva om dom testat honom och hur seriös han var?

2008-05-30 21:43
kan tänka mig detta, men ett tips är att alltid fråga säljaren i usa att göra precis samma sak, alltså skriva gåva på custom sticker och att skriva ner värdet på skiten, se även till att dom ej skickar med invoice i paketet, annars kan man alltid köra igenom en sådan kontakt som ovan
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-05-31 00:27
IllicitMuzikGBG P34

helt rätt men när min brossa provade det så fukka dom upp det med att lägga fakturan i paketet, och iochmed där va reklam på utsidan av pakeket så hade tullen öppnat det... sen dess får jag ta hand om alla hans polares skit som beställs också:P men det e soft...

2008-05-31 01:24
^ jo sån skit kan hända, försöker bara hjälpa folk att förstå, jag har inget emot att göra sådant som du säger, har dock folk i usa redan, men vem vet, kanske behöver din hjälp ngn gång ändå, och för folk som ej litar på detta, använder man paypal så är man säkrad emot blås skit i stort sett, får man ej sin skit så anmäler man det till paypal inom en viss period så brukar det lösa sig, så hoppas ni kan lita mer på detta nu ^

mvh IllicitMuzikGBG
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-06-07 02:46
denna vecka skickar jag mycket, kommer lägga upp referenser här snart om folk vill ha det dvs... buy buy buy people. dollarn under 6 bucks nu om man använder ett svenskt visa kort !! air force under 400 kronor.... heeell yeah

2008-06-07 12:01
Man är ju lite sugen på PS3 =)

2008-06-07 16:31
hur mycket brukar frakten gå på? hur mycket tar du för denna lilla tjänst?
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-06-08 17:15
Jag är på när jag får lite referenser.

2008-06-08 20:21
Vad har du för kontonummer!?

2008-06-12 13:41
maila mig privat med alla era frågor, och johan, kontot är ett svensk konto så det är enkelt att föra över pengar itll mig...swedbank... sen handlar jag frakten på mitt svenska visa så det löser sig...pma mig, mycket business på gång nu , så referenser kommer komma upp snart

2008-06-27 17:25
well?

2008-06-27 19:08
eller hur, vad händer?
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Graffare

2008-06-29 15:37
Ganska lätt att sitta över proxy och låssas att man sitter i NY iofs?

2008-07-04 15:22

Jag vet inte riktigt vad som hände, fick ett tjugotal emails, har skickat bilder till folk på själva produkterna på hyllan i butiken för att visa att priserna är ärliga som jag uppgett osv osv, men sen kommer ingen till skott! Har ett par som ska återkomma efter den 17 juli då jag är i sverige nu och inte kan fixa sändningar.

Hoppas kunna komma upp med referenser snarast!

2008-07-04 16:05
Så... New York säger du.

KawsxAF1orna kommer troligtvis att släppas exklusivt i NY nu i Juli, jag kan alltså inte beställa dessa nånstans. Kan du kirra ett par åt mig, strlk 10?

Annars kommer jag ta upp dig på det här med skickande av Af1or lite senare, har precis beställt massa nya, och kom precis hem från ett år i USA. Men 400 för AF1or är inte alls illa.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-06 16:20
jepps jag kan hooka, pma mig så bestämmer vi mer details, behöver jag köa o sånt nånstans när dom släpps osv ? msg me :)