I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spel till Super Nintendo och Nintendo 8 bitars! (perfekt skick)

Övrigt - Köp & Sälj

2008-06-30 15:59

Spel till Super Nintendo och Nintendo 8 bitars! (perfekt skick)

Spel till supernintendo och nintendo 8 bitars, i perfekt skick!

Hejsan säljer nu spel till Både snes och nes. Spelen är givetvis svensksålda och alla funkar utmärkt!

Spelen är följande, och är värderade enligt priserna på flera olika tvspelsaffärer.!

Supernintendo
Castlevania, i mitt skick, (dvs bra) mellan 330-400kr (komplett ink svensk manual)
Looney toons, 200 kr (men mitt är lite risigt men funkar dock alltid perfekt och på första försöket) så säg 100kr (komplett med manul,kartong,spel)
Sim city 200kr (kartong och spel)
Pga tour golf 150kr (komplett svensk manual)
super soccer 99kr (komplett svensk manual)
alladin 99kr (endast kasset)

totalt ca 1100kr. men köper du alla spelen på en gång får du dom för 750kr + fraktavgift på runt 100lappen , ca 30% rabatt.

Nintendo 8 bitars
Metroid ca 500kr (ink den exklusiva kartongen)
Bart vs the world ca 250 kr (med svensk manual)
Life force salamander (rasslar lite i kassetten , men funkar utmärkt) ca 250, men den kan vi säga 150kr
Popeye (karl alfred) mellan 350-400kr (endast kasset)

Värdet totalt på nesspelen är mellan 1200-1300kr, där kan du få paketetpris på 900kr. också där 30% rabatt!

Bud kan ni lägga här och/eller i pm. Kom med bud även om dom inte matchar priserna här, vissa kanske kan säljas billigare med en bra motivation. Om flera är intresserade av samma pryl säts ett datum på 1 dag och den som är villig att betala mest får således spelet! Bilder finns, pm din msn så addar jag dig!

Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-06-30 16:03
Vad är motiveringen till dina överpriser för NES8???
"You probably told your man about us on his birthday"

2008-06-30 16:30
Överpriser?

Det är som sagt värderingar enligt tv-spels säljande affärer både irl och på nätet. kollar efter vad dom tar för spelen i mitt skick, och sänker priset lite. Men som sagt, vill du ge ett lägre bud är det alltid välkommet, dock är det långt ifrån säkert att det accepteras.

Hoppas du är nöjd med svaret du fick på din fråga, annars är du välkommen att skicka ett pm.

2008-06-30 16:31
Dessutom är popeye och Metroid mycket efterfrågade på marknaden. Det är populära samlarobjekt och därav lite högre pris.

2008-06-30 16:33
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=67581748

kan även tipsa om detta spel som går ut ikväll för fyndpriset 199!!

Om du köper samma spel på nätet får du betala mellan 6-700kr. Så passa på!

2008-06-30 17:43
så fyndigt att ingen vill betala 199 spänn för det. du har otroliga överpriser, inse det. tv-spelsaffärer tar alltid ockerpriser för sin gamla spel. fattar verkligen inte vem som handlar där.

metroid - 100 (200 om det är komplett)
Bart vs the world - typ 50-70 spänn
Life force salamander 40-50 spänn
Popeye - runt 70 spänn

där har du realistiska priser.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-06-30 18:24
nå jåå : vafan ska du bry dig för? efterblivna fanskap....
BAHA!

2008-06-30 18:36
aww, lilla gossen blev ledsen. såja, du får säker lite godis av din mamma.

2008-06-30 18:51
Men asså klaga inte på folk som har invändningar, klart man måste säga något när snubben sätter flera hundra procent överpris på grejerna, finns mkt korkade människor här och det är ju inte så nice ifall de köper något och sen inser att de blivit fett hustlade?

2008-06-30 19:29
"...finns mkt korkade människor här..." Låt dom lära sig då....men visst jag förstår dig!
BAHA!

2008-06-30 19:47
Droppa skitsnacket, ta det i era gästböcker, Gaia, skulle jag hustla någon genom att sätta överpris. Välkommen till världen. Mina spel är i BRA skicka, SAMLARspel. vill du sälja dina spel för 30-40 kr gör det på lopps snälla du. ockerpriser kan jag få om jag säljer mina spel till tv-spelsaffärer för då får jag runt 200kr! Så priser under 100kr finns nog bara i dinna drömmar eller om någon som är mentalefterbliven på riktigt säljer sina spel. om du inte har intresse eller en fråga om produkten behöver ni inte skriva här!

Har för övrigt redan fått bud så sch om ni bara skriver för att dryga er

2008-06-30 19:50
Och föresten , Nå ja, hoppas du säljer 8 bits spel, jag köper alla dina för 100kr styck kan vi säga då? då gör ju du en "jättebra affär"

2008-06-30 20:16
seriöst? 200 spänn för en nes-kasett? vilka affärer ger så mycket? berätta!

sen så är dina spel i varken bra skick eller samlarspel. om dom vore inplastade så skulle du nog få ut dom priserna du begär men nu är dom inte ens kompletta.

2008-06-30 20:32
Bla en lokal affär!

http://www.gamereplay.se/index.phtml?navid=11&show=49
där har du för 180kr (metroid utan manual) har dessutom det ovanliga omslaget.

http://www.gamereplay.se/index.phtml?navid=11&show=22
popeye

du kan själv kolla på den sidan

2008-06-30 20:41
herrejävlar vilka priser! 1180 kr för bubble bobble!!! det är ju sinnesjukt, finns det verkligen så efterblivet folk som ger så mycket? men men, låt oss nu ta en titt på vad folk faktiskt betalar för dessa spel

Popeye - 76 kr

Metroid - 170 kr (med fodral)

Life Force Salamander - 183 kr (komplett och bra skick)

Bart vs The World - 125 kr utropspris, inga bud.

2008-06-30 20:49
ja tradera är ett lotteri, om man letar lite hittar man säker mycket högre priser. Förövrigt förstår jag inte vad du gör i tråden? om du inte är intresserad behöver du inte skriva

2008-06-30 20:53
tradera är inget lotteri, folk betalar inte hur mycket som helst. visst priserna varierar ett par tior upp eller ner men dom kommer aldrig upp i dina fantasipriser.

vad jag gör i tråden? jag vill ta ner dig på jorden och få dig att inse att du aldrig kommer få dina spel sålda så som du håller på.

1. Kan jag sälja spel till Gamereplay mot kontanter?
SVAR: Nej, du måste köpa andra spel.
Du gör då en köp/säljorder där din säljorder max får uppgå till 50% av köporderns värde.

och där sprack min lycka. man måste alltså köpa spel för deras extrema ockerpriser för att få sälja sina spel där.

2008-06-30 20:59
Du får tro vad du vill, jag har dealat med tvspel till nes och snes i 3 år nu. Folk betalar mina priser då dom kan lita på produkten och servicen dom får. För dig kan det tyckas vara omöjligt. Men för folk som samlar är villiga att betala mer. Sen kanske tradera är alla är arbetslösa låtsasrappare inte kan hosta upp domma summorna så är det fine. Jag skrev i mitt första inlägg att folk är välkomna att lämna valfrittbud till mig och det har folk gjort!

2008-06-30 21:01
Tradera är delvis ett lotteri, det är alla auktioner.

Om du ska köpa en tavla och ingen annan är intresserad får du troligtvis tavlan direkt. Men är det 10 personer som vill köpa den kommer det bli en häftig budgivning. Så är det även på tradera. Samma objekt kan gå för 99kr eller 299kr, allt beroende på tillfälle och hur många som verkligen vill ha det. så det är lite lotteri och tillfälligheter. det vet jag som sysslar med sånt har mannen

2008-06-30 21:11
DAAAAAAAAAMN! 3 år, du är en expert alltså. hahahaha

kul att du kör

2008-06-30 21:22
från och med nu är nåå jåå och min konversation via pm.

Ni som vill bjuda är fortsatt välkommen hit eller att skicka ett pm

2008-06-30 22:10
hahahah. battle i tvspelsförsäljning. priceless!
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.

2008-06-30 22:50
många spel går för 3-600kr på tradera, nes 8 bit då
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-06-30 22:55
and-one så sant så. Du var ju intresserad av mina snes för några dagar sen. Kan du skicka ett pm om det fortfarande är aktuellt

2008-07-01 01:25
Hade jag det värdelösa spelet popeye så skulle jag ge det till dig kompis
Producent

2008-07-01 01:28
erik släng upp bilder på spelen då. jag vet mycket väl vad som är samlarskick och inte! är dom tyska eller från bergsala? är dom tyska/spanska/franska så kan du ju förvänta dig att en svensk kommer fnysa åt dig om du säger att det är samlarspel. däremot om det kommer från bergsala, och är MINT skick på kartongen, frigolitbiten, har originalnintendo plastficka samt har en mint manual, mint ettikett samt inte är gulnad plast, så tar du itne överpriser. och med mint skick menar jag att det ska se ut som du just har rivit av plastförpackningen dom brukar komma i.. ja iallafall, om dina spel uppnår allt det där så tar du rätt priser. men det är -VÄLDIGT- ovanligt att hitta sådana spel.

anledningen varför folk på tv-spelsaffärer tar så mycket är för att dom har en verksamhet och KAN göra det. det är samma sak med vinyler.

retrosuperstore hade OK priser när dom fanns på nätet. dock finns dom itne längre, så folk går överstyr med sina nätpriser. vilket är 100% bullshit.

nesspel är fan ite värt ett skit i dagsläget. det är liksom itne som ett årsvin.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2008-07-01 01:33
kan tillägga att jag har över 100 originalnesspel (och över 250 retrospel överlag) så jag vet vad jag talar om, så snälla kom inte med något helt övermoget motargument.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Poet

2008-07-01 01:33
Ni har delvis rätt, trådskaparens priser är liiite för höga, men inte mycket, själv har jag samlat åp både SNES och NES spel under 11 års tid och det där med att Metroid med kartong enbart skulle vara värt 200kr kan du köra upp någonstans, är kartongen i ok skick så minst 300.
Jag har ätit pannkaka!

2008-07-01 13:00
jag orkar inte hosta upp bilderna på nån internetlänk men ni är välkomna att skicka er msn i ett pm så addar jag för jag har bilderna på datorn!

Fyra och Milk tack för det finns vettiga personer på whoa!

2008-07-01 13:54
förövrigt, ja bergsala, alla utom alladin till snes och looney toons till snes

2008-07-01 15:39
Bra priser , fina paket. Ta det på Tradera/Ebay istället för på detta jävla snålforum. Folk har fan åsikter om allt dom inte vet ett skit om..

..och?

2008-07-02 12:21
hehe, kul att det är fler som håller med mig än är emot mig ang priserna.

Men vi skippar det snacket nu tycker jag och lägger bud istället!
Super mario 3 till nes är borta!

alla andra spel finns kvar och alla funkar bra, spelade både nes och snes igår.
i värsta fall får man blåsa i spelet och i connectorn ett par gånger så funkar det perfekt efter det

2008-07-02 12:51
Varför massa tjaffs om överpriser? Inse att det är såhär gamla spel är värda nuförtiden.. har sett gamla spel som går på mycket mer.

2008-07-02 13:04
yes, det jag har sagt hela tiden, nu droppar vi snacket om över/underpriser och koncentrerar oss på försäljningen.

Finns som sagt bilder på min msn pma er msnadress. Alla bud är välkomna så skicka ett bud även om dom inte matchar.

IDAG HAR JAG ÄVEN EN BONUS, KÖP ETT SPEL/PAKET IDAG OCH JAG BJUDER PÅ FRAKTEN!!!!

2008-07-02 13:06
Umm, grabben, jag är inte så ovetande som du verkar tro, jag hänvisar till fyras inlägg. Att köpa ett ex i mint kvalitet jämfört med bara en kassett är stor skillnad, men kör du på din 400 kronor för Popeye bara kassett, du får säkert sålt den.. Spel som "rasslar", inte går igång alltid, har repor, saknar saker, har grafikfel eller andra småsaker sjunker direkt med nästan hela priset.

2008-07-02 13:17
Gaia jag rekomenderar att du tar en läskurs mannen. Mina saker funkar perfekt, både salamander och looneytoons har rasslat sen jag köpte dem för ca 10 års sedan. Men dom funkar felfritt spelade dom igår. Mina saker har inte repor, dom har inte grafikfel.

Skriver det för ca femte gången nu, jag vill inte ha fler inlägg om det är överpriser eller rätt att ta priserna. Då hade jag startat en tråd i ett annat forum? Jag har postat det för jag vill sälja sakerna. Men tycker du 400 är för dyrt för ett popeye med dammkasset i nästan mintkondition kan du skicka ett pm med 250kr bud, dont bother.

sluta bitcha nu och lämna tråden om du inte är intresserad av att bjuda.

2008-07-04 12:20
upp.!

2008-07-05 22:07
För er som tyckte det var dyrt! Nu ligger alla 8 bitars spelena ute i ett paket på tradera för bara 1kr!! passa på att fynda!

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=68016252

och ge mig mer bud på snes spelen.

Upp!

2008-07-06 09:42
Härlig tråd!! :) finns sköna humorinslag i den!!!!: !11

2008-07-06 14:14
Haha, ni som kommenterar överpriser och liknande, vet ni vad VÄRDEN är på sådana här spel?

Tydligen inte, om någon av tror att värdet är LÅGT för att de är gamla så är det dags att nypa sig i armen.

Ett utav spelen i Castlevania-serien får du närmare en tusenlapp för.

Skulle valt att sälja dina spel på tradera istället för här.

Och yez, Im a collector! Alltifrån Nes->Gamecube

2008-07-08 10:22
upp!

2008-11-22 17:33
Fina snes priser

Fruktansvärt löjliga nes priser

Upp..