I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] Försök hitta dessa t-shirts någon annan stanns.

Övrigt - Köp & Sälj

2009-10-15 16:56

[Säljes] Försök hitta dessa t-shirts någon annan stanns.

jag designar egna tee's och har slängt upp dem på min blogg. orkar inte klippa-klistra in bild länkarna så jag hänvisar er till min blogg, det är lätt värt en titt.

ge mig intresseanmälan här eller direkt i bloggen.

jag tar intresseanmälan just nu då jag håller på att kommunicera med diverse företag.

adress: Länk till http://chiinow.blogspot.com/

2009-10-15 17:47
Svårt att ta det seriöst med den rubriken.
Annanstans...
 HELSINGBORGS IF!

2009-10-15 17:59
okey, nu när du har rättat mitt slarvfel så kanske man kan fokusera sig på det jag försöker förmedla i tråden...

2009-10-15 20:26
eftersom min trovärdighet visst vart ifrågasatt så tog jag mig tiden att klistra in bild länkarna ändå, som sagt så håller jag på att brevväxla med några företag så om intresset för mina tröjor finns så börjar jag trycka upp dem ASAP.

more to come... P

2009-10-15 20:34
gör ett till försök

2009-10-15 20:35

2009-10-15 20:40
OBS! jag kommer eventuellt att behöva krympa ner några av designerna då olika företag har olika begränsningar.

Jag tar gärna emot konstruktiv kritik, allt från placering av trycket till färgschema.

2009-10-15 22:24
Jag gillade alla men inte riktigt min stil. Skulle köpt den först med Kanye om den såldes till vettigt pris.

2009-10-15 23:26
kul att höra!

baserat på den prisplan jag har fått från företaget som är mest aktuell just nu så skulle prislappen landa på 260:- per tröja.

2009-10-15 23:48
det är lite synd att man går miste om detaljerna i bilderna då dom är så pass små.

i Michael Jackson bilden, när han har afro, så är det ett "Halftone" mönster som skiftar från en orange nyans till ljus gult.

halftone är alltså:

2009-10-25 15:02
ny design uppe på bloggen, check it out n' get back at me

2009-10-25 15:47
Jävlar vad feta grejer! Vad är priserna? Är ruskigt intresserad av att köpa 3-4 stycken.

2009-10-25 16:45
orginella. verkligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-25 17:13
gradient är halftoner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-25 21:01
Jag är intresserad av hit&run iaf,
Men skulle gärna vilja se bild på färdigtryckt innan jag köper.

2009-10-25 22:15
Kommer troligtvis sätta igång att trycka upp dem i dagarna. Hittills så har jag kollat om det fanns en marknad för tröjorna. Trycker troligtvis upp 2 - 3 stycken utvalda designer och lägger upp dem på bloggen så fort jag har dem i handen, jag håller er uppdaterade om slutresultatet.

help to spread the word, be gärna kompisarna att ta en titt i bloggen.

P.

2009-10-25 23:40
snygga! Skulle kunna tänka mig att köpa den blåa pacman tichan
jag har alltid rätt.

2009-10-26 09:26
hojta när du slängt upp en blld på Hit& run teen så hör jag av mig :)

2009-10-26 12:04
Ser bra ut, ser fram imot att se hur dem kmr se ut på riktigt.

2009-10-26 22:27
Är det bra kvalité? kan ha ett erbjudande.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2009-10-27 00:26
Kan säga att jag är minst lika förväntansfull att se dem som ni.

Zoom-Zoom Jag kommer att lägga en beställning på 1-2 test tee's till mig själv för att kolla kvalitén på trycken, jag håller som sagt på att bolla fram och tillbaka med olika företag så när jag känner att kvalitén har mött en viss standard så kommer jag att slå upp"dörrarna" och börja sälja dem.

Jag kommer att lägga upp bilder på "prototyp" t-shirts'en denna vecka eller nästa så håll ögonen och öronen öppna för jag kommer att uppdatera här samt på bloggen.

P.

2009-10-27 10:04
kan tipsa om att Länk till http://www.silhuett.se har bra kvalité på sina tryck.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2009-11-14 20:16
tack för tipset Zoom-Zoom

en liten tjuvkikning på vad som är på gång:

2009-11-14 20:20

2009-11-14 20:44
lol du kan ju inte trycka upp motiv du inte har rättigheter för, likväl som du sätter vattenstämpel på dina egna designs.

2009-11-14 20:49
jag sätter vattenstämpel på dem för att få mer uppmärksamhet till min blogg då det är där jag huvudsakligen uppdaterar.

jag har väll all rätt till att trycka upp motiven om det är jag själv som har gjort dem från scratch

2009-11-14 20:55
Nej så fungerar inte upphovsrätten, man ser ju tex direkt att det är Kanye west osv vilket med all sannolikhet klassas som lagöverträdelse. Men jag vet inte, du gör väl inte så mycket pengar av verksamheten så det är nog lungt.

2009-11-14 21:06
man kan läsa i upphovsrätten att
"Den som har skapat ett litterärt eller konstnärligt verk har upphovsrätt till verket"

så om jag har gjort en konstnärlig tolkning av Kanye West så anser jag att jag inte strider mot upphovsrätten.

Men jag skall gå djupare i texten och analysera situationen.

Producent

2009-11-14 21:39
om det är du som har gjort dom så känns rubriken bara som ett "skrytförsök" fail, fann heller ingen t-shirt som var söt.

2009-11-14 21:46
det är inget skrytförsök, skulle jag använd rubriken "t-shirts till salu" så skulle tråden falla i glömska med tanke på hur många sånna trådar som skapas / skapats.

2009-11-14 22:02
Men jag skall gå djupare i texten och analysera situationen.

Ja om du inte är medveten om problemet bör du göra det snarast.
Jag kan också göra ett konstverk och skapa nikeloggan per hand men det är ju såklart inget jag kan sälja och sätta min etikett på.

2009-11-14 22:20
Det är ju inte riktigt ekvivalent. Nike är ju trots allt ett varumärke som kännetecknas av just den loggon, visst är kanye west ett typ av varumärke för företagen som representerar honom men han faller ju inte alls under samma kategori som Nike loggon.

men som sagt, ska ta och fördjupa mig mer i saken.

2009-11-14 22:23
Hehe, tror du på allvar att du kan sälja någon ansikte utan tillåtelse?
Säger inte det sig själv?

2009-11-14 23:13
att komma med konkret bevis att det är någon annans ansikte kan vara svårt att bevisa, det kan lika gärna vara en bild på mig under halloween med lösskägg och glasögon på.

medans att göra en kopia på nike loggon och sälja vidare är helt svart och vitt.

2009-11-15 00:32
Tycker att du borde satsa mindre på antalet olika designer och kör max 3 starka som du tror säljer. Att trycka upp och ut mot armarna brukar vara svårt och dyrt.

Undrar även vad du använder för tryckmetod. Screenprinting som jag anser vara bäst är mycket svårt med tanke på dina motiv.

2009-11-15 01:17
Cuz Som det ser ut nu så kommer jag använda mig av digital transfer och direct to garment printing, screen printing är en bra metod men eftersom att mina designer är relativt rika på olika färger så medför det att kostnaderna för screenprinting skjuter i höjden då jag måste göra en mall per färg.

Själva tanken bakom min blogg är att få uppmärksamhet av kunder, både privat personer och eventuellt företag, därför vill jag visa ett så brett spektrum som möjligt.

Angående design layout på tröjan, dessa är endast preliminära för att ge kund en möjlighet att se en "fysisk" kopia på hur tröjorna ser ut i min fantasi, slutprodukten kommer troligtvis att variera en del nu när jag har fått mer kunskap men jag ska försöka hålla dem så nära min grundidé som möjligt

2009-11-15 10:14
att komma med konkret bevis att det är någon annans ansikte kan vara svårt att bevisa, det kan lika gärna vara en bild på mig under halloween med lösskägg och glasögon på.

medans att göra en kopia på nike loggon och sälja vidare är helt svart och vitt.

Konkret bevis? Så du menar att det råder det delade meningar om vilka personer som finns i dina motiv? T.ex. att det finns en majoritet av människor som inte ser att det tex är Kanye?
Det spelar ingen roll om du så hade för hand skissat upp ansiktena, om det liknar personerna får du inte saluföra produkterna om du inte har tillstånd. Det handlar inte om kutym utan om faktiskta regler.
Fråga valfri person som jobbar inom juridik som har hand om sådana frågor eller skapa en tråd på något grafisktforum om du nu vill vara på den säkra sidan.
Skivsamlare

2009-11-15 12:18
jag är intresserad av stormtrooper-tishan om den finns i stor strl. stor = minst 122-124cm runt :) (61-62cm armhåla till armhåla)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-11-16 19:43
Synd att rubriken gav en annan syn än vad du annars visar i tråden. Kunde vart mer ödmjuk om man sagt så även i rubriken ;)

Till tröjorna. Skit balla tykcer jag men hittade endå inte riktigt någon jag föll speciellt för. Och kolla verkligen upp det där ni spekulerar kring i tråden så det inte blir några problem, böterna lär ju vara skyhöga om det är så.

Lycka till och ser fram emot att se fler designer!

2009-12-03 14:53
Jag får ursäkta alla dröjsmål till de som är intresserade av mina tröjor, det är så att jag har fått vänta i ca 2 - 3 månader på att företaget i fråga ska fixa sin printer.

detta stoppar mig inte från att fortsätta designa dock, har en ny på gång som jag slänger in här under.

kom gärna med feedback.

2009-12-03 14:54

pardon my french

2009-12-03 19:00
Igen; riktigt feta tryck. Måste ha Kanye tishan

2009-12-03 20:38
Fan vad folk ska vara på honom för skitsaker?

Jag tycker du har riktigt feta tryck och hoppas att det går bra för dig!

Inte som att Kanyes jurister skulle stämma honom för att han hyllar Kanye med ett t-shirt print!
I got more kicks than Jackie Chan.
Rappare

2009-12-03 22:15
Damn!

Kanske har missat, men i vilken prisklass ligger tröjorna på?
 ööööööööööööööh

2009-12-03 22:31
HitEm Movement more power to ya

heddetheman de kommer troligtvis att hamna runt 250 - 300:-

2009-12-04 00:57
Tycker som de flesta andra i tråden att det är sjukt snygga designer.

Inte som att Kanyes jurister skulle stämma honom för att han hyllar Kanye med ett t-shirt print!

Han kanske vill ha pengar/rättighet till sitt eget ansikte. Sen ser man ju tydligt att det är Michael Jackson eller Starwars och Pac-man. Värt att kolla upp. Värt att fråga om rättigheter.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-12-04 09:39
Grymt snygga t-shirts!
kommer hålla koll på denna tråden grovt!

2009-12-04 12:19
Ni som tjafsar om copyright, tror ni verkligen alla kändisar från pengar för varje gång deras fejja blir publicerad i en skvallerblaska? Självklart får man fota och rita av någons ansikte utan att betala för det...

Annars skulle ju inte hela kändis-foto-branchen existera som den gör idag.

Att jämföra det med att kopiera en logotyp är ju bara trams.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2009-12-08 15:08

2009-12-08 15:15
jag känner att det börjar närma sig att jag trycker upp en första upplaga tee's.
( jag har fått hjälp av en person här på forumet som även trycker sina egna tee's, she needs no introduction, checka in hennes verk Länk till http://amarapordios.blogspot.com/ )

kommer börja att trycka upp 1 eller 2 motiv. Självklart tycker jag om alla mina motiv lika mycket men skulle vilja veta vilka NI vill se upptryckt/a först.

skriv en såkallad "önskelista" här nedan så får jag göra ett utval.

p

2009-12-09 13:28
Jag skulle vilja se Hit n Run iallafall