I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken bil ska man köpa?

Övrigt - Köp & Sälj

2010-01-03 11:01

Vilken bil ska man köpa?

Tjena tjena!

Är i färd med att köpa en bil och har kollat runt lite, dock är jag väldigt okunnig inom området och vill be er om råd och tips om vilka bilar som man kan få.

Jag har en budget på 130000 och vill ha en som drivs på diesel och som ska vara familjeanpassad.

Tacksam för hjälp!

Master of Irony

2010-01-03 11:44
Kanske är lite trist men jag hade gått till en volvohandlare och köpt en begagnad volvo v70 diesel eller en v50 diesel.
http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-03 13:21
kolla efter lite dyrare bilare som ligger på 150 000, har du tur kan du pruta ner de. Hade jag varit dig hade jag kollat efter en Bmw X5 eller någon Bmw i kombi. Mitsubishi galant i kombi kanske passar? den är i billigare prisklass dessutom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-03 13:34
bmw skulle inte jag köpa, speciellt inte om den ska vara familjenpassad, vi har haft en audi a6 som vi har sålt för en ny bil (nissan qashqai). Saken med audi och bmw är att delarna är svindyra, jag skulle byta en länkarm i somras och fick punga ut med 800:- medans en tjej på jobbet köpte en till sin toyota -04 och betalade bara 300:-, så gå på de klassiska märkena, toyota, mitsubishi eller nån annan asiat..det är oftast bra bilar som håller och inte kostar så jävla mycket som audi eller bmw i service och underhåll
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2010-01-03 13:54
Har du inga vänner att prata med? Att få (lyda) tips från whoa känns ju lite sådär asså
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2010-01-03 14:18
Toyota Auris ligger på runt 130 000 kr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-03 15:47
skoda octavia 2006 går alltid hem.
farsan har en sådan skön att köra o ligger på 120 tusen skulle ja tro.

2010-01-03 20:07
Tack som fan för responsen!

Lutar mot en Asiat faktiskt.. ska se mig för.

Hanal
Har inga vänner.. Därför.
Master of Irony

2010-01-04 00:00
vill du ha en familjebil som har allt så skulle jag faktiskt rekomendera bmw 530d
först o främst så e bilen driven av en 3 liters rak 6 cylindrig motor som levererar 218 friska diesel-hästkrafter. Bmw är faktiskt kännda för att ha gjort bra motorer som verkligen håller. Så länge man har koll och är nog me att byta/kolla olja o sånt e bilen evig.
Kombi variationen är stor och bekväm med en del bagage utrymme.. Inan jag skaffade skaffade en bmw var jag ingen större fan av märket, men så blev d att jag provkörde och började trivas väldigt bra.
Annat plus är att Bilarna är bakhjuls drivna

Minus för hög pris samt dyrare försäkringar

Annat alternativ är VW passat, vet inte riktigt hur deras dieselmotorer är men man ska akta sig för 1.8t motorn som krånglar väldigt mycket

2010-01-04 21:20
syrran och hennes karl köpte en volvo v50 häromdagen för 130 tror jag, en 05a som hade gått 6000 mil bara, bra familjebil

2010-01-05 10:48
Bror ju också på om du planerar att ha bilen lång tid framöver eller få ut något när du säljer den senare. Volvo och Saab har ju dåliga andrahandsvärden vilket gör att du kan få en riktigt bra bil för under 100 000 som egentligen är värd så mycket mer än så.
boom ..