[Säljes] KORG MicroSAMPLER (sparsamt använd, väldigt gott skick)

Övrigt - Köp & Sälj

Producent

2012-02-13 23:06

[Säljes] KORG MicroSAMPLER (sparsamt använd, väldigt gott skick)

Jag har en sparsamt använd KORG MicroSAMPLER, som jag funderar på att göra mig av med. Den fungerar perfekt, men jag använder den inte så ofta, och är just nu arbetslös, så därför slår det mig att jag kanske borde sälja den. Nästan säker på att originalförpackning finns kvar (orkar inte gå och dubbelkolla just nu, men kan återkomma).
Kan sampla via både line-ingångar (stereo/mono) och medföljande mikrofon. Kan även styras av midikontroll eller midisequencer (t.ex. din favorit-DAW) via MIDI In, och kan även användas som midikontroll via MIDI Out. Mjukvara för noggrannare redigering av ljudbanker (samt extra ljudbanker, manual, osv) finns att ladda ner från Korgs hemsida (samplingar överförs lätt från det inbyggda minnet till dator via USB).
Väldigt snabb att jobba med, och helt okej att hacka sönder samplingar med. Flera olika samplingslägen.
Har även både 21 inbyggda effekter och en enkel sequencer.
Drivs av såväl batterier som nätspännig. Perfekt att ha hemma, i studion, på scen, i bilen, parken, varsomhelst där du får beat-idéer du inte vill glömma bort. Väger inte så mycket heller.
Kan sampla i olika sample rates, från 48khz (DVD-kvalité) ner till 6khz (oerhört smutsigt). Samplingar kan även krossas ännu värre med decimator-effekten och resamplas om och om igen tills det bara är smuts kvar (om du gillar smuts). Resampling kan även användas för att lägga fler och fler olika effekter på samma sampling.

Produktvideo:

Fler videor.

Går ny i svensk butik för 5455 kr. Jag säljer förstås billigare, men det exakta priset kan diskuteras.

Jag återställer förstås till fabriksinställningarna och rensar bort mina samplingar om nån vill köpa den, så att den är i stort sett "som ny".

www.SWENGLISH.nu
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Hej !

Köper den gärna för 2000 Kr om du har den kvar..

/ Mathias
Producent

2012-02-28 01:12
Jag behåller den nog hellre än att sälja för 2000.
www.SWENGLISH.nu
Producent

2012-02-28 03:54
Men jag har en defekt MPC-2000 jag kan sälja för 2000 spänn. Reparatörer finns hos GMG Service i Bromma och Västra Frölunda.
www.SWENGLISH.nu
Ok, vad vill du ha för den då ?

/ M
Producent

2012-02-28 16:22
Microsamplern skulle jag kunna skilja mig från för 4500, frakt inräknat.
www.SWENGLISH.nu
Du är medveten om att den numera kostar 2890 kr i butik ..?

Då tackar jag för mig...

Producent

2012-02-28 21:54
I vilken butik?
www.SWENGLISH.nu
Producent

2012-02-28 21:56
http://www.conrad.se/KORG-MICROSAMPLER.htm?websale7=conrad-swe&pi=304923&ci=SHOP_AREA_37362_1413031
5455 kr står det här, och där är den slutsåld. Jag har inte hittat någon annan svensk butik där den inte ens står listad.
www.SWENGLISH.nu
Jam hade dom för 2790 Kr men dom har slut på den och tog bort den igår från deras sida.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HsNcjIE2MOgJ:www.jam.se/produkt/Synth.Analog.Vintage/A46107-Korg-microSAMPLER---September!.jam+korg+microsampler+pris&cd=6&hl=sv&ct=clnk&gl=se

conrad.se ligger på 2010 prisnivå:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=622787
Producent

2012-02-28 23:34
Tja, om du hittar en för samma pris som de sänkte den till på Jam innan de tog slut så kan jag inte göra så mycket mer än gratulera, eftersom det är ett väldigt bra pris. Antagligen sänkte Jam priset för att de ville bli av med dem så fort som möjligt. Jag är inte lika desperat att bli av med min.
www.SWENGLISH.nu
Det var faktiskt Korg själva som dumpade priset för nått år sen.. rensa lagret kanske? :)

Jag letar vidare ..
Producent

2012-02-29 03:19
Ja, de sålde kanske inte så väl, troligtvis för att en modern sampler som inte tar minneskort "låter lite skumt", och det kanske inte var så smart tänkt av Korg, men med en USB-kabel och en dator kan man föra över till och från internminnet hur lätt som helst, så det är inte så jobbigt som det låter. Ska man t.ex. på semester så kan man alltid ta med sig en billig gammal pytteliten XP-netbook eller nåt för att spara ljudbanker/beats på. Jag har inte tagit med min MicroSAMPLER nånstans nån gång, men i teorin skulle det vara väldigt lätt att lösa minnesproblemet ute. Enda anledningen till att jag kan tänka mig att skiljas från min microsampler överhuvudtaget är att jag har andra samplers, men microsampler kan göra ett par saker ingen annan av dem kan (som att sampla en yttre källa medan den samtidigt spelar upp ett pattern t.ex., så att man kan sampla, göra ett pattern, låta det rulla, sampla nåt mer, stoppa in det i beatet, allt utan att stoppa).

Lycka till med jakten!
www.SWENGLISH.nu
Tack ! :)