[Köpes] Söker baggy jeans!

Övrigt - Köp & Sälj

Rappare

2012-08-16 18:23

[Köpes] Söker baggy jeans!

Zup? Mina baggy jeans börjar bli jävligt slitna. Någon som har till salu på lager? Asså vi snackar riktiga baggy jeans, ni vet 90 eller början av 00-talen. TS hade förut men inte längre.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2012-08-16 19:24
Jag har samma problem, jag kör på mina 4 sista par, sen blir det ett helvete att klä sig...
Jag har ätit pannkaka!
Promotor

2012-08-16 19:31
Här

och

Här

Finns en hel del där + bra priser har dom också!
We're here
Poet

2012-08-16 20:31
Danielsorola, det är inte 90-talsbaggy, tyvärr...
Jag har ätit pannkaka!
Promotor

2012-08-16 21:51
Aight,, vet inte riktigt stuk du menar då.. dom har ju några southpole som är schyssta iallafall
We're here
 "Jag brukar egentligen inte skriva här"
Ni kan höra av er till följande sidor som sysslar med retro/vintage och kolla om de kan hjälpa.
De lär ju ha lite kontakter som kan skramla fram äldre grejer och hör nog många av sig så.

http://ratrace.se/
http://www.oldstock.se/
Mad Dog i Uppsala säljer baggy jeans som inte är "loose fit" och dylikt, utan riktigt baggy. Och där menar jag det baggy du söker, helt säkert. Inget larvigt skit =)
Hade vart fett med dom gamla sp-brallorna med zipper ni 80talister vet
Rappare

2012-08-17 06:47
Hitta dock inget på maddogs hemsida som var tillräckligt baggy :p möjligtvis west side jeansen men ändå inte. Har dom bättre utbud i butiken än på sidan?
ack för tipsen alla, ska fortsätta kolla runt

Vad har ni för storlek?

I butiken i Uppsala har Mad Dog redigt baggy brallor, helt enkelt. Garanterar det =)
Poet

2012-08-18 10:16
Monsta!: Eftersom det är MitoKalis tråd så kan jag vara intresserad om han nu inte skulle vara det. 36/34 i regel.
Jag har ätit pannkaka!
Rappare

2012-08-18 15:45
Har storlek 34/36 i midjan. Och intresserad av allt som är redigt baggy. Asså baggy idag är inte vad jag menar utan gå tillbaka 20 år så har ni min size i baggy

Poet

2012-08-18 18:35
Mito, vart handlade du baggys tidigare?
Jag har ätit pannkaka!
Rappare

2012-08-18 23:55
Topstreetwear, men domhar slutat med dom som fanns, de säljer bara nya tighta baggy skiten. Hårda tider nu, måste springa in på myrorna om man ska hitta nå gammalt från ts med riktigt baggy :P

Rappare

2012-08-19 12:14
Ni vet 50cent? den baggy sizen

kolla här

http://alltskabarabort.tumblr.com/
Haha, vilka bonnläppar! Vem fan vill gå o se ut som ett förflutet, men jag gillar inte heller den här tighta skiten men lägg ner baggy stuket, finns ju massor av brallor som funkar, loose eller regular fit funkar på d mesta märken och då slipper det tighta. Själv kört d en tid nu och perfekt övergång från baggy
Poet

2012-08-20 14:59
Lika många som inte ens kan sätta ihop en vanlig mening...
Varför ska vi inte få ha kvar vårt gamla ideal av hiphopen för?
Rocken, funken, punken osv. har ju alltid haft kvar sin oavsett om den är 40 år gammal eller 10.

"...jag gillar inte heller den här tighta skiten men lägg ner baggy stuket..."

Motsägelsefullt.

Det kan helt enkelt inte vara så att vissa gillar komforten hos större byxor? Och att andra gillar kramandet hos tightare sådana?

Vidga dina vyer man...
Jag har ätit pannkaka!
Anenkefali
aaah haha nostalgi! Minns när jag köpte baggybyxor där när jag gick i mellanstadiet.. Hade FuBu och SoutPole, å nå wutang byxor! Fett tunga!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Rappare

2012-08-25 14:30
Word på Milk..

Vanliga jeans har inga fickor
kolla

www.shakk.se
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Producent

2012-08-31 18:33
jag har massor med brallor av mecca, akademiks, eckö osv som är hederliga gamla baggys som vill försvinna från min garderob.
Rappare

2012-09-02 19:15
Vad är det för midjemått och längd?

MilK

Hahaha.... Inget fel med lite klassisk eller ol school hip hop men att se ut som en tönt nåt helt annat.. Bara i Sverige barn, bonnläppar i Sverige!
Poet

2012-09-03 20:59
Säger du emot dig själv i alla inlägg du skriver?
Det är inget fel med klassisk eller old school-look, men om man ser ut som en tönt så är det fel? Hur ska du ha det? Ser man ut som en tönt i baggys, eller ser man ut som en klassisk/old school hip-hop dude?

Förövrigt så är det ju tur att det bara är jag och Mitokali som vill se ut som klassiska hiphopare... Eller om det nu var töntar.
Jag har ätit pannkaka!
Milk

Är du lite retarded eller? Inget fel att lyssna på ol school, gotta know the old before the new eller nåt, typ. Men klä ut sig i som det såg ut för en 10 år sen är ju bara för bonnit och inget annat! Vem fan vill se ut som en bondräng som inte hänger med, bara i Sverige kids, bara i Sverige. Kolla på d riktiga lirarna, hip hop har aldrig handlat om leva i d förflutna eller bakåtsträvande... Forward. alltid forward neva backward!

Mode återanvänder ju mest bara gamla grejer med nån liten tvist,så vad är det att haka upp sig på att vissa grabbar inte vill följa senaste trenderna.

Innan du vet ordet av är de tillbaka i ropet med baggy from hell igen, precis som det är tillbaka i mode med snapback kepsar nu.

Sedan får man ju tycka vad man vill om hur andra ser ut klädmässigt.
Smaken är som baken.

Brukar vara så att när vissa spyr galla över hur nån annan ser ut så är det minst lika många som tycker det är riktigt snyggt.
Vad enkelt det hade varit om det fanns rätt och fel i hur man skulle klä sej,
typ att man inte klädde sig för smak, mode, bekvämlighet eller liknande utan det fanns helt enkelt bara rätt klädsel och fel klädsel, att det typ fanns någon slags logik i att klä sig! Som i matematik, att vissa hade enklare för det men sen så fanns det människor som det tog lite längre tid för att förstå, å då får man hjälpa dem, i detta fallet med kläder. typ :
person 1 - du har klätt dej lite fel idag men jag ska hjälpa dej.
person 2 - Åh tack vad snällt, jag har jättesvårt med det här med kläder och kommer troligen kugga i klädselkunskap om jag inte skärper mej!

Men nu är det ju inte ssom exemplet ovan :( troligtvis går alla runt klädda så som dem själva tycker är snyggt, bekvämt eller praktiskt. Och det är oki för mej!
Dock vore det mer intressant att se någon som klädde sig i kläder för han tyckte dem va fula, obekväma eller opraktiska!

Hej jag heter Jonas och jag la mej i.
Poet

2012-09-04 20:48
Nej Forward, men du är bakvänd, samt upp och ner. På samma gång!

Vad gör du ens i en tråd där en snubbe ville köpa baggy jeans? Din åsikt behövs inte här, eftersom det inte är du som söker jeansen.
Jag har ätit pannkaka!
Brukar vara så att när vissa spyr galla över hur nån annan ser ut så är det minst lika många som tycker det är riktigt snyggt.

Tjaa, men ofta kan man undra; hur tänkte man där innan man gick ut? Och innan och OM baggy blir inne igen lär d dröja, var ju inte så jädra länge sen, så ha det nu ser bara ut som... bonnit', kusinen från landet med noll koll typ, eller på väg till maskerad med temat -90 tal, that's all.
Rappare

2012-09-17 17:11
Forward, du låter lit som en pingvin du vet en sån där kostym tönt.
Milk, du har min respekt