I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Köpes] mpc 2000 zip drive

Övrigt - Köp & Sälj

Rappare

2013-11-20 13:16

[Köpes] mpc 2000 zip drive

tja jag behöver en zip drive som går att använda på mpc 2000

"jag har nått en punkt nu pallar inte med nån press, samma rutin dag in och ut börjar fan bli less, min medicin hiphop när det var som bäst,technics 1210 daily operations första press"LORDSINA

2013-11-20 14:28
Jag har en som egentligen är reservdel men som kan säljas om priset är rätt. Vad vill du ge?

Annars är en kortläsare att rekommendera. Ditt liv blir enklare!
Rappare

2013-11-21 09:37
alright! har du kortläsare är jag med på att köpa den om den inte kostar 450000 kr :b

ge mig en pris på zip driven själv är du snäll
"jag har nått en punkt nu pallar inte med nån press, samma rutin dag in och ut börjar fan bli less, min medicin hiphop när det var som bäst,technics 1210 daily operations första press"LORDSINA

2013-11-21 12:20
Kortläsaren använder jag och zipdriven sparar jag nog ändå till en regnig dag. Din lösning heter mpcstuff.com eller ebay.
Rappare

2013-11-21 12:35
alright du kanske har någon aning varför jag får disk read error?

den frågar efter boot disk när jag startar > sen stoppar jag in > disk read error > tar ut den frågar igen.

har formaterat floppyn till FAT sen ligget 1.72 på den

2013-11-21 12:55
Ingen aning. Har du testat att byta diskett? Formatera inte med någon snabbfunktion och lägg mpc2000.sys i rotmappen.

Testa disketten i någon annans maskin, funkar det där så är det nåt med din station.

Är det en floppy drive eller zip drive du behöver btw? Olika saker.

Om du inte får ordning på disketterna så gör dig själv en tjänst och investera i en sd- eller cf-läsare. Det är inte så dyrt och besparar dig lite tid och mycket frustration om/när disketterna fuckar.

Läs här eller skapa en användare och ställ dina frågor. Mycket duktigt folk och även om det säkert finns några på whoa som kan sin grej så lär du komma längre på det forumet än i köp & sälj.

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=1&t=130248
Rappare

2013-11-21 13:09
:b jag behöver en zip eller en kortläsare, det ligger en ny floppy drive i den redan.