I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Vart går ni nu?

Övrigt - Köp & Sälj

2013-12-31 15:16

[Övrigt] Vart går ni nu?

Yo!
Jag har alltid diggat upplägget på Whoa's Köp&Sälj, Blocket samt övriga kan ju aldrig jämföras. Jag har glidit på K&S i snart 7 år och vill inte att det ska få ta slut såhär.
Ingen annanstans finns ju samma upplägg med streetwear/"lite finare" kläder/rariteter från div. creddiga streetmärken/feta vinyler/musikutrustning/graffrullar/sköna magazines, ja ni hajar nog.

Jag kommer inte på något annat än detta på rak arm (så denna tråd är ju givetvis till för idéer och tankar) - vad tror ni om att starta en privat FB-grupp?
Så får man, innan Whoa låses helt, bara posta här, man kommer in i gruppen, så kan vi byta/handla sinsemellan där istället.

Gruppen kommer växa i sinom tid då alla medlemmar tar ansvar och släpper in folk som just dem vet är likasinnade. Eventuellt har vi Stockholms (Sveriges?) bästa trade/shopping, utan massa priser på annonser, betalsamtal, budgivningar, etc.

Vad tror ni? Andra idéer? Och om inte, skulle detta vara intressant?

Jag hatar att se Whoa gå på detta sätt men jag vill göra något av K&S-delen, den kommer aldrig gå att hitta någon annanstans.

Peace

Poet

2013-12-31 16:58
bra idé med facebook grupp, det är en hel del som läggs upp här som inte säljs på andra sajter, som du säger svensk hiphop vinyl osv. make it happen:)
"life's a garden, dig it."

2014-01-01 13:01
*like

2014-01-01 13:27
låter bra med en facebookgrupp...jag har köpt och sålt här i ett antal år nu, så jag har lite panik över var man ska hitta grejer nu...

2014-01-01 20:37
Vem styr?
https://soundcloud.com/invalida

2014-01-02 04:33
GRUPP!

Styrt, kirrat! Welcome!
Bjud in Whoaiter ni känner.
Also, vill ni ligga lite "anonymt" som ni gör här så är det givetvis tvärlugnt att skapa ett FB-konto för att läggas till där.

För att försöka sålla bort hycklare och allmänt peeps vi inte vill ha där vill jag att när man ansöker till gruppen skriver helt enkelt "howser är min homeboy".

Alltså, ansök, PMa "howser är min homeboy".

GRUPP!

Det ska bli spännande och se hur det går, förhoppningsvis kan vi bara (som tanken är) flytta över all Köp&Sälj härifrån, dit.

GRUPP!

Mad love

2014-01-02 10:30
KnutbysFinest P24

Fick du Organism 12 plattan såld på tradera? Eller drog sig köparen ur?
Grattis!

2014-01-02 12:16
Moneybags skrev:
KnutbysFinest P24

Fick du Organism 12 plattan såld på tradera? Eller drog sig köparen ur?
Grattis!

Betalad och klar med pengarna inne på kontot. Blev ganska överraskad när jag såg slutpriset...jag är ganska nöjd, hehe.

2014-01-02 12:19
det blir ju så om det blir budkrig mellan flera personer...vad annars ska man göra om man absolut vill ha skivan? går ju inte direkt att beställa nånstans