våra rutiner ger oss ett sammanhang, en mening utan att vi behöver ifrågasätta eller tänka så mycket jag tror att vi alla vill och behöver känna att vi är del av ett sammanhang, för att känna oss delaktiga i livet, att livet blir meningsfullt paradoxalt nog längtar vi samtidigt efter frihet, att få känna att vi har en valmöjlighet, att jag måste inte men att befinna sig i ett sammanhang medför också krav beroende kan vara ångestskapande och skrämmas, för tänk om personen du känner att du behöver skulle råka dö eller lämna dig av annan anledning de e mycket lättare att istället bli beroende av, eller hänga upp sitt liv på ... cigg, droger, koffein, dataspel, arbetet, träningen, rutiner u name it bara det inte involverar känslor för någon människa - för e de nåt som kan såra en så e de människor, om man tillåter sig att känna nåt för dem vi slussas in i prestationslivet redan i skolan o programmeras till goda samhällsmedborgare genom att mata oss med att den här o den här varan behöver vi köpa för att bli lyckliga den största religionen i världen är dyrkandet av mammon (rikedom, materiell välfärd) o du kommer inte undan budskapen om karriär, fetelön, golfhandikapp o segelbåt, MTV crib hus, ger dig respekt o status Jag tror att den främsta o absoluta omutbara känslan av att befinna sig i ett sammanhang, de e kärlek, vänskap, tillit men inte genererar de pengar, ingen lr fåtal i detta samhälle är beredd lr förmögen till att betala för det som är absolut viktigast för oss (barn, miljö, kreativitet, omsorg, service, musik, kultur, hälsa, utbildning), utan kapitalet går till sånt som genererar mer kapital (näringslivet, aktiemarknaden, teknisk industri) o visst fan, om jag inte vet vad kärlek är så är det bättre att ta de näst bästa, status, senaste märkeskläderna lr bli ihop med bruden/killen jag kan vara representabel med än ta tag i den där obehagliga känslan av att befinna sig i underläge, bara för att hon/han får mitt hjärta att gå upp i hastighet fastän jag inte ens springer o riskera att bli dissad när jag e som mest sårbar än bara ge upp o sluta existera... vi är vad vi väljer åh fan vad jag spann loss på detta nu då! peace
och..???