I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjärntvätt med ondska!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-02-29 22:01

Hjärntvätt med ondska!

Varje dag. I tidningar, filmer, tv-spel, nyheter, löpsedlar.. Överallt blir vi hjärntvättade med samhället framställt som ett ställe fyllt med hat och psykopater. Tror inte ni att världen skulle bli mycket ljusare om den inte överöstes med skandaler och tragiska människors missöden hela tiden? Jag tror iallafall att vi påverkas som fan av allt skit som också händer, men majoriteten av alla nyheter kan inte vara onda. Världen framställs som ett hemskt ställe, och skrämmer nog ganska många.. Jag tror på att de flesta människor är goda.

vad tror du ?

2004-02-29 22:09
precis som du. stäng av radion och löpsedlarna när du står vid busshållplatsen den första varma vårdagen, med solen i ansiktet, och inse hur gött allting är. världen kan vara ett härligt plejs

2004-02-29 22:13
men.. man kan ju inte stänga av verkligeheten. folk blir misshandlade, förtryckta, våldtagna, dödade.. inse fakta. öppna ögonen
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2004-02-29 22:17
öpnna ögonen själv. man får vara tacksam för det man har. och genom att inse att man kan leva ett bra liv, så inspireras vi till att kämpa mot förtryck och ondska. typ

2004-02-29 22:26
men hur ska man upptäcka ondskan om man stänger av verkligehetn? jag menar, de flesta lever ju relavtivt glada liv även fast dom kollar på nyheterna? fucked up resonemang
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2004-02-29 22:33
Det handlar väl om att vara tacksam för det man har.. Relatera sitt liv i förhållande till andras.. Men det är ju fel att dom på nyheterna väljer ut allt som skakar människor som superpedofiler från Bryssel iställetför att säga att Eva 35 från bårlänge blivit kvitt sin canser genom att äta bark eller nått..

det borde finnas ett nyhetsprogram som la betoning i det härliga i livet..

2004-02-29 22:34
jag menar att folk är för pessimistiska. finns folk som går omkring och mår dåligt på allvar för att folk på andra sidan jorden svälter. finns andra som är deprimerade. tjänar ingenting till. klart man ska bry sig om svält och så men man ska va arg istället å inte ledsen i så fall.
tänk själv, det finns väl ingen som vinner på att du är ledsen, har dåligt samvete eller är övertygad om att människan är ond och allt kommer gå åt helvete? du förlorar bara din egen styrka.

2004-02-29 22:37
man ska inte bara gå omkring o känna saker, det är bättre att agera! det är väldigt lätt.. äh whatever, vet inte riktigt min poäng o det jag säger hör inte ihop. iaf

2004-02-29 22:38
wörd kinky..

2004-02-29 22:38
GfR P18

nu insinuerar du att vi stänger världen ute och inte bryr oss. men så är det inte. för att kunna älska andra måste man först älska sig själv. jag tror att många människor använder allt elände som en ursäkt för att inte göra nåt: "jaha, den här världen är ändå fucked up, kan lika gärna skita i vad som händer i afrika det kommer alltid vara krig där" folk är rädda för att se vilka möjligheter dom faktiskt har, för det ställer krav på personen.

2004-03-01 09:40
hehe..

2004-03-01 10:46
öhh

2004-03-23 14:59
Loria: Du är en sån där som inte skulle våga gå igenom ett fattigt kvartet för du ser ju på nyheterna varje dag hur mycket farliga saker som händer där?

Visst händer det saker men det är så jävla lite motför det kan verka vara av det man ser och hör på tv.

Alla borde se South Park avsnittet som handlar om det här.
Detta behandlas ju mycket i Michael Moore:s Bowling for columbine.

2004-03-23 17:28
oj, tack för att du berättade hur jag är, jag undrade just! pucko!