självklart har dataspelen påverkat oss negativt. har ni sett dessa stackars finniga 14-åringar, som sitter på rad, slavar under cs i en skum lokal, likt nerknarkade holländare i en coffeshop. säg inte att det inte påverkar oss negativt. dom talar bara om dataspel hela tiden, dom lever i en jävla påhittad värld. dom blir avtrubbade gentemot våld. jag har själv känt av det, lita på mig! men, frågar sig många, är det inte bättre än att dom super, ränner ute på kvällarna eller strular i en park? nej, det tycker inte jag. och hör och häpna, dom flesta föräldrar tycker faktiskt inte heller det. för om vi ska vara ärliga, vad skulle ni vilja? att era framtida barn var datanördar, eller att dom var ute och festade mycket och förlorade oskulden tidigt? jag tror ändå dom flesta föräldrar väljer det senare. för det var vad mycket fler ungdomar gjorde när dom växte upp, 60-70-talen. sedan tycker jag att dataspelen har bidragit ytterligare till en fucked up världsbild. idag är det ingen som ifrågasätter att småbarn sitter och skjuter ihjäl folk på en dataskärm, det är heller ingen som ifrågasätter att krig, mord och andra vidrigheter visas på TV. men tänk om någon gjorde ett dataspel där man har sex med en virtuell tjej? det skulle bli ett jävla liv. jag spelade ett sånt spel hos en kompis en gång när jag var yngre, hade dom vuxna fått reda på det så jävlar haha. samma sak med sex i TV. i USA har Janet Jackson blivit stämd för att hon visade en del av bröstet, att "barn ska inte behöva se sådant på TV" heter det. men vadfan har det tagit åt folk egentligen? tror ni att ungar blir mer skadade av att se sex än våld? glöm inte att sex är naturligt. att döda är inte naturligt!!! själv använder jag dator rätt mycket, och när jag var mindre spelade jag en massa. men som sagt, det är inte bra med för mycket dator.