I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barnmisshandel hemma... vad göra?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-04-01 13:57

Barnmisshandel hemma... vad göra?

Mina föräldrar är skilda, båda har flyttat ihop med nya sambos och min mamma har fått två barn med sin nya man. Det är två killar på sex och sju år. Den nya mannen har alltid fått ta hand om barnen på morgonen, eftersom min mamma börjar så tidigt att hon måste gå hemifrån innan vi andra gått upp. Det har alltid varit bråkigt på morgonen, småkillarna är tröttapå morgonen och gör inte som pappan vill, och då har han alltid skrikit och varit förbannad.

Det är ju illa nog.
Men imorse slog han dem för första gången.

Jag kände mig helt maktlös hemma imorse, kunde liksom inte göra nått alls... jag har ringt och talat om det för min mamma på jobbet nu. Hon skulle ringa honom direkt.. Vet fan inte hur han reagerar på detta.

Den yngre av pojkarna har inte farit så illa av hans aggresivitet.. han har liksom blivit "ok" ändå. Men den äldre har verkligen påverkats.. han är skitblyg, vågar inte ta kontakt med andra barn, samtidigt som han tar ut alla egna aggresioner på lillebrodern, vilket gör att han får ännu mer skäll.

Jag vet fan inte vad jag ska göra åt det här.. jag tycker mamma borde lämnat honom för länge sen, men jag tror hon inte vill att hennes nya barn ska bli "skilmässobarn" precis som jag och min mer jämnåriga syster. Men de far ju fan mer illa av att ha pappan omkring sig än om de slapp träffa honom!

You love New York / But New York don't love you