I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är det för fel på mina "kompisar"?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-09-05 16:45

vad är det för fel på mina "kompisar"?

Tjena!

Jag är en hygglig kille om jag får säga det själv. Det tycker nog mina kompisar också. Men om man är för snäll så tar folk dig för givet. Varför ska det behöva vara på det viset?

"Aron är så snäll han låter mig säkert få behålla boken som han fick av sin storasyster i konfirmationspresent, han bryr sig nog inte om den fastän han tjatar, jag bryr mig inte heller om att lämna tillbaka den, kan jag låna hans videofilmer med?"

Jag är trött på att folk försöker utnyttja mig för att jag inte har lust att spela svår och att vara någon annan, jag har inte tid att fjäska för andra heller.

Men om man är för snäll så använder folk det mot dig. Har människor något i huvudet som gör att de måste bete sig som arslen? Bara för att de får en chans att verka bättre så tar de den direkt. Varför måste man spela hemliga spel och bygga murar varför kan man inte bara vara sig själv?

Jag är bara arg för att så många använder kompisar för en slags kompensation för saker de aldrig haft. Istället för att umgås och ha kul tillsammans.