den jävla myrstacken!

Övrigt - Vardagsfilosofi

den jävla myrstacken!

När man är på t-banan när det är rush-hour, i mängden av människor, tänker ni inte på myror då? Nåväl, jag gör det i alla fall, man ser vimlet av personer som har ett helt eget liv, vänner, känslor, vars liv antagligen är mera komplicerad än ens eget. Men tänk! Att man bara är en myra i stacken, så gott som ingenting, får det inte en att hoppa till? När jag kom på det här, så tänkte jag att jag antagligen inte kommer att bli ihågkommen. Inte för att det är av vikt, men att ingen kommer att minnas mig när jag går bort, det känns lite deprimerande. Men tillbaka till ämnet, ni som läser det här är inget annat än myror, en i mängden. Jag undrar om andra har kommit på den här insikten, men det kan man ju inte veta säkert.

da one nd only
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
hmm de e en knepig sak.. men ja misstänker du bor i sthlm . men de bor typ 9 miljarder människor på hela jorden.. vad man känner sej betydelsefull då... hehehee :P men du har väl rätt i de där me myrstacken... ett jävla virrvarr me folk överallt

är inte det något man upptäcker i rätt tidig ålder?
eller är det bara jag som är konstig? jag var 14 om jag inte misstar mig. har för mig att just den insikten är ett stort inslag i det vi kallar 'tonårsdepression'....
lönlös... men hur många e de då ?
i kina bor ju en miljard

är det inte runt 8-9 miljarder? indien o kina är 2 miljarder ungefär, men det är indien o kina enda miljard länderna som finns, i USA som e såpass stort bor det "bara" en ca: 300 miljoner tror jag, lr är jag ute o cyklar nu i snöovädret lönlös?
We can live today, but we are not promised tomorrow
We can pass away, say goodbye to yesterday.
och för att svara på din fråga, visst jag har också kommit till den insikten, världen är på tok för överbefolkad vilket är en anledning till det.
Man blir ju bortglömd när man dör, men vad gör det egentligen? du kan ju inte bry dig om det då när du är död ändå.
och ja, en i mängden, som en myra i en myrstack, fast i systemet.

man är inte fri förrens man är död, om man nu inte är en indian i sydamerikas regnskog som springer runt nakna i skogen o röker dmt ;)
We can live today, but we are not promised tomorrow
We can pass away, say goodbye to yesterday.
alltså. för några år sedan gjordes det ju en stor grej av att jordens befolkning nått upp till 6miljarder, tror inte att vi hunnit upp till nio...
att sveriges befolkning ligger på 9_miljoner_ är en sak, kan hända att siffrorna blandats ihop?
eller vad vet jag...
aaa okey.... men hur många bor de på jorden.. 6 miljarder eller ?

Blott en myra i en koloni/
springer runt i fullkomlig idioti/
alla söker okända mål/
ett hav av sinnen utan ro/

...haha det där skrev jag får något år sedan när jag just tänkte på att vi är som myror när jag kom från pendeln på centralen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
var tredje männsika är i alla fal kines
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sist jag hade samhällskunskap var det 6miljarder
Its Tricky!
mellan 7 o 9 miljarder, tror ja iaf
da one nd only