I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Appropå drömmar

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-24 22:13

Appropå drömmar

Är det sant att om man drömmer att man dör i en dröm, så kan man dö i verkligheten när man sover, typ hjärtad ballar ur.. o sen typ om du faller från ett stup i drömmen så kan med döh av chocken? snackat om det lite...

aja...

Politiker - Game Over - rocken'roll biatches

2004-11-24 22:16
a det har jag med hört.. o det är läskigt o vakna o inte vet vart man är..

2004-11-24 22:17
Låter inte särskillt troligt...kan man ens stoppa hjärtat med vilja eller genom någon sorts chock? Kanske om man är överviktig, har sömnapné och får en hjärtattack eller nått men det låter väldigt märkligt att en människa skulle dö som resultat av en dröm... Om det har hänt är det säkert inte särskillt vanligt :) Orgasm däremot...tja...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-24 22:19
hehe allts¨det är fan sjukt det där med drömmar.. har med hört att man ska typ ligga med huvudet åt norr så att magnetfältet i jorden inte ska suga ur dig dina extra krafter..

2004-11-24 22:21
Jag har gått i sömnen och blivit väckt.

Och visst är man lite rubbad ;)
WHADUP

2004-11-24 22:22
hehe hört att man blir rubbad av weeed med :P

2004-11-24 22:26
att väcka någon som sover är inget farligt. det är lite otrevligt att göra det abrupt men annars ingen fara.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-11-24 22:28
hur vet du det ? hört värsta skrock typ eller bara en lögn för att skrämma barn?

2004-11-24 22:29
säkert Läst i min psykologibok skriven av katri kronlund.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-11-24 22:30
tror inte det där stämmer. men ibland om man drömmer att man ramlar ner från ett stup etc och landar så kan man vakna av att man hoppar till i sängen. det har hänt mig ett par gånger iaf.

2004-11-25 00:56
hänt mig med.. tror att det är medvetandet som håller på att lämna kroppen men blir störd och faller tillbaka.. så man vaknar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-25 01:04
Jag har blivit väck när jag gått i sömnen, men det hände inget..

Ska ut o tortera katter, mors!

=P
i'll make you disapear like gas in the air...

2004-11-25 01:25
jag hjälpte en gång pappa att bygga ett hus på tomten, de va jävligt länge sen.. iaf så skulle jag spika fast en planka under golvet så jag fick lov att läga mej ner å spika.
då tänkte ja tanken "jag skulle behöva en planka att luta huvudet emot" men jag sa det aldrig till nån utan jag fortsatte att spika tills det blev klart.
de sjuka var att när jag vaknade nästa morgon så fick ja höra att jag hade knackat på hos mina föräldrar mitt i natten, öppnat deras dörr och frågat om jag kunde få en planka att luta huvudet emot...

2004-11-25 02:04
Det där med medvetandet lämnar kroppen händer mig ofta=)..

En särskild gång var när jag låg i soffan och kollade på tvn..
Helt plösligt så kom morsan in och frågade mig om jag var vaken. så bara släckte hon tvn... rakt efter det så vaknade jag och satte på tvn igen,,
Lite senare frågade jag morsan om varför hon bara släckte tvn. Som svar fick jag att jag sov, och inte gjorde ett ljud ifrån mig när hon frågade mig, vilket jag själv trodde på att jag gjorde. =// rätt cpet, men men.. har hänt att jag inte kan urskilla drömmen ifrån verkligheten..

Det där med att dö i drömmen, jag vaknar alltid innan det, eller så kommer jag till en annan dröm med en helt annan handling.
Har hänt att jag har haft olika drömmar på en gång,, men det är väl ganska vanligt,, eller?..

Jag har en kompis som alltid skriver ned sina drömmar, man kanske borde ta och göra det=) hehe.. skulle vara något skoj och läsa dem sen....

2004-11-25 10:51
jag brukar ofta dö i drömmar och jag är inte död.. vad jag vet... vänta.. måste ta på mig själv.. *pet* nej jag lever fortfarande.
There aint no party like my nannys tea-party !

2004-11-25 12:12
Är det sant att om man drömmer att man blir miljardär i en dröm så blir man det på riktigt sedan? :O

2004-11-25 12:47
hahaha.. det tror jag däremot är sant =)
There aint no party like my nannys tea-party !

2004-11-25 13:49
Om att bli miljonär=).. om den teorin håller så kommer jag att bli miljonär=)..
hehe

2004-11-25 19:16
aaa shit riktigt schyst ass... men jag var iaf och spelade biljard för rätt länge sen.. Då jag plötlsligt försvann 3-5 sekunder stående bredvid biljard bordet.. hade druckit en cola o käkat chips , sen när jag fick tillbaka blicken så visste jag inte vart jag var o vad jag gjorde där :S

skumt som faaan trans typ ?