I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-25 21:18

Bling-bling.

På tv visades just The fabolous life of Missy Elliot.
Detta program har gjort mig lite sur, tycker att hela "Bling-bling fenomenet" börjar gå över styr (om det inte har gjort det för länge sedan). Missy använder enbart sina special-tillverkade skor och sneakers 1 gång. Hon sminkas när hon sover och enbart sminkningen går på 5000 dollar.
Det är klart att hon har rätt att unna sig saker..
Hon skänker ju även mycket till välgörenhet, men det finns ju många andra artister som inte gör det....

Borde det inte komma en stor mot-reaktion till detta i USA, (jag säger inte att den inte finns inom den politiska hiphopen) men jag har inte hört någon som tagit starkt motstånd i från de artister som köper 20-30 bilar och byger statyer av sig själva, i stället för att ge pengar till de fattiga kvarter som de oftast har levt i. Skolor och omsorg t.ex...

Vad tycker ni andra..?

.Whoopie we´re all gonna die.

2004-11-25 21:34
Vizious F18

Yes, så är det enligt dokumentären...
.Whoopie we´re all gonna die.<br> <br>
Manager

2004-11-25 22:33
Artister överlag borde ägna sig lite åt att försöka fixa upp sina hemkvarter, som enligt deras texter, är mindre trevliga ställen att växa upp i.

Jag vet att vissa rappare gör det, t.ex. Masta Killa som har en massa projekt på G hela tiden känns det som, men han är inte direkt den rikaste rapparen.

Fan, skulle alla rappare från t.ex. New York satsa på nått sånt skulle Brooklyn, Harlem, Queens etc vara de framgångsrikaste områdena om några år

Men men, människan är född egoist.
Redline!

2004-11-25 22:37
Big Pun byggde väll nått ungdomscenter eller dylikt? om jag inte mins fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-25 22:52
Sen de offantliga summorna deras diamantsmycken går på...

2004-11-26 00:07
Om dem skulle fixa upp sina kvarter skulle dem ju inte ha något att skriva om längre, det kanske låter larvigt att säga. Hela balansen inom den grenen av emceeing (eller vad man ska kalla det) går just ut på det.
Det är en nog den viktigaste delen av det i o m att USA älskar den lilla människan som lyckas ta sig upp i samhället, mot alla odds. Utan den faktorn skulle det inte finnas ett sådant stort utbud av svarta rappare/basketspelare. På så vis fyller de en funktion, precis som att svartjobbare är en del länders grundstomme, dessa människor underhållning. Därför måste deras liv vara rakt igenom underhållande från berättelser om fattiga förhållanden till berättelser om luxuösa liv. Man tjänar pengar på männskliga drifter o begär som pengar, drömma sig bort, sex och våld.

Manager

2004-11-26 16:11
Sen ska man inte tro på allt som visas på TV.
Redline!
Manager

2004-11-26 18:05
letterbomb: Och genom det reportaget vet du till 100% att det är hans enda hus som han äger. Tänk ett par steg längre.
Redline!
Manager

2004-11-26 18:28
letterbomb: Du är alltså ganska lättlurad. Kan vara bra att veta.
Redline!

2004-11-26 19:31
ja det vore ju jättehemskt om han köpte nåt vettigt för sina pengar istället för oändliga mängder gräs!
jkstR P17
de lägger ju inte pengarna på vettiga saker, är väl det tråden handlar om?
Manager

2004-11-26 19:33
letterbomb: Skulle ditt logiska tänkande och sunda förnuft fungera som det gör i normala fall så skulle du tänka på följande saker:

1. Redman har pengar, och inte lite heller. Han har släppt 6-7 skivor, som alla sålt bra. Varför ska han bo i ett ruckel?
2. Redman har ovänner. Alla kändisar, speciellt rappare, har ovänner. Man bor inte i ghettot, i ett hus som det där, om man har ovänner och har råd att inte bo där.
3. Redman har en image att uppehålla för sin publik. Bara för att han säger att han bor i ett ruckel så betyder det inte att han gör det, det betyder att han vill att folk ska tro på det.

Det finns säkert fler punkter som talar emot att han verkligen bor som han framställer att han gör, men jag orkar inte mer.

Och visst, om du ser mig som tidsfördriv så är det väl kul för dig.
Redline!
Manager

2004-11-26 20:43
letterbomb: Jag kan tyvärr inte ladda ner skiten själv, men jag har sett avsnittet..och visst, det kanske inte var ghettot, minns inte riktigt, för det var länge sen jag såg avsnittet...hursomhelst, det är ett ruckel, som inte ens har ett ordentligt staket runt omkring.
Redline!

2004-12-01 06:17
Hahaha, Ja Redman e FET...

Dom visade hans hus på Cribs.. ja flabbade ihjäl mig

Alla dom andra rapparna e där bara för o skryta... o han typ ba..

Han typ hade den minsta toaletten ja nånsin sett :D

2004-12-01 16:44
letterbomb

jag har då för mig att jag såg MTV cribs när de var in i methodman å redmans gemensamma hus, och det var allt annat än en sliten tvåa. komplett med knullrum å allt
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2004-12-01 18:02
!?!?!

Så jävla körda ni är hela bunten.. Husen i Mtv cribs hyrs av skivbolagen.
Hur stor sannorlikhet är det att hela wu-tang bor i ett enda stort hus??
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2004-12-01 18:58
Den "dokumentären" såg jag också =)
Och jag blev inte ens förvånad.
Sånt här visas ÖVERALLT! Det är ju inte så att de skäms över att visa sina pengar direkt..
jag känner själv att mitt "shit-vad-mycket-pengar-det-är" ;-sinne trubbas av när jag tittar på Fabulous Life Of Missy Elliot och P.Diddy etc..
Tillslut är 1000 dollar för en sminkning i princip ingenting.
Och det är väl det som är grejen, de fet-kända artisterna måste bli mer och mer extrema, köpa mer extrema saker och göra mer extrema grejer för att förbli uppmärksammade.

När vi vant oss vid att Missy sover i en specialbyggd ferrari så köper hon en rymdraket-säng designad av Svullo (tamt exempel kanske).

2004-12-01 19:01
det där varkierar väl. alla 80-tals metal folk brukar ju ha sina egna hem. det känns mer som en rap pryl att hyra hus för cribs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-01 19:16
Hur mycket pengar ger Bill Gates till välgörenhet?

vore intressant att veta.

Sen tycker jag att det är många som tjänar FÖR mycket pengar överlag...
Blao Blao

2004-12-01 19:17
å andra sidan gnäler alldrig gates om att gethona är så risiga.

2004-12-01 20:25
Proddare

Ja hörde att bill gates typ gav en miljard till välgörenhet...

De e ju fett bra, även om han nu har .. 400 miljarder lr va de nu är..

2004-12-01 20:32
Soy-Soy P19

dock drar han av allt på skatten sen så det är igentligen folket i USA som betalar.

2004-12-29 02:33
precis det är det som är så konstigtt. dom där blingbling hiphopparna kommer oftast från tuffa tider och hårda ghetto-kvarter, men sen de fick pengar och blev kända så glömde de tydligen bort det. de kan ju hjälpa andra som lever NU som dom gjorde DÅ. suck

2004-12-29 15:02
Bling bling money and things. Tjing tjing $$
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.