I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får man räkna med att närstående dör?E det vanligt

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-01-05 22:59

Får man räkna med att närstående dör?E det vanligt

Alltså nu har jag gått och funderat lite sen annandagen då två av mina absolut bästa vänner gick bort i Thailand. Jag trodde att vi skulle vara kompisar livet ut och dö tillsammans när vi var typ 100 år. Jag skulle få se dom skaffa familj och hela köret liksom. Skulle ju vara så spännande och se vad folk hamnade liksom!

Men så bara dör dom, dom var liksom inte typerna man tror ska dö, det är så helt motsägelsefullt att dessa två underbara människor så sprudlande av liv dör!

Men är det här vanligt, är det normalt av några av ens bästa vänner trillar bort i förtid? Är det jag som varit totalt oförberedd på att sånt här kan hända, eller är det de facto rätt ovanligt? Vi var ju järngänget liksom och nu är en stor del av oss bara helt borta...det är ett väldigt stort tomrum. När det här sjunker in och man gått igenom gråta-varje-dag-fasen så kommer jag att känna en sån enorm saknad efter dessa två personer.

Ska man ränkna med sånt här? Kommer fler av mina bästa vänner dö? Vad gör jag om jag blir kvar själv?

Peace