skaffa mod/styrka till att göra slut

Övrigt - Vardagsfilosofi

skaffa mod/styrka till att göra slut

har varit ihop med min tjej i snart 2år, vi älskar varandra och allt det där, har det skit bra när vi är och så, men vi har gått in i väggen, som i en ond spiral, när vi blir arga på¨varandra flyger både det ena och det andra ur käftarna på oss, sen när vi blir sams igen så snackar vi och bestämmer massa grejjer hur vi båda vill ha det etc. ibland kan det funka skit bra i en månad efter vi har pratat etc men sen blir det tjaffs igen.

det blir bara värre och värre och båda blir olyckliga av varandra och jag vet att innan detta är slut kommer nån eller båda av oss bli djupt sårade, vi har nog redan men för bra många år frammåt, men om man kan lösa det snabbt enkelt kanske vi nån gång kan prata om saken och komma fram till att vi gjorde rätt.

grejjen e den att vi är beroende av varandra, vi kan bråka säga att det är slut, blablabla, sen är vi där igen, jag kan inte hålla mig inte hon heller, hur ska man skaffa styrkan att kunna stoppa sig själv från att ringa henne tex?

men ändå känns det som att det vi har är så jävla speciellt, annars skulle vi inte älska varandra så mkt som vi faktiskt gör, kan man rädda det kanske? söka proffesionell hjälp? vara ifrån varandra ett tag, resa bort?

brainstorma!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Du måste säga vad du känner. Det kommer bara att gå åt helvete om du låter facklan brinna på ångorna liksom. Om du känner att det inte fungerar med ord så överväg isf att söka professionell hjälp. Det finns både i form av kamrater och ställen som du pröjsar $ på. Jag skulle välja kamratvägen :] Må lyckan vara med dig. Sucka ej ty du bör ha i åtanke att de flesta av oss har varit där du är idag.

Kram,
G.
att behöva någon och trivas extremt bra me någon är nog de svåraste och göra slut med.

svårt om man har träffat nån sån person att man ens vill ha nån efter de. jag tycker ni ska försöka ett tag till om ni verkligen älskar varandra så mycke, finns väl parterapi eller nåt liknande..
kul att de körs
eh_japp tro mig jag vil mer än allt att vi skulle kunna vara ihop utan att såra med varandra, men förr eller senare kommer nåt riktigt tråkigt hända om det fortsätter såhär =(
cypress_hill P20 jo ja vet... kan sluta riktigt hemskt.

man vill inte ringa men ändå så gör man de.
bråk beror ofta på också att man bryr sig och vill att allt ska va bra.
att man älskar varandra..

man blir så lätt sårad. hörde en gång ett tips.. men ja vet inte om ja skulle klara av de.

"om man blir arg av en sak, testa och vänta en vecka med och ta upp de och om man då har glömt vare va så kanske de inte var så viktigt."

men ja står också för att man inte ska lägga lock på sina känslor och inte försöka förtränga dom.

ni kanske kan testa och ha en pause i några veckor och att ni inte ska strula runt me andra då, utan bara vara me kompisar och ha väldigt lite telefonkontakt.

de är nästan de svåraste man kan göra för de ända man vill efter 1 timme kanske är och ringa!

tänker på den personen natt och dag verkligen.

de är som och sluta med en drog. avänjing..

kul att de körs
cypress_hill ni verkar ju annars älska varandra mycket och att du inte vill vara utan henne..varför göra slut?

för att det blir tjaffs? allt kan inte gå på rosa moln efetr ett tag.

jag och min kille är precis som ni två , att göra slut är som en omöjlighet efetrsom man blvit beroende av varndra. och hur mycket man än skulle försöka gå ifrån varndra så slutar det med att man vill va med honom mer.

gör bara slut om du verkligen inte vill ha henne. men att göra slut för tjaffs o sånt är inte starkt.

lycka till mannen
Femme fatale
se det såhär:

du vill ha henne. n itycker det ni har är speciellt. och det är väl värt lite up and downs.

fol kska dramatisera hela förhållande grejen. o mja vill helst av alla människor vara med just min kille så är det han jah är tillsammans med. finito habibi
Femme fatale
håller med wolf. om du går o tänker sånna saker bör du nog sluta det hela. men jag vet att det är svårt och saker känns skit. men du kan nog lätt känna att du kastat iväg en bit av livet annars på att gå runt och vela.
lycka till i vilket!
I'm watchin all of ya because your game is so poor
amar: håller med dig, man ska inte göra slut för "skit" saker, tjaffs å sånt, men när det hela tiden går runt i en ond cirkel och aldrig slutar och man bara blir mer sårad varje gång finns det inte mkt att välja på, har en jävligt dålig känsla i kroppen av oss, nån kommer bli djupt sårad förr eller senare
cypress_hill jo om det upprepas vansinnigt många gånger. ja vet man har sina perioder. ibland så fmallas det upp fr ingenting. typ tvåmånaders epriod då man äter upp varndra för minsta tjaffs. värsta värsta sydlänning viftra med hädnerna höjra rösten gråt dramatik du-äslakr-inte-mej-anda

men tänk p åalla de bra studner? e de verkligen omöjligt att få det att funka

ibland om man typ vuxit ihop med varndra så e de svårt att hitta tillbaka till "normalt sunt beteende"

på så sätt är distansering mkt nyttigt. men man behöver inte göra slut. om man försöker se det lite utifrån persektiv o inte gå för djupt på alla problem. typ varför sa du så?

det är som om man söker tjaffs omedvetet.

tänk om (Gud förbjude) någon av er skulle råka ut för en olycka imrogon. hade ni inte velat få allt skit ogjort.
koncentrera er på den fina kärleken
Femme fatale
som jag säger till min kille

man ska inte missbruka ordet göra slut. är det slut så ska de väl vara så? man kan va ifrån varandra ett tag men att göra slut osätta punkt för något som man ändå vet inte tagit slut är bara onödigt

det komemr såra er i framtiden om ni gör de föera ggr. tänk om hon går till en anna efer att n igjort flut för typ 4e gånegn . o du sblir skitsur för du känenr att hon fortfarande är dein för de va ju så förra gånegrna ni gjorde slut. de komemr bli missförstånd o e gör de änuu svårare att p åriktigt få ett avslut.
Femme fatale
nej jag e inte dyslektiker.

jag stavar som en apa
Femme fatale
relationer är svåra och även om jag har varit med många tjejer så känns det här förhållandet som det första på nått sätt.
ibland undrar jag verkligen vad som är bäst.
shimmy shimmy yo
ensam eller ihop det är frågan
shimmy shimmy yo
hur länge har det varit dåligt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ok, nån som är intresserad av att höra det OLYCKLIGA slutet...
antar att det inte har blivit bättre på 2 månader
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
Om du tror det går att rädda så borde ni ta ledigt tillsammans och åka utomlands eller något sådant, för att lappa ihop erat förhållande igen. Om du tror att förhållandet redan är rökt, gör slut du (inte lätt jag vet). Du är helre den som dumpar än dumpas. Något måste hända i erat förhållande för att det ska bli bättre!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
det är mycket svårt att göra slut med någon man älskar. Jag har prövat detta. Det var det svåraste jag gjort. Men man måste komma ihåg att bara för att man älskar varandra behöver inte det betyda att man är bra för varandra. Ta en paus, fundera över hur ni vill ha det.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
okok, alltså såhär blev det, vi fortsatte va ihop ett tag, sen kom vi överens om att göra slut, vi hördes inte av på 4dagar, jag undvek henne på alla sätt, sedan skicka hon sms å sa att hon saknar mig blablabla vi började träffas å hade det skit bra men vi blev aldrig ihop, hon sov här under helgerna, vi var å fikade, bio etc etc, hade skitkul ihop.

men...

förut i början av vintern var det en kille som blev kär i henne, inget mer med det, han var allmänt kaxig på internet och i telefonen (som vanligt) hon ville inte ha kontakt me han osv, men under tiden jag undvek henne började dom 2 tydligen umgås, alltså samtidigt som hon sov hos mig, å allt var hon med den här killen några ggr i veckan, jag började fatta lite misstankar men vad ska man göra liksom.

aja vi fortsatta vara utan vetskapen av att hon även var med honom, det började bli allvar mellan oss, hon skrev dagligen hur mkt hon älskar å saknar mig i sms å på msn osv. men jag misstänkte som sagt att det var nåt mellan dom.

igår hände sedan det som inte fick hända, vi pratade på msn på morgonen varpå hon säger att hon ska sminka sig blabla

jag ringer henne efter nån timme då var hon inte hemma så ja ringer mobilen, inget svar efter ett par ggr svarar hon, hon var i stan å lämna jobbansökningar, klockan var då runt 12.

klockan 8 på kvällen ringer jag henne åter, hon hade inte kommit hem ännu, hmm som sagt jag har misstänkt att dom träffas osv men jag har konfronterat båda och dem nekar och jag kunde inte se när dom skulle ha tid att träffas utan min vetskap, men nu började jag förstå att det var under dagtid, jag jobbar natt och sover på dagarna.

jaja jag åker en sväng förbi hans område där han bor innan jobbet bara för att se om jag har rätt eller inte, mkt riktigt gissa vem som är på väg mot bussen om inte dom 2, jag går mot dem, båda blir nervösa, hon för att hon har ljugit för mig, å han för tidiga hotelser antar jag, jag frågar vad dom håller på med, tjejen säger inget, han tyckte mest att jag skulle skita i det, jag tappade förståndet helt knöt näven å laddade på en fet smask, en till en till å åter en till, tjejen börjar känga å skrika på mig å den andra snubben springer iväg som en mus, jag får tag på hans jacka som rivs loss från han, jag pallar inte jaga han å tar hans jacka å glider till jobbet

senare är det två gorillor på jobbet å letar efter mig, där är vi nu, fortsättning följer

det roliga är att jag har verkligen frågat henne om hon har nåt på g me han men nej, å ja säger till henne att säg sanningen för den kommer ändå komma fram och då kommer det sluta olyckligt, hellre ett brustet hjärta än 3 men nej, den dumma idioten valde den jobbiga vägen...

så gjorde jag rätt eller fel? vad skulle ni göra om ni såg tjejen ni vart ihop med i 2år gå med en annan snubbe? jag kunde inte hjälpa mina handlingar iaf...
frågan är om han vet att hon sovit med mig varje helg och sånna grejjer, jag tror hon har playat oss båda, hahahhaha
det var nog lite drastiskt å ta i med hårdhandskarna, men jag kan förstå att i stundens hetta så kan man inte alltid kontrollera sina känslor.

Om man ska få ut nått positivt ur hela händelsen så måste det här hjälpa dig å fatta att den här tjejen inte är så bra för dig.
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
grejjen e den att hade dom sagt rakt å ärligt ja vi träffas, då kunde jag köpa det men blånekar man framför ansiktet på mig, är spydig,kaxig på internet å över telefonen å ljuger förtjänar man inte bättre i mina ögon.

bassoua: nej har inte pratat me henne, vad som händer får tiden utmärka, om gorillorna kommer göra fler besök eller inte =S
Förstår dig helt å hållet men hade du valt ett mer pacifistiskt sätt så hade du inte bara sluppit gorillorna du hade även.. äähh fuck it om det kändes rätt å slå ner killen så finns det väl inget som kan få dig å känna på ett annat sätt
tydligen hans syrras kille å nån polare till honom
varför slog du inte henne!!!????
kul att de körs
Jag hade agerat på samma sätt helt klart!
Lurar lite över de där gorillorna, vilka var dom? hans polare eller? Jävla pussy o inte greja det själv! Iofs, han kanske inte vågar fronta dig med tanke på att du golvade han! :)
Så rätt! (Jo jag tycker det!)
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
fan vad jag känner igen mig i det första du skrev.. jag är i en exakt sån situation nu, vilket är riktigt jävla jobbigt.. .

nu återstår bara vanorna och inbillningen att man behöver varann.

mycket bra sagt... har varit dar, och det ar precis sa det ar...
"jag var inte först, men jag gjorde det bäst."
eh_japp skulle aldrig kunna slå en tjej

spåret: det är hans syrras kille å hans polare som e gorillorna
cypress_hill P21

jo om hon är dum i huvet och gör så! om tjejer kan slå killar så kan nog killar slå tjejer.
kul att de körs
Prova att vara ifrån varandra ett tag.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
eh_japp nej jag kan bara inte, skulle vilja... men näe

tngsten: hehe aa ja kan lova dig att ja inte vill veta av henne på ett bra tag!