I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFO fenomenet i Sverige

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-10 23:30

UFO fenomenet i Sverige

I USA så är "UFO Alien" fenomenet rätt stort där flera tusentals människor säger sig ha blivit bortförda utav "Greys" med andra ord utomjordingar. Ännu fler säger sig ha sett mystiska ovala objekt med ljus omkring objektet.

Där finns det speciella centra där folk tas emot och träffas och det de har gemensamt är att de påstår sig ha blivit "abducted by aliens" Och det finns speciella psykologer som enbart arbetar med patienter inom det området.

Så med andra ord finns det en rätt stor subcultur i USA och Kanada där folk forskar och tar seriöst på det här.

Men iallafall. Hur är det i Sverige med UFO " Alien abuction fenomenet? existerar det överhuvudtaget i Sverige eller är det bara vissa enstaka personer som tror på sånt här i sin tysthet?

Någon som vet?

2005-07-10 23:42
det är nog inte många som håller på med sånt. det får ju inte lika stort utrymme i media, och sen har vi ingen ordentlig historia av att ha hållit på med aliengrejer. ailiens är ju egentligen kommunisterna, men det kanske du visste.

f.ö. har jag sett ett ufo. fast bara i dess bokstavliga bemärkelse. jag hade ingen aning om vad det var så enligt mig var det ett unidentifyed flying object. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-10 23:58
en rolig detalj på ämnet som jag såg på en "UFO"-dokumentär va att i USA så beskrivs aliens som korta och gråa (greys som du nämnde) men i europa så beskrivs dom som långa och med en ljusare mer människolik hudfärg... annars är de i princip samma ansiktsdrag med de stora ovalformade ögonen o den smala hakan
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-07-11 00:55
Jimmy Carter; expresident i usa och nobels fredspristagare säger sig ha sett ett ufo.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2005-07-11 01:09
Såg ett UFO live på Storsjöyran för typ tre år sen.
Intressepenisen hårdnar!

2005-07-11 04:02
Det existerar, ta smålänningen Ante Jonssen som ett exempel...
Jag vet inte ricktigt varför det inte är så himla känt här i swe, de flesta är väl för trångsynta.. Dem flesta av mina vänner är det, när man frågar dem så blir det ett Nej på frågan. Dem vill inte ens tänka tanken. tyty.. Jag förstår mig inte på dem. men men,,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-11 06:20
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-07-11 09:49
Jag tyckte bättre om när folk använde förkortningen OFF istället för UFO. Men det var när jag var liten.

USA är stort. Det är som Japan. De har subkulturer för allting. Dessutom har de fler knäppskallar och folk som är uttråkade.

Jag har en jätteskön bok från 50- eller 60-talet hemma, som är en guide till hur man träffar och sedan umgås med utomjordingar. Jag har inte läst hela än, och jag minns inte var jag lagt den. Jag köpte den för 5 spänn när mitt lokala bibliotek skulle sälja av böcker som ingen lånade längre.

2005-07-11 11:58
Den 20 maj i år träffades representanter för det brasilianska flygvapnet och landets främsta ufologer i huvudstaden Brasilia.
“På det här sättet vill vi, genom ufogrupperna, släppa information som vi har hemlighållet från allmänheten i flera årtionden”, sa chefen för det brasilianska flygvapnets informationscentral Telles Ribeiro till ordförande för den brasilianska ufologernas kommitté A J Gevaerd.
Mötet ägde rum under två timmar då ufologerna bland annat fick tillträde till en luftbevakningscentra.l

This shit is fooooo reeaaaal!

Allvarligt. Jag har aldrig trott att vi varit ensamma och det är många som upplevt så mycket.
Blao Blao