förlåt...
vill be om ursäkt till min mamma o mormor för den jag blivit... dom skulle inte vara stolta om dom visste. ångest. pallar inte mer snart, allt är en återvägsgränd.... har blivit utslängd från skolan igen. säljer droger för att överleva och röker dagligen... hittar inget jobb heller, ingen vill ha nån utan gymnasiekompetens. jag kan inte gå i skolan, det intresserar mig inte ett dugg, är lång mer framskriden än att jag behöver nån jävel som säger åt mig vad jag ska veta och inte veta. jag var bättre än lärarna för det mesta, men jag kan inte kontrollera mig, antingen så försover jag mig eller skolkar. börjar tro att jag har nåt allvarligt problem med koncentrationen. jag har dagdrömt mig genom livet. jag lever i mitt eget huvud. men nu mår jag jävligt dåligt, är hela tiden nojjig över polis, över pengar, över morsan osv.... jag vet inte vad jag ska göra... fuck.
Sittin sideways...
Vad du behöver göra herrn är att ta dej själv i kragen och ordna upp ditt liv. Du vet vad som är fel, du vet vad som behöver göras, ändå gör du inget åt det. Kom igen, du klarar det!!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
sluta sälja droger, förstör för så jävla många andra då
http://www.homage.nu/
jag vet exakt hur du känner dig, och det som hjälper sjukt mycket är att åka bort ett tag. kan vara en helg, en vecka eller vad som helst, bara man får en paus i vardagen. och visst det är nice att kicka tillbaka med en spliff, men det drar ner en helt obemärkt i en depression och verkligheten blir bara piss om man inte röker. det tar några månader innan man kommer ur den där känslan "fan vad jag mste ha en joppe" men man gör det i alla fall, och det är det viktiga. ge det bara lite tid, och känn dig inte som en jävla klant om du råkar ta en jävel i alla fall, men sikta på att verkligen sluta. tänk bara på att dom du råkar börja igen så kommer du inte kunna sluta särskilt lätt igen. som sagt, jag känner igen mig som fan, och det bästa du kan göra är att glida iväg ett tag, ta en stund för dig själv. jag har gått i dina skor men jag har tagit av dem och nu mår jag sjukt bra.
Du borde skaffa dig ett jobb. och jo, det finns för dom utan gymnasiebetyg......jag e ett levande bevis på att det funkar och inte bara i sverige. du behöver bara ha käften med dig och öppna den vid rätt tillfälle. sen om du skulle steka lite mindre så hjälper det ju till lite. lycka till dig!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
general: ska han må bättre eftersom det finns folk som har det värre? konstig inställning. men visst folk har redan sagt det som bör sägas...sluta sälja droger och ryck upp dig.
Graffiti is so last year dude!
det är en kall värld där ute. hoppas det löser sig för dig!
I'm watchin all of ya because your game is so poor
Säg förlåt till dom istället för här?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gör, sluta, fixa, plugga, jobba, styr upp, gör något av. Alla dom här sakerna vill man inte höra när man är i hans situation. Att killen skriver lite om hur har han har det är väl inget fel? Nånstans kanske han hoppas på att nån får honom att känna sig bättre. Det jag kan bidra med är att du går igenom motgångar i livet och du bestämmer själv om du vill repa dig eller inte. Och repar du dig kommer du känna dig så inihelvetes stolt över dig själv. Sälja droger är inget svårt att sluta med. Men att sluta använda dom är riktigt svårt. Det vet du, ni och jag och har vetat ända sen vi gick i dagis och våra föräldrar ( i mitt fall mina dagisfröknar) förklarade vad knark var. Försök hitta ditt sätt. Du har en låååång väg att gå. Ledsen att säga det. Men du har verkligen långt långt att vandra innan du finner ro. Däremot kan du finna lite ro i att göra dom rätta sakerna. Och då börjar du kicka på dom och fortsätter. Till slut tar dom bra sakerna över dom dåliga och du blir mer stabil. Istället för att jaga gram i haschet, jaga gram i muskler. Istället för att jaga rus, jaga lycka i livet. Istället för haschpolarna, ta det lungt i naturen. Såna smågrejer kan vara en början. Önskar dig lycka till.
Försök så mycket du kan , att du ber om förlåt innebär ju att du ångrar dig och om du ångrar dig har du gjort det största jobbet redan. Det rent fysiska att fixa upp saker bör du klara! Lycka till.
http://www.earforcefm.blogspot.com
sluta sälja droger och ryck upp dig. Det är inte så simpelt. Beroendet är en sjukdom. Det handlar inte alltid om disciplin och det är absolut inte bristande moral. Vissa fastnar helt enkelt. Att säga till en knarkare att sluta knarka är som att säga till en hemlös att skaffa lägenhet, till cancerpatienten att bli frisk, till alkisen att sluta dricka, till pedofilen att sluta tända på barn. Klipper man roten till problemen blir det lättare att rycka upp sig . Han kanske rycker upp sig och skiter i roten till sina problem. Och om månader eller år återgår han till sitt gamla sätt.
under det här uppehållet kommer du givetvis att sakna stek... and that's the beauty of it. för att kompensera stekstunderna måste du hitta en/flera sysselsättningar. exempelvis att sluta tycka synd om din situation och fixa ett kneg. självklart går det, eller du kanske siktar högt med detsamma? börja på ett lager, någonting. börja träna, promenera, lägg tid på dina olika hobby. rena ditt inre och yttre. det är ju hur enkelt som helst, men då krävs det järnvilja. så ta på dig munderingen och kriga mot eländet! Bra sagt. Instämmer. Första steget är att lägga ner holken på golvet. Avstå första kvällen, gå och titta dig i spegeln och säg: Jag klarar det . Tyck inte det är larvigt. Jag har själv stått där fast med tyngre droger. En gång flippade jag totalt. Hade haft sug i 24 timmmar och hållt mig kvar. Till slut tog jag en penna och skrev: Jag klarar det,jag klarar det, jag klarar det över hela mitt klädskåp med liten text. Fyfan vad stolt jag var när jag vaknade dagen efter.
jag känner exakt så. vill du snacka, skicka pm.
What I said, yo!
gangsta_skorpan Ah sånt funkar ju. För en psykopat.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Jag tycker THEMICHECKA gav dig ett bra råd. Herren har hjälpt mig också. Jesus är Vägen, Sanningen och Livet. John 8 Then spake Jesus again unto them, saying, I am the light of the world: he that followeth me shall not walk in darkness, but shall have the light of life.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
teebone. Om det inte vore för min gud hade jag inte klarat det. Det är tills tor hjälp.
Hmm. Hur kan GUD hjälpa honom ur detta? Fan, han skulle lika gärna kunna be till en banan.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Hmm. Hur kan GUD hjälpa honom ur detta? Fan, han skulle lika gärna kunna be till en banan. HAHAHAHA
mephistro. Alla är olika. Om du brukar be till bananer så får vi andra människor acceptera det. Du tror på bananerna och andra tror på elefanter, och vissa tror på sin blåa volvo. OCH JAG TROR PÅ GUD. Förlöjliga inte något som är viktigt för andra. Asså fan vad folk är omogna. så jävla oödmjuka och skabbiga.
skaffa ett jobb... funkar för mig. när man har nåt att göra försvinner de där jävla suget. försök krydda upp din tillvaro med aktiviteter.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Asdöd: Ledsen att göra dig ledsen. Men jag var faktiskt inte allt för seriös =) Hade bara en skitdag och ville uppröra folk. Inte särskilt moget kanske. Däremot känns det inte som att Gud kan hjälpa en. Förklara hur han hjälper dig =)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
h0h0, en likasinnad.. Det var precis sådär för mig för ett halvår sen, sålde dvs droger, inbrott osv osv.. Fick lite skulder här och där, ångesten blev bara värre och värre, till slut tog jag mig i kragen och flyttade från skithålan jag bodde i, insåg att det var enda lösningen. Ta studielån och börja plugga på folkhögskola? Det är det jag har tänkt göra, hade lite tur så jag har lyckats styra upp ett jobb men om ett år ska jag börja plugga.. Hoppas det blir bättre, i feel you, PEACE!
rather bad memory then bad memories, i smoke cannabis!
mephistro. Du, jag måste be om ursäkt för min reaktion. Jag var på ungefär samma humör som du. Jag bryr mig inte om vad folk tror och inte tror på. Gud hjälper mig genom att jag då och då kan gå ner på knä och be om att min ångest ska lindras. Eller att oron ska gå över. Eller att jag ska fatta rätt beslut, eller att saker helt enkelt ska lösa sig. Och 90% av gångerna får jag resulat. Igår var hela min dag keff. På kvällen satte jag mig ner och bad i 5 minuter och mediterade lite. Så somnade jag som en kung efteråt.
Hellre Jagad och Jäktad än Anhållen och Häktad
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Asdöd: Aha, så det kan jämföras med att prata med en vän? IStället för att ringa polarn så pratar du med gud istället? Skulle vara najs om jag kunde göra det också =) Polarna har ett eget liv att sköta.
rasta_sam P17, haha DETOX hahahahaha. näemen vatusan. så du vet, så är haschbiznizz lika med no biznizz, det funkar ett tag, med lite tur, men i långa loppet är det helt kört endå, finns andra saker att sälja som man tjänar mer på om man nu måste dilla shit. snutnojjor är ju inte direkt ovanliga när man springer runt i brass landet och snurrar, men dom ger med sig efter ett tag, man måste ha distans till sig själv, det man gör, och riskerna med skiten. koncentrations svårigheterna kommer också från THC'n. andra personer kommer ALLTID se ner på en, visst det kan kännas extra jobbigt me släktingar och skit men du måste acceptera dig själv och det du gör, om du vill att andra nånsin ska kunna det. ÄVEN om du inte är STOLT över allt skit du sysslar med, så ska du iaf acceptera sitsen du sitter i så du kan klättra vidare nån gång! aja vafan finns väll inte så mycket å säga om saken. du mår skit, thats that. hoppas det blir bättre dock! MAN LEVER SOM MAN LÄR! och man lever bara en gång!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Mizz_lovely. Du var tamefan det dummaste som hänt whoa. Menar du att man inte är man nog om man behöver proffs hjälp? Och om du menar det så ska jag tala om för dig att det är RIKTIGA MÄN som tar tag i sina liv och sitter i dom där jävla terapistolarna och försöker göra något åt sig själva. Fy på dig! Hoppas du typ blir våldtagen eller nåt. Och så ska du se i vilket behov du är av proffs. hjälp. Eller nej, DU verkar behöva det.
Du låter som mig, 2år framåt i livet typ, jag går fortfarande kvar i skolan (sista året) men mina betyg kommer suga för jag försover mig och skolkar för mycket. Det är inte det att jag itne vill utan att jag inte kan. Mycket möjligt att jag har koncentrationssvårigheter jag med, pallar bara inte sätta mig med läxor fast jag borde. Spenderar säkert 4-5 timmar dagligen på att bara dagdrömma och får jag inte göra det mår jag dåligt, dagdrömmandet prioriteras innan skolan fast jag vet att det är fel. Jag säljer iofs inte droger och jag röker inte varje dag heller men vem vet vad som händer när man gått ut (om jag lyckas med det ens), arbetslös, ingen vill ha en pga att man inte är tillräcklgit utbildad, ingen ork att skaffa bättre utbildning etc. Det är synd men verkligeheten är hård, vissa pallar klimatet, andra inte, iaf inte utan stöd. Jag tror du behöver övertala någon att stötta dig för så nere som du är nu pallar du inte ta tag i allt själv, ju längre du väntar ju mer ökar pressen.
Graffare
2005-10-25 11:28
säg det till dem och inte till oss på forumen,fegis
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe... mannen ge mig inte den attityden, du vet inget... jag ber om ursäkt för dte jag gjort, men jag ville lufta mig lite, i´m a writer... jag gör sånt... och ja jag orkar kolla upp sånt gammalt som den här tråden, och nu måste jag svara dig för det där...
Sittin sideways...
Puserb ta dej i kragen mannen. jag levde också rövare men det va snarare när jag va 18-20, sen kommer en tid när man inser att man måste göra något åt det, man e helt enkelt inte nöjd med den man är, vilket implicerar att man inte är en lycklig människa. do something, fixa brud, eller gör nått du är bra på. slösa inte bort ditt liv.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare: a little to late, jag håller på o reser mig nu... men tack för tipsen ändå mayn peace
Sittin sideways...