I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Värsta döden?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-26 23:46

Värsta döden?

Vilken tycker ni skulle va de värsta sättet att kola vippen på?

Jag tycker fan de skulle va värst att bli begravd levande..

eller va tycker ni?

I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2005-10-26 23:48
sakta klyvd på mitten kanske, eller nedsänkt i syra med fötterna först.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-26 23:49
Att bli torterad till döds av någon man älskar.

2005-10-26 23:51
Tortyr inräknat? Torterad till döds i så fall.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-10-26 23:52
Att vara tvungen att höra den jobbigaste musiken i hela världen och vara i ett rum med rosa väggar, sedan står det en kille och slår mig med sin penis i ansiktet tills jag dör.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-26 23:53
broed__ P19

tills du dör av vad?
uttorkning/svält?

2005-10-26 23:58
Misery_chick
troligtvis, kan ju även få hjärtattack eller något annat.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-27 00:15
hörde av nån polare att förr när dom skulle tortera någon, så binde dom fast han så han absolut inte kunde röra sig någonstans, och lät det droppa vatten droppar på mitten av hans huvudet så efter några dagar så blir huvudet så ömt att det känns att det ramlar tegelstenar på huvudet på en.. måste vara sjuuukt iriterande och ont.
www.gbg031.se

2005-10-27 00:21
"chinese water tourture" tror ja de heter, fy fan va ont:P
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2005-10-27 00:25
Fanns en annan slags sån med.
Dom band fast en, så droppade dom bara vatten i en kannan med vatten eller nåt i typ 7 dagar tills han blev helt galen av ljudet
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2005-10-27 00:34
tror inte man blir glaen av ljudet, fan folk som har tinitus? Min polare har det o galen e han inte. Sen vänjer man sig ju vid ljud.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2005-10-27 00:37
halka i badrummet och bryta nacken, men leva tills pojken kommer hem och försöker flytta mig varpå jag dör.

eller

trilla ner i en djup, svart brunn med vatten och svälta till döds/dö av skräck.

eller

sätta i halsen när jag är ensam hemma och kvävas till döds.

eller

dö av blodförlust när jag föder mitt första barn.

ö.h.t. dö för att jag är ensam eller bara dö ensam eller veta att min älskling eller någon annan jag älskar kommer att hitta mig. eller vara i totalt mörker innan jag dör. skräck.

haffad

finns ett jättebra avsnitt av Myth Busters som behandlar det.

mYspersSon

om det där stämde så skulle bra många med tinnitus vara stengalna nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-27 00:41
behandlar? att man klarar av tortyren eller vadå?
www.gbg031.se

2005-10-27 00:42
haffad

de testar den på två personer, en fastbunden och en som itne är fastbunden. den som var fastbunden höll på att åka på panikångestattack och mådde åt helvete efter otroligt kort tid. det var mest kombon av vattendroppar och att inte kunna röra sig sa hon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-27 01:47
Jag skulle inte vilja drunkna, lr kvävas till döds!
Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2005-10-27 02:48
men poängen är med vatten tortyr att om man är totalt fastspänd så att varje droppe hamnar på exakt samma ställe, så kommer det tillslut att göra skitont. och till slut börja att forma om och liksom gräva en grop in i huvudet på dej.

på samma sätt som vatten kan göra med stenar.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-27 02:50
Grodan_85 F20

drunkna ska tydligen vara rätt nice... efter att den första paniken lagt sig blir man euforisk och liksom hög av syrebristen.

2005-10-27 08:42
kvävas tycker jag känns som äckligast
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-10-27 09:52
Eksem P22
Efter jag har funderat på vad som kan vara det värsta så har jag kommit fram till att det du sa är nog det värsta tänkbara, fy fan vad hemskt. shiiit, får rysningar

2005-10-27 14:07
det där med att jämföra vatten droppar med tinnitus är fel, eftersom med vattendropparna så sitter man i ett tyst rum och det enda man kan höra är vattendropparna, när man har tinnitus sitter man väl inte i ett rum och är helt tyst och lyssnar på ljudet, då kan man ju höra andra ljud så att man slipper koncentrera sig just på det ljudet.

2005-10-27 14:37
friktion P19

du blir tokig långt innan erosion av huden börjar. dessutom tar erosion rätt lång tid.

NoreOne P16

en person med tinnitus som är inlåst i ett tyst rum då? varför blir den inte tokig? en person med tinnitus som ska sova... visst har den svårare att sova, men tokig blir den inte.

2005-10-27 14:48
turkarna gav vissa av sina folk som dem torterade en kebab som sista måltiden sen körde dem ner en slag i magen o hällde i nedsmält bly i magen o lät blyn fräta sönder innehållet vet inte kanske bara låter otäckare än d är men usch o dö en sån död
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2005-10-27 15:37
Begravd levande har man ju haft en del mardrömmar om, samt att bli kidnappad och fastbuden och sakta skärs den ena kroppsdelen efter den andra av med en slö kniv. Bli torterad är nog inte så roligt heller, eller bli inlåst i ett liiiitet mörkt rum med läskig technomusik, givetvis fastbunden, lämnad att dö av svält etc.
Simma i något hav, och se en haj komma emot sig, för att sedan bli huggen av den, och vara vid medvetande hela tiden, när en hel flock hajar kommer, tätt åtföljda av krokodiler och köttätande fiskar. And nobody's around... ; |

2005-10-27 15:41
Alla sätt där man är medveten om att man dör men det inte går tillräckligt snabbt.. är hemskt.

2005-10-27 15:41
Att falla up och ned i en smalbrun och inte dö av fallet.

2005-10-27 16:03
i boken Papillon binder dom fast en snubbe i ett träd, under trädet finns en myrstack med köttätande myror.... han skrek i några dar allafall..

dom gammla hederliga nazisterna brukade köra upp ett rör i folks anus, sen sätta en hungrig råtta i röret..

2005-10-27 16:41
tinnitus är också ett ihållande ljud. vattendroppar sitter man ju och tänker nu kommer den, nu kommer den, nu kommer den. med tinnitus kan man ju bara säga det en gång- och har du en kompis som har blivit inlåst i ett rum i 7 dar eller? junkgirl

2005-10-27 17:35
Att ha 10 liter vatten i ett skyddsrum och vänta in döden. Det är inte roligt:D..

2005-10-27 17:35
Att slå sig och sånt är för lätt/enkel död, man hamnar väl i chock och svimmar eller svimmar av all blodförlust. Sen så är man död.

2005-10-27 19:06
NoreOne P16

nej, men jag har suttit i två veckor och bara hört tickandet av en klocka. och inte blev jag galen för det.

dessutom behöver tinnitus inte vara ihållande. det finns många olika sorters tinnitus.

2005-10-27 19:10
Att bli jagad av någon med yxa i smala mörka korridorer! Höra hans steg bakom sig och plötsligt tar korrodoren slut, så stannar man o skriker.. Och ser (självklart i månljuset) när personen kommer närmare..och hugger dig!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2005-10-27 19:12
jag ångrar mig: värsta döden är att bli jagad och uppäten av zombies i ett mörkt rum.

2005-10-27 19:12
Undrar hur det skulle vara att Dö av kraftiga ljudvågor. Först öronen som går sönder, den hjärnan som bultar till sist så imploderar hela kroppen.

bara en teori typ, har inte funderat så mkt över det.
Twang System fi de werl

2005-10-27 19:14
absolut värsta, drunkna :( :( :( :(

2005-10-27 19:22
åh, jag ändrade mig med! Samma historia, fast zombies istället!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2005-10-27 19:37
hörde om något motmedel mot nån hjärtsjukdom eller gift eller ja vette fan...på CSI igår., det fick dig att verka död. din puls blev otroligt svah och du andades väldigt lite. du hamnar i någon sorts koma i 8-10 timmar. unde den tiden uppfattar du omvärlden men dom kan tro att du är död. och med lite otur kanske dom kremerar dej... det hade varit jobbigt...

2005-10-27 19:42
friktion P19

kremerar man verkligen lik så snabbt som efter 8-10 timmar?

2005-10-27 19:42
Att bli ihjälbiten av en haj eller tiger... någon som äter på en medans man lever... Fast då kanske man har sån djup chock att man inte känner så mycket?

fast å andra sidan så är det nog sjukt hemskt att brinna upp...
Jag hatar att skära mig på papper!

2005-10-27 19:44
att dröma en dröm att dö och sen så dör du i drömen när du vaknar e du fuckt upp och dööööööööööööööööööööööööd det e värst eller att dö

2005-10-27 19:55
Bannus P17

Guinea Pig-filmerna är ju bara roliga. vissa saker är sjukt snyggt gjorda.

2005-10-27 21:18
Det värsta lär ju vara att bli isärplockad med pinsett.

Poet

2005-10-27 21:36
Det där som snackades om högre upp, när dom band fast och droppar i huvet. det är väll inte att det känns som att det är ngt tungt som slår mot huvet som gör att man blir galen?

eller min lärare sa iaf en gång att det var att efter ett tag så började man bygga en olustkänsla för nästa droppe, och det var det enda man tänkte på, och när droppen tog så börja man gruva för nästa, och så blev man galen...

låter iofs ganska logiskt att det var bådeoch.
"life's a garden, dig it."

2005-10-27 22:15
de tycker jag låtar ganska logiskt faktist... men tänk va hemskt de skulle va! fy faaaan!

2005-10-27 22:49
junkgirl

hehe du har väl inte sett den där videon där dom hypnotiserar en snubbe som först står o spelar ett arcade spel om zoombies..snubben somnar o så tar dom honom till en exakt kopia av rummet som han spelade..sen ger dom honom ett gevär med lösa skott och väcker honom...

...jag vet inte om det är bara skådespeleri men fan va han spelar bra ;D

fett läskit o vara med nåt sånt och om det var på riktigt?kul o få slut på skott för att sen bli uppäten slowly...bwaa =p
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-10-27 23:02
mantis
Hehe det lær inte vara så skønt...

Finns en tortyr som funkar som sådant: Man sætter mænniskan på en grov påle som ær lite spettsig, så glider den sakta uppåt, ju mer man rør sig ju længre upp går den. Man dør då den kommer i brøsthøjd, vilket kan ta några dagar...

2005-10-27 23:12
markuz81 P0

den har jag sett, fan vad man garvar.
Rappare

2005-10-27 23:18
Xray ; jag har hört att i Kina (japan, asien, same shit) så band man upp folk över bamburör som man snittat snett neråt så att det blev en vass kant. Bamburör växer ju rakt upp, så..
Ungefär samma sak. :)

Annars ska väl att brinna upp vara bland det smärtsammaste?
Har fått för mig det.

2005-10-27 23:25
Omen22: Låter lite som samma slags grejj, inte kul i vart fall...

2005-10-28 00:27
Misery_chick

haha så kul när zoombina backar när han börjar skjuta o ha för sig ;D

Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-10-28 00:30
...jag skulle gråta som en liten flicka och klamra fast mig vid en träd..

..om jag hamnade i en ö med några andra som man typ känner och för att komma därifrån måste man döda varandra och den som överlever får lämna ön...ännu värre när alla har värsta vapnen som motorsåg o shotguns..när man själv bara hittat en sked..vafan?

glömt vad filmen heter men ni lär känna igen var det kommer ifrån =p
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-10-28 15:20
Narzil, Junkgirl

Mm, men dom med tinitus idag sitter inte i ett knäpptyst rum utan att få prata med nån eller höra någon prata så man glömmer bort tinitusen ?
http://www.last.fm/user/Ayanamii/