I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fjortis eller inte?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-12-06 13:26

Fjortis eller inte?

ja de kan man ju undra ..
bara för att nån tjej i tonåren vill ta livet av sej för att allt blir för jobbigt är man en fjortis då??
Jag menar även fast man kanske är 14-15 år gammal och mår värkligen dåligt och väljer döden som enda utvägen..
Viss hormonerna i den ålder kan spela jävligt sjuk men endå de finns ju faxits människor som upp lever svåra tide,
Tillexempel att Moren och faren ha sepraerat eller att dom bråkar..
Kan kan bli mobbad i skolan. Man kan ha hamnat hos fel umgäng..
Man kanske ha skaffat en kille som är mycker äldre än en själv och behndlar en as dåligt.. Kanske tillochmed bli utnytjad av han/hon eller blir slagen..
De finns så mycket man kan råka ut för när man är ung men man måste väll inte bara vara fjortis för att man väljer döden som enda utvägen?
Eller hur tänker ni?
Asså, de finns månnsikor som är "fjortis" (Om man kallar dom de) Som mår dåligt över ingenting och vill dö..
Men de finns ju oxå dom som värkligen mår dåligt!
Man kan ha problem men sej slälv oxå..


Jag ha läst många som får kretik över vad dom känner bara för att dom är tjejer som ha problem. De tycker jag är fel..
För om ni inte känner personen i fråga så kan ni ju inte veta hur dom igentligen mår?


Ja jag tro de va allt vad jag ville få sagt..!
Om nu vill deskutera de här på allvar så hör av dej då i mailen.



Fred åt alla där ute!

Varför leva när man endå ska dö?
Varför dö när man kan leva?
Spara dina tankar för det är ett svårt dilemma!