I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför vill man bli omtyckt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-02-11 01:22

Varför vill man bli omtyckt?

Vad känner ni när ni får komplimanger om hur ni är och ser ut osv osv? Vad känner ni när någon säger att dom tycker om er? Själv blir jag bara ledsen. Varför är jag så ensam för? borde jag inte känna mig som världens största idiot som är olycklig och ensam trots att jag tydligen är världens bästa människa? jag har allt...jag är nästan gud, men det är ingenting värt...
Om det inte hade varit för att jag älskar mig själv så hade jag tagit livet av mig för länge sen...men det kommer jag aldrig att göra för jag är redan död!! jag vet inte vad jag vill...jag vill ingenting.

Jag tror iaf att jag är onormal på nåt sätt. Jag menar...

Alla förrutom jag blir väl glada av att höra bra saker om sig själv?

Jag blir bara arg, förbannad och ledsen varje gång jag får en komplimang. Jag vill inte vara bra, snäll, älskad etc. jag vill bli hatad. varför? varför VILL jag inte vara lycklig? varje gång jag får chansen att göra mitt liv bättre så kastar jag bort det för att jag vill straff mig själv eller nånting?

Jag tror inte det är allt för lätt att tolka vad jag svammlar om, men för att ge den här tråden nån mening så kan jag fråga:

Varför vill jag inte vara lycklig?
Eller vill jag det, men är rädd?
Är det nån som känner igen sig i nånting av det här?
Kan jag ändra på min inställning? för det känns som jag kastar bort vad så många bara kan drömma om...

foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?